MINI Clubman: Când timpul contează

0
90

mini clubman (4)MINI Clubman a însemnat, pentru constructorul englez, o abordare foarte personală a ideii de mașină practică. A doua generație a modelului reprezintă un compozit între spiritul funcțional, dinamic și conservator.

mini clubman fisa 1Designul actualei generații este cel care îmi arată clar că un MINI rămâne totuși… un MINI. Conservatorismul britanic își pune amprenta chiar dacă dimensiunile au crescut și face din noul MINI Clubman un model abordat cu maturitate de constructorul englez. Față de generația anterioară care avea o a doua ușă specială pe partea dreaptă, așa-numita Clubdoor, în prezent, caroseria revine la formula clasică cu patru uși, dar păstrează pentru portbagaj paternul „split door” cu deschidere egală.
mini clubman (2)Pe de altă parte, lungimea și ampatamentul mărit se răsfrâng asupra interiorului, spațiul obținut fiind judicios exploatat pentru extinderea locurilor din spate și a portbagajului.
Bordul păstrează la rândul său amplasarea zonelor de control și interacțiune cu mașina, însă designul este nou, iar accesul la acestea are un plus de ergonomie. Consola de podea a fost „ridicată” și conține controlerul MINI și spații de stocare. Tot aici se află și comutatorul frânei de parcare acționată electric, așa că amatorii de exhibiții cu frâna de mână vor înghiți în sec.
Una dintre surprizele pe care mi le-a oferit noul Clubman a fost proiecția logoului MINI pe asfalt atunci când am deschis ușa din partea șoferului. De fapt am văzut-o când ieșeam și nu mă lămuream de unde vine. Clubman, în ciuda ideii preconcepute cum că MINI ar fi o mașină pentru tipe, este cât se poate de macho. Mai ales când apare S-ul roșu pe grilă și sub stopul dreapta spate plus inscripția ALL4 pe lateral.
mini clubman (6)mini clubman fisa 2Ce-i cu S-ul respectiv? Adică o variantă care stoarce cam orice strop de energie celui de la volan atunci când descoperă noul motor și spune „mai vreau!”. „Benzinarul” generației trecute, de 1,6 litri și 184 CP, a fost înlocuit cu unul nou, de doi litri ce dezvoltă 192 CP. Poate că, în cazul de față, ideea de downsizing nu este chiar demonstrată, dar, atunci când dai de o cilindree voit mărită care oferă o fiabilitate pe măsură întregului ansamblu motor, eu personal nu pot să le spun englezilor decât „aferim, bre!”. Iar faza cea mai interesantă este că obțineți valoarea maximă a cuplului de 280 Nm începând de la 1.250 rpm și cu un overboost de 20 Nm. Adică aveți un benzinar cu un comportament apropiat de diesel atunci când vorbim de regimuri de rulare joase, dar cu un palier de turații net superior. Asta a însemnat și un consum mediu de 6,8 litri în regim egal oraș-afară. Transmisia de care a beneficiat mașina de test a fost deja cunoscuta Steptronic cu 8+1 raporturi care, ce-i drept, este trecută la opționale, dar efortul financiar merită din plin. În schimb, dacă optați pentru varianta diesel, aceasta se află în dotarea standard.
Ținuta de drum se apropie destul de mult de cea a unei mașini din clasa medie grație punții spate cu suspensie independentă multilink. Asta vă ajută să abordați „mai cu vână” virajele strânse, dar și să abordați drumurile de țară fără bătaie de cap prea mare.

Sistemul de tracțiune integrală ALL4, întâlnit mai întâi la Countryman, este cel ce vă scutește de probleme și vă face să nu vă pierdeți mult din pomenita senzație „go-kart” chiar dacă o apucați pe drumuri fără asfalt. Ideea este ca garda la sol să vă fie suficientă pentru asta. Cu alte cuvinte, MINI Clubman este soluția premium pentru cei care vor o evadare rapidă din rutina urbană atunci când distanța și destinația nu prea mai contează. Ci doar timpul.

Articolul precedentNicu Covaci: „Phoenix este viaţa mea… sufletul meu!”
Articolul următorZaha Hadid: Vizionara fără limite
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = sase