Mercedes C Class Coupe – Frumuseţea cere sacrificii

0
240

c class coupe (3)11_1Întotdeauna când privești un coupé nu poți să nu-i admiri suplețea, eleganța și sportivitatea. Asta chiar dacă cei mai mulți consideră că enumerarea de mai sus definește mai bine o caroserie deschisă. Totuși, cred că Mercedes-Benz C Class Coupé îi va pune serios pe gânduri.

c class coupe (15)Intenția celor de la Daimler a fost clară: să continue propria filosofie a coupé-urilor captivante, cu o alură sportivă și discretă în același timp, dar care să facă actuala generație C Class cea mai admirată de până acum. Privită în ansamblu păstrează rețeta clasică având capota lungă, cabina retrasă, cu două uși, și un spate aparent scurt. Spun „aparent” pentru că privind consola din spate descoperi că volumul portbagajului are 400 de litri și suficient spațiu pentru destule utilizări ale acestuia în funcție de scopurile propuse.
c class coupe (16)Partea frontală rămâne unul din laitmotivele proiectării care fac din grila „diamantată” și „steaua cu trei colțuri” semnătura universală a constructorului german. Adăugați aici prizele de aer, de mari dimensiuni, din bara de protecție care sunt o aluzie vădită la cerințele de aer ale unui comportament sportiv și obțineți amprenta definitorie a coupé-ului. Spatele, în comparație cu modelul sedan, a fost redesenat și deține câte ceva din genele Coupé S Class. Blocurile optice sunt împărțite în două secțiuni și amplifică lățimea mașinii adăugându-i o tușă de sportivitate, iar sub sigla Mercedes se ascunde camera de luat vederi foarte utilă atunci când mergeți cu spatele.
c class coupe (14)Referitor la gabarit, față de generația anterioară, actualul coupé păstrează trendul actual în care lungimea, lățimea și ampatamentul au crescut în dimensiuni și doar înălțimea a avut de „suferit” o scădere de… 1 mm.
Și o precizare, ampatamentul a căpătat în plus 80 mm, iar faptul s-a materializat în cabină prin creșterea spațiului pentru umeri în față și spate cu 19, respectiv 40 mm iar pentru coate cu 29, respectiv 31 mm. Oricum, pentru pasagerii din față este un fapt binevenit, în schimb, pe cei din spate nu-i ajută prea mult, mai ales dacă sunt ceva mai „răsăriți” față de media de înălțime. Cu alte cuvinte, în ciuda profilului atrăgător al coupé-ului, încă o dată ajung la concluzia că frumusețea cere sacrificii.
c class coupe (12) c class coupe (11)

Urmarea concluziei este că accesul în interior este facil pentru scaunele din față. În schimb, cei ce ajung pe cele din spate nu vor fi foarte fericiți. Arhitectura interioară arată patru locuri bine definite, dar, ținând cont de utilitatea celor din spate, mai degrabă o rețetă 2+2, poate, ar fi mai bine acceptată. Dar, în definitiv, cine își cumpără un coupé pentru patru locuri?
Din postura șoferului descoperi un bord care contribuie la aspectul sportiv și elegant în același timp al coupé-ului. Ceasurile de bord rotunde împreună cu cele cinci „guri” ale instalației de climatizare au ramele metalice. Tot din metal sunt și cele două pedale, iar scaunele sunt profilate pentru o mai bună susținere laterală. Și încă ceva. De obicei scaunele sport sunt ceva mai incomode pentru oamenii masivi. În cazul de față compromisul obținut este suficient de permisiv încât cel de la volan să poată sta liniștit pe timpul unei călătorii de patru ore, neîntrerupte. Și asta fără să se lase la final cu ceva țineri de șale, chiar dacă înălțimea coupé-ului este mai mică cu 37 mm față de varianta sedan în patru uși.

11_2Motorizarea în cazul de față a fost dieselul de 2,2 litri ce dezvoltă 170 CP, dar mai există încă o variantă de 205 CP. Ideea este că, oricum, prima variantă este destul de convingătoare pentru orice amator de mișcare „mai cu talent” grație celor 400 Nm ai cuplului. Adăugați aici și transmisia 9G-Tronic care, ce-i drept, este opțională, însă modul ei de operare vă va scuti de multe bătăi de cap. Partea interesantă este că vă puteți configura mașina, în funcție de stilul de conducere ales, cu ajutorul sistemului Dynamic Select pe care îl puteți comanda de pe consola centrală din stânga touchpad-ului. Aveți la dispoziție patru preseturi: Eco, Confort, Sport și Sport +, la care se adaugă un mod „Individual” care vă permite să vă configurați setările șasiului, direcției și răspunsul motorului la accelerare. Oricum dacă aveți un stil de condus pașnic oricare dintre setările alese o să vă pară foarte nervos, iar opțiunile Sport și Sport+ vă vor transforma într-un Lewis Hamilton autohton. Și asta chiar dacă sunteți într-un diesel.
Ținuta de drum o să vă aducă aminte puțin de rigiditatea unei mașini sport, dar paternul ales al suspensiei multilink pentru ambele punți vă readuce aminte că vă aflați, totuși, într-un Mercedes. Asta nu înseamnă că atunci când atacați mai dur virajele o să bandați stânga sau dreapta, ci doar că sistemul Agility Control cu acțiune selectivă vă ține în permanență cu „roata pe asfalt”. Și încă ceva… dacă vă apucă dorul de ceva cerculețe cu frâna de mână, uitați. Este comandată electric.

Articolul precedentSaint Malo, orașul corsarilor
Articolul următorPrimul SUV electric din istoria Jaguar
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 − = unu