Începând cu 2026, Mercedes-AMG va elimina complet propulsoarele termice din gama GT Coupe 4-Doors. Conceptul electric Mercedes-AMG GT XX anticipează acest moment cu un design radical, firește, de coupe cu patru uși, aerodinamică optimizată, peste 1.300 CP și o platformă tehnologică complet nouă.
Primul pas către electrificarea totală AMG
Mercedes-AMG continuă tranziția către mobilitatea electrică, iar AMG GT XX anunță oficial sosirea, în 2026, a unui model de serie complet electric. Acesta va înlocui actualul AMG GT 4-Door Coupe și va deveni rival direct pentru Porsche Taycan, folosind tehnologii și arhitecturi fără precedent în gama AMG.
Un design sculptat de vânt
Cu o lungime de 5,20 metri, lățime de 1,94 m (2,13 m cu oglinzile) și înălțime de doar 1,31 m, Mercedes-AMG GT XX impune prin proporțiile sale elegante și agresive. Caroseria este puternic influențată de conceptele Vision AMG și One-Eleven, dar evocă și rivali ca Porsche Taycan sau Maserati, mai ales prin calandrul proeminent și linia plafonului plonjată.
Aerodinamică de excepție: Cd de 0,198
Fiind un model electric, aerodinamica a fost dusă la perfecțiune. GT XX atinge un coeficient de rezistență aerodinamică de doar 0,198 Cd, sub Taycan (0,22). Acest rezultat este obținut printr-un pachet complex: carenaj complet al podelei, capotă sculptată, difuzor posterior din fibră de carbon, mânere retractabile la uși, oglinzi exterioare aerodinamice, jante active și flapsuri reglabile, pentru gestionarea fluxului de aer.
Fără eleron, dar stabil la peste 360 km/h
Mulțumită acestui pachet aerodinamic, prototipul reușește să elimine eleronul fix sau mobil, fără a compromite stabilitatea la viteze de top. AMG declară o viteză maximă de peste 360 km/h, performanță posibilă fără compromisuri estetice.
Semnătură luminoasă complet nouă
Farurile verticale, amplasate pe aripile față, încorporează faza scurtă și lungă suprapuse. Grila frontală ovală are margini iluminate, iar fiecare laterală include un proiector rectangular. În spate, șase semnale luminoase rotunde sunt integrate într-un bandou negru care comunică vizual cu iluminarea laterală, afișând inclusiv starea de încărcare a bateriilor.
Interior inspirat din Formula 1
Habitaclul este minimalist, dar sofisticat. Volanul amintește de cel al hypercar-ului AMG One, cu două butoane rotative și o rampă LED care indică nivelul de recuperare a energiei sau performanța sistemului. Bordul este dominat de un ecran multimedia central de 14 inci și un panou de instrumente digital de 10,25”, toate operate prin sistemul MB.OS și o interfață dedicată.
Materiale reciclate, dar premium
În ciuda aspectului sobru, dominat de negru, atmosfera este animată de accente portocalii (Sunset Beam), inserții retroiluminate și țevi decorative portocalii, care amintesc de cablurile de înaltă tensiune. Materialele reciclate sunt folosite extensiv, fără compromis la nivelul calității percepute.
Patru locuri, patru scaune scoică din carbon
Toți ocupanții, inclusiv cei din spate, se bucură de scaune scoică individuale din fibră de carbon, cu susținere laterală excelentă. Panourile ușilor includ elemente textile în carouri, retroiluminate, iar consola centrală găzduiește un buton de urgență a cărui formă este inspirată de cea a unui motor electric.
Platforma AMG.EA – fundația viitorului
Mercedes-AMG GT XX debutează pe noua platformă AMG.EA, construită din aluminiu, oțel și materiale compozite. Bateria este integrată în structura skateboard și face parte activă din arhitectură, asigurând rigiditate maximă și greutate redusă.
Baterie NCMA și arhitectură de 800V
Bateria folosește o chimie avansată NCMA (nichel-cobalt-mangan-aluminiu) pentru catod și siliciu pentru anod. Celulele cilindrice sunt compacte, iar carcasa lor din aluminiu sudat cu laser oferă o eficiență termică superioară față de soluțiile clasice din oțel. Rezultatul: temperaturi optime și performanță susținută.
Trei motoare, 1.360 CP și accelerație de hypercar
Sub caroseria conceptului GT XX se află trei motoare electrice axiale, dezvoltate împreună cu Yasa, o subsidiară britanică a Mercedes. Acestea sunt distribuite în două module HP.EDU – unul față, unul spate – cântărind doar 140 kg fiecare. Această arhitectură permite obținerea tracțiunii integrale. Puterea combinată a celor trei electromotoare depășește 1.000 kW (peste 1.360 CP), iar când nu este nevoie de el, motorul față se poate deconecta, pentru eficiență.
Încărcare ultra-rapidă
Datorită arhitecturii de 800 V și know-how-ului din Formula 1, AMG GT XX permite încărcarea cu energie electrică pentru 400 km autonomie în doar cinci minute. O performanță ilustrată printr-un exemplu sugestiv: exact distanța dintre orașul Affalterbach, sediul AMG din Germania, și circuitul de curse Spa-Francorchamps (Belgia).
Vă recomandăm și:
Ion Țiriac a adăugat colecției sale un Mercedes-AMG One dintr-o serie limitată