Maserati Grecale: Suflu nou

0
94

Maserati își continuă procesul de înnoire cu Grecale, un SUV mediu care concurează direct cu Porsche Macan. Acest frate mai mic al lui Levante ar trebui să asigure cea mai mare parte a vânzărilor datorită motoarelor sale hibrid ușor. Versiunea Maserati Grecale electrică va fi lansată anul viitor.

Maserati Grecale se situează undeva între clasa compactă și cea medie și este destinat să concureze Porsche Macan pe nișa SUV-urilor sport-lux. Chiar dacă își începe cariera cu motoare termice clasice, acest nou crossover italian va putea face față, cu ajutorul versiunii sale cu zero emisii, Folgore, următoarei generații Macan. Aceasta este programată pentru 2023 și va fi electrică.

Primele Maserati Grecale vor fi livrate în vara lui 2022, la preț de bază de peste 75.000 euro, fără taxe.

Mic. Dar… mare
Element de bază în procesul de înnoire a mărcii italiene, Maserati Grecale este atât mai accesibil ca preț, cât și mai compact decât Levante. Dar, cu 4.850 mm lungime (4.860 m​​m în varianta Trofeo), este cu doar 160 mm mai scurt. SUV-ul depășește astfel actualul Macan, cu 150 mm, și BMW X3, cu 140 mm. Lățimea de 2.160 mm, inclusiv oglinzile, ampatamentul de 2.900 mm și înălțimea de 1.670 mm promit un spațiu interior generos, mai mare decât al concurenților săi. Grecale folosește platforma tehnică Giorgio, ce oferă un comportament rutier plăcut și sportiv, modelele Alfa Romeo Giulia și Stelvio fiind dovada.
Exterior cunoscut, interior original
Din punct de vedere al aspectului, relația cu Levante este evidentă. Designul lui Grecale, prin forma suprafețelor vitrate laterale, lunetă, cele trei mici „branhii” de pe aripi și pasajele roților, este inspirat clar din cel al lui Levante. Din profil, mulți ar putea chiar să aibă probleme în a distinge între aceste două SUV-uri Maserati. Însă, din față, ca și din spate, noul model a preferat să copieze supercar-ul Maserati MC20, cu grila plasată destul de jos, faruri dispuse vertical și stopuri extinse pe lungime. Interiorul este cel care se rupe de tradiția mărcii. Încă găsim ceasul tradițional rotund de pe centrul bordului, dar au dispărut indicatoarele analogice, convertite în unele digitale. Instrumentația este digitală, iar consola centrală este monopolizată de două ecrane tactile. Cel de sus, de 12,3 inci, controlează sistemul multimedia și multe alte funcții, în timp ce omologul său de 8,3 inci, situat mai jos, se ocupă de toate setările de temperatură și ventilație. Multe funcții pot fi controlate prin tastele de pe volan, unde se află și butonul de pornire și un comutator rotativ pentru selectarea diferitelor moduri de conducere. Pentru a controla transmisia automată ZF cu 8+1 trepte și tracțiunea integrală (echipare standard), există patru butoane între cele două ecrane centrale. Un afișaj head-up este disponibil ca opțiune, iar în dotarea de bază este ecranul tactil din spate, prin care pasagerii din acea zonă pot regla aerul condiționat cu trei zone.

Motor hibrid în patru cilindri sau V6
Pentru început, Maserati Grecale are ca motorizare de bază un turbo 2.0 pe benzină, cu patru cilindri, ajutat de un sistem hibrid ușor la 48 V, cu un total de 300 CP, la versiunea GT, și 330 CP la Modena. Cuplul maxim este de 450 Nm la 2.000 rpm, în ambele cazuri. Vârful de gamă este Trofeo, cu un V6 biturbo pur, fără hibridizare, de 530 CP și 620 Nm. Viteza maximă a acestei versiuni este de 285 km/h, iar repriza 0-100 km/h o rezolvă în 3,8 secunde. Modelul electric Maserati Grecale Folgore va fi lansat în 2023. Despre acesta s-a anunțat doar că va avea baterie de 105 kWh, cuplu de 800 Nm și se va încărca la 400 V.

Foto: Maserati

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × doi =