MIMI, povestea continuă

0
92
MIMI este numele de scenă al primului MINI Cooper SE de competiție din lume. L-a primit de la Horia Platona, inginer cu multă experienţă în curse.

La un an de când ne-am întâlnit ultima dată, MIMI se prezintă într-o ţinută competiţională revizuită. Au apărut noi componente din meniul unei maşini de curse şi a crescut numărul posterelor lipite pe caroserie. Nu ştiu dacă s-a mărit şi numărul celor care gravitează în jurul acestui proiect, dar cu siguranţă nivelul lor de implicare este mai ridicat.

MIMI este numele de scenă al primului MINI Cooper SE de competiție din lume. L-a primit de la Horia Platona, inginer cu multă experienţă în curse.

Informaţii noi legate de starea actuală în care se prezintă primul MINI Cooper SE de competiţie din lume îmi sunt comunicate de ­Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager la BMW Group România. Pentru că urmează să intru pe circuit, devin atent la explicaţiile legate de sistemul de frânare. Înţeleg că la sugestia lui Vlad Schirca, consultant tehnic la BMW Group ­România, s-a renunţat la sistemele ABS şi ESP. Îndepărtarea lor este firească prin prisma faptului că pilotul trebuie să capete libertate deplină în acţionarea frânelor şi abordarea virajelor. Dar odată cu asta a fost eliminat şi distribuitorul forţei de frânare între punţi, ceea ce face ca frânarea în viraje sau în condiţii de aderenţă variată a roţilor să devină derutantă.

Există însă şi o parte bună: fără senzorii aferenți celor două echipamente, nu mai este activată regenerarea la eliberarea pedalei de acceleraţie. Este redus astfel stresul asupra bateriei de acumulatori şi implicit întârziată încălzirea ei. Efectul este important pentru că exact acest fenomen a dat de furcă pilotului principal, Dominic Marcu, la campionatul de viteză în coastă din acest an. Încălzirea bateriei atrage după sine limitarea pu­terii de alimentare a motorului electric. Deci, ar fi cam ultimul lucru pe care ţi-l doreşti când participi într‑o competiţie de acest gen. Pentru că motorul de 184 CP şi 270 Nm este identic cu cel de pe BMW i3S, a putut fi modificat raportul final al transmisiei cu unul mai mare prin înlocuire cu cel folosit pe i3S. Modificarea a redus viteza maximă de la 150 km/h la puţin peste 140 km/h, dar oferă accelerări mai puternice. Un alt avantaj este adus de suspensia KW V3 care oferă posibilitatea de reglare individuală a parametrilor de amortizare atât pe compresie cât şi pe detentă.

Reglarea geometriei în urma modificării suspensiei a revenit ultimului colaborator – un atelier de pregătire a maşinilor de curse din care face parte Horia Platona, inginer cu foarte multă experienţă în curse, care şi-a început activitatea în Formula Student. Tot el a instalat şi volanul de curse, demontabil, care a avut nevoie de o adaptare specială a butucului. Cum între timp bateria s-a încărcat 40%, sunt poftit pe circuit. După ce mă strecor printre ţevile roll-cage-ului şi mă așez în scaunul Sparco, îmi fixez centura omologată FIA cu prindere în şase puncte şi o strâng până mă lipesc ferm cu spatele de scaun. Nu mă hazardez să selectez modul Sport, aşa că rămân în cel oferit implicit – Comfort. 270 Nm livraţi instantaneu şi pista întortocheată de la Amckart, nu foarte lată, par a se omogeniza mai bine astfel. Detenta este fulminantă. Cu 150 kg mai uşor decât un model de serie, MIMI se dezlănţuie cu o uşurinţă surprinzătoare. Frânele standard sunt puternice şi îmi dau încredere să mă apropii cât mai mult de viraje cu acceleraţia lipită de podea, chiar şi fără repartitor. Stabilitatea este excelentă, graţie şi măririi ecartamentelor roţilor cu ajutorul unor distanțiere.

Desigur, anvelopele furnizate de Michelin îşi aduc din plin contribuţia la păstrarea traiectoriei în viraje şi controlul direcţiei. Viraj după viraj, câteodată acompaniat de scârţâit de frâne şi ceva fum de cauciuc frecat de asfalt, înţeleg de ce MIMI şi-a câştigat atâţia admiratori şi de ce reuşeşte să câştige curse în faţa unor modele mult mai performante. Este agil, stabil şi foarte prompt pe accelerări. Condiţia fizică foarte bună în care se află se datorează parteneriatelor cu firme care se implică activ în cariera sa sportivă: Vitesco Technologies pentru managementul termic al bateriei, Automobile Bavaria pentru service, transport şi găzduire sau Renovatio pentru asigurarea energiei necesare curselor. Cu astfel de parteneri şi colaboratori, viitorul competiţional al lui MIMI pare asigurat și are şanse reale să strălucească.

http://www.autotestmagazin.ro/mini-cooper-electric-lansat-oficial-in-romania-in-plina-pandemie-de-covid-19/

http://www.autotestmagazin.ro/primul-mini-electric-de-competitie-din-lume/

http://www.autotestmagazin.ro/test-mini-cooper-s-spirit-combativ/

Articolul precedentDacia Spring, cea mai vândută mașină în România
Articolul următorSilviu Florea: Jurnalul unui „vagabond nomad”
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua + = 17