Mercedes-AMG C 43 4MATIC: Microelectrificarea

0
70

Cine dă nas în nas cu ultimul Mercedes-AMG C 43 4MATIC nu se gândește că sub capotă se află cea mai recentă generație a motorului Mercedes‑AMG de 2,0 litri, cu patru cilindri, și nu un V8 așa cum credeau mulți.

Deși când auzi de AMG numai la partea casnică nu te gândești, în cazul de față tunerul de casă al lui Mercedes-Benz nu se dezminte când spune că noua unitate îmbină performanța sportivă cu eficiența condusului. Pentru asta a făcut apel la vasta sa experiență din F1. Altfel cum poți să scoți din cei 1991 cmc ai cilindreei, 408 CP (300 kW) la 6.750 rpm și un cuplu motor maxim de 500 Nm disponibil de la 5.000 rpm?
Ce nu se știe este că aceste per­formanțe sunt urmarea implementării tehnologiei inovatoare de turboalimentare care îi permite întregului sistem să ofere pentru scurt timp un boost de 10 kW prin intermediul generatorului de pornire cu curea (RSG). Acesta acționează ca un hibrid ușor oferind creșterea temporară a puterii și se axează pe o tehnologie de 48 de volți ce asigură, de asemenea, tranziția între funcția de pornire-oprire și funcția de alunecare care este aproape imperceptibilă.

Totuși, ce-i cu turbo-ul?
Drept urmare, C 43 4MATIC accelerează de pe loc la 100 km/h în doar 4,6 secunde, cu o viteză maximă limitată electronic de 250 km/h și un consum combinat de 9,4 litri la 100 km (NEDC). Sistemul inovator de turboalimentare electrică a gazelor de eșapament, care „amplifică” motorul de 2,0 litri, este un derivat direct al tehnologiei pe care echipa Mercedes-AMG Petronas F1 a folosit-o cu succes mulți ani. Iar partea tare este că garantează un răspuns „foarte” spontan pe toată gama de turații, ceea ce duce la o experiență de condus și mai dinamică, sporind în același timp eficiența motorului.
Acest lucru se realizează prin integrarea unui mic motor electric direct pe arborele turbocompresorului, între roata turbinei din partea de evacuare și roata compresorului din partea de admisie. Este controlat electronic și antrenează direct arborele turbocompresorului accelerând astfel roata compresorului înainte ca fluxul de gaze de eșapament să preia antrenarea în mod convențional.

Configurația tracțiunii integrale oferă o manevrabilitate dinamică extinsă, o accelerație laterală mai mare și o tracțiune îmbunătățită la accelerare.

Rezultatul este o îmbunătățire semnificativă a furnizării puterii începând de la ralanti și apoi pe toată aria de turații. Motorul cu combustie răspunde și mai prompt la acțiunea pedalei de accelerație, în timp ce întreaga senzație de condus este semnificativ mai dinamică. Electrificarea turbocompresorului permite, de asemenea, un cuplu mai mare la turații mici, sporind agilitatea și optimizând accelerația de la oprire. Chiar și atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație sau de pe frână, presiunea de supraalimentare este menținută, asigurând un răspuns continuu direct.
Alimentat de sistemul electric de bord de 48 de volți, rotorul electric funcționează la viteze de până la 175.000 rpm, fapt care permite generarea unui debit foarte mare de aer. Turbocompresorul, motorul electric și electronica de putere sunt conectate la circuitul de răcire al motorului cu ardere, pentru crearea unui mediu de temperatură optim în orice moment a funcționării sale.

Și mai ce?
„Păi, ca să ajungi la performanțele acelea, mai trebuie ceva” veți spune. Așa-i. Puterea obținută este transmisă prin cunoscuta (deja!) transmisie AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, în care un ambreiaj umed de pornire înlocuiește convertizorul de cuplu. Acest lucru îi scade greutatea și, datorită inerției sale reduse, optimizează răspunsul la acțiunea pedalei de accelerație, mai ales în timpul salturilor bruște în turații și a schimbărilor de sarcină.

Software-ul său de gestionare a fost calibrat minuțios asigurând timpi de schimbare extrem de scurți, precum și trepte reduse, aproape multiple, atunci când este necesar. În plus, funcția de accelerație intermediară în modurile de conducere „Sport” și „Sport+” oferă o experiență deosebit de atrăgătoare din punct de vedere emoțional la schimbarea vitezelor.
Și încă un fapt, C 43 4MATIC dispune de un sistem integrat de control dinamic al conducerii AMG DYNAMICS ca o componentă a programelor de conducere AMG DYNAMIC SELECT. Acest lucru îmbunătățește funcțiile de stabilizare ale programului electronic de stabilitate ESP care, acum, poate fi reglat în trei etape. „On” este selecția standard care oferă o siguranță ridicată, adaptată caracterului sportiv al întregului vehicul. „Sport” permite unghiuri de derivă mai mari, în timp ce „Off” permite dezactivarea sistemului pentru un stil de condus sportiv pe pistele de curse închise.

Evident, totul n-ar fi fost posibil fără tracțiunea integrală permanentă AMG Performance 4MATIC ce oferă o distribuție a cuplului specifică AMG între axele față și spate de 31%, respectiv 69%.
Dar totul n-ar fi fost valabil dacă nu intra în scenă actualul motor de 2,0 litri dezvoltat în întregime la fabrica Mercedes-AMG din Affalterbach, unde se construiesc și variantele V8, și fabricat în conformitate cu principiul onorat în timp „One Man, One Engine”. Este prima unitate de producție de serie din lume care dispune de un turbocompresor electric pentru preluarea gazelor de eșapament.

(Articol publicat în nr. 279 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-amg-sl-legenda-vie/

http://www.autotestmagazin.ro/mercedes-amg-gt-63-s-e-performance-putere-multa-putere/

http://www.autotestmagazin.ro/amg-secretele-performantei/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × = opt