Hyundai a creat masina doctor.
Fiecare nou model de mașină care ajunge pe șosea pare a avea tot mai multe în comun cu smartphone-urile pe care le ținem în buzunar decât cu vechea Dacie moștenită de la tata. Se conectează singură la Internet. Rulează diferite aplicații, tot mai complexe, la fel ca un computer. Te ajută să dai telefoane. Te ferește de accidente, se parchează sau iese singură din parcare, la o banală apăsare de buton. Și, curând, aceste automobile ne vor evalua automat chiar starea de sănătate, măsurându-ne pulsul, ritmul respirației și detectând când și cât transpirăm. Chiar în timp ce citiți aceste rânduri, inginerii auto elaborează și testează metode de integrare în autovehicule a senzorilor de măsurare a ritmului bătăilor inimii șoferului, ba chiar și a undelor emise de creierul acestuia. Iar aceste tehnologii nu vor fi doar niște simple aparate de măsură, ci vor intra în categoria sistemelor de siguranță, putând salva viața șoferului, precum airbagurile, de exemplu.
Hyundai, printre alții, dezvoltă un sistem de asistență avansată a șoferului (Advanced Driver Assist Systems – ADAS), ce va contacta automat serviciile de urgență și va conduce singur mașina în afara carosabilului, dacă va detecta că persoana de la volan și-a pierdut sau este pe cale să-și piardă capacitatea de a controla autovehiculul.(click pentru video)
Constructorul auto sud-coreean și-a prezentat această tehnologie la ultima ediție a Consumer Electronics Show (CES), prin intermediul unui videoclip, în mare parte generat pe calculator, dar care explică foarte bine principiul de funcționare a unui asemenea sistem, ce necesită ca șoferul să aibă smartwatch ce-i măsoară pulsul și care se conectează direct cu computerul mașinii. De asemenea, sistemul include și radare care scanează traficul, pentru ca automobilul să poată schimba liniile autonom și în siguranță. În plus, Hyundai poate instala, în habitaclu, camere video ce urmăresc poziția în scaun a șoferului și, dacă acesta începe să alunece din cauza stării de rău, mașina intervine.