Mercedes-AMG își sărbătorește cei 130 de ani de istorie în sporturile cu motor cu o ediție extrem de exclusivă a ultimei variante GT3 cu motor aspirat. Ediția Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport va fi construită în doar 13 unități și reunește două epoci emblematice ale sportului cu motor ale constructorului german.
Referința cronologică pentru aniversarea curselor auto este prima competiție auto desfășurată la 22 iulie 1894 pe un traseu de la Paris la Rouen, cunoscută la acea vreme ca Paris-Rouen Trial, unde primele două vehicule erau echipate cu „motoare inventate de un mecanic savant din Wurtemberg, M. Daimler”, după cum scria presa vremii.
Design
Însă, în momentul de față, interacțiunea tehnologiilor de ultimă generație în sport cu motor cu caracteristicile tradiționale de design începe cu mașina sport de curse Mercedes-Benz 300 SL W 194 din 1952. Este cea care a servit drept inspirație de design pentru modelul aniversar în ediție ultralimitată, cu elemente stilistice clasice din prima mașină de curse închisă a mărcii care caracterizează aspectul exterior al Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y.
Vopseaua specială aleasă, într-o culoare argintie exclusivă, amintește de legendarele „Silver Arrows”. Romburile albastre de pe aripile din față și cadrul colorat al grilei radiatorului sunt o referință la mașinile istorice câștigătoare conduse în 1952 de Hans Klenk și Karl Kling în Carrera Panamericana și de Hermann Lang și Fritz Riess, în cele 24 de ore de la Le Mans, care au purtat elemente de design similare.
Jantele de magneziu de 18 inchi cu greutate optimizată și implementarea extinsă a elementelor din carbon construiesc o punte către mașinile sport de curse ale erei moderne, alături de o impozantă emblemă AMG pe acoperiș.
Interiorul
Evidențiază aceeași legătura strânsă dintre tradiție și modernism. Tehnologiile din sporturile cu motor, cum ar fi afișajul din cabina de pilotaj, Bosch DDU 10, cu ecran mărit și grafică de înaltă rezoluție susțin funcționarea vehiculului. Vizual interiorul este inspirat de modelul Mercedes-Benz SLR 300 din 1955, cel care a atins faima mondială cu magistralul pilot argentinian Juan Manuel Fangio la volan. Această reminiscență este vizibilă în tapițeria scaunelor din țesătură în carouri albastre, precum și în tapițeria tetierei și buclele ușii din piele maro. Un alt punct culminant este volanul special dezvoltat, cu butoane anodizate și mânere din lemn de nuc. În plus, fiecare dintre modelele speciale în ediție limitată poartă un ecuson individual atașat la consola centrală.
Dinamica
Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y este susținută de cunoscutul motor V8 AMG de 6,3 litri, natural aspirat, care dezvoltă 680 CP, un cuplu motor maxim de 730 Nm și depășeșete 315 km/h. Modelul este special neomologat și este cel mai puternic vehicul GT3 construit vreodată în Affalterbach. Pe de altă parte este și ultima versiune Mercedes-AMG GT3 propulsată de un motor cu aspirație naturală.
Însă, partea spectaculoasă o reprezintă componentele aerodinamice, dezvoltate special să crească forța aerodinamică cu 15% în comparație cu modelul de bază GT3. Pentru asta splitter-ul frontal și orificiile de evacuare a aerului din aripile din față au fost reproiectate. Modificările aduse pragurilor laterale, podelei și difuzorului din spate cresc, de asemenea, forța de apăsare.
Aripa spate mai lată ajută, de asemenea, la optimizarea echilibrului aerodinamic prin intermediul sistemul de reducere a frecvenței (DRS), inspirat de Formula 1® și Class 1 DTM. Este o caracteristică nouă care, prin atingerea unui buton de pe volan, planul aripii din spate se poziționează orizontal și tracțiunea este redusă. Iar pentru menținerea echilibrului aerodinamic, elementele active de pe podeaua din față sunt extinse în același timp. Așa sunt posibile viteze maxime de peste 315 km/h, în ciuda nivelului esențial ridicat de forță aerodinamică. Faza tare este că în timpul accelerației sau decelerației laterale elementele active revin imediat la poziția inițială de forță de apăsare.
Personalizare
Fiecare dintre cele 13 Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport vine cu un pachet complex de livrare. Este vorba despre o husă special dezvoltată pentru vehicul și de un set complet de curse pentru șofer. Setul a fost co-proiectat de PUMA, partenerul oficial Mercedes-AMG, iar designul său se bazează pe caracteristicile stilistice ale exteriorului vehiculului. Include un costum de curse personalizat, mănuși, lenjerie intimă, pantofi de curse și o cască personalizată de înaltă calitate de la BELL.
Proprietarii vor primi și o geantă personalizată, care este concepută să se asorteze cu husa scaunului într-un model elegant în carouri albastre și este suficient de încăpătoare pentru toate echipamentele de curse. Faza tare este că pachetul de livrare este completat cu o mașină la scară 1:8 a Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport și un certificat de autenticitate exclusiv, personalizat. Prețul? 1,1 milioane USD cu taxe, însă la momentul redactării articolului, probabil că toate cele 13 masini ale ediției au fost deja vândute.
Vă recomandăm și:
Mercedes-AMG CLE 53 4Matic+ Cabriolet: decapotabilă cu 450 CP