NAIAS 2017

0
107

1 NAIAS 2017 afisNorth American International Auto Show (NAIAS) 2017, desfășurat, ca în fiecare an, în ianuarie, la Detroit, a fost marcat de câteva debuturi importante, dar și prezentări de mașini-concept care prefigurează viitorul unor mărci. Câteva dintre ele merită reținute, pentru că vor ajunge și în Europa.

Volkswagen a prezentat varianta cu ampatament mărit (+11 cm) și mai lungă cu 27 cm a SUV-ului compact Tiguan. Acesta va fi disponibil în SUA cu cinci locuri standard și șapte opțional și oferă, de asemenea, mai mult spațiu în portbagaj. Tracțiunea standard este pe roțile față, cea integrală 4Motion fiind opțională.

VW Tiguan
Viziunea Infiniti privind următoarea generație a modelelor crossover premium de clasă medie s-a întrupat în QX50 Concept. Acesta a fost adus la Detroit pentru a evidenția progresele făcute de marca de lux a companiei Nissan în materie de sisteme de conducere autonomă și, mai ales, pentru a dezvălui noul motor de doi litri VC-Turbo cu injecție directă de benzină, ce va fi o alternativă la motoarele diesel și la sistemele de propulsie hibridă în privința consumului.

AUDI Q8 CONCEPTAudi Q8 Concept anunță viitorul model de serie cu același indicativ, ce va fi lansat anul viitor. Caroseria cu alură de coupe este lungă de 5,02 m, ampatamentul are trei metri, adică, cât Q7. Conceptul are tracțiune integrală și sistem de propulsie hibrid de 450 CP și cuplu maxim de 700 Nm. În interior găsim mai multe ecrane tactile de diagonale mari, care creează ceea ce Audi numește „Virtual Cockpit”, interfața om-mașină operabilă integral digital și cu capabilități de realitate augmentată.

Autodesk VRED Professional 2017 SP1

I.D. Buzz Concept este proiectul VW pentru viitorul mobilității electrice și comunicării totale, un microbuz cu două motoare electrice, cu un total de 370 CP și tracțiune integrală, capabil să parcurgă 435 km între încărcări. Conceptul dispune de sisteme de conducere autonomă, astfel că, în timpul mersului, șoferul își poate întoarce scaunul culisant la 180° și se poate alătura celorlalți șapte pasageri la o șuetă.

BMW M550i xDrive

BMW 530e iPerformanceBMW a venit cu primul BMW M550i xDrive din istorie. Acesta are motor V8, pe benzină, de 460 CP și 650 Nm, tracțiune integrală și transmisie automată 8+1 Steptronic. Foarte dinamic și economic este BMW 530e iPerformance, cu sistem de propulsie hibrid eDrive, ce îmbină un motor electric, cu unul în patru cilindri, pe benzină, puterea totală fiind de 250 CP. Autonomia în modul electric ajunge la aproape 25 km, iar sprintul 0-100 km/h este realizat în 6,5 secunde.

NISSAN VMOTION 2.0 CONCEPTNissan a evidențiat liniile de design pe care le vor urma viitoarele sale modele sedan prin Vmotion 2.0 Concept, ce combină stilul premium, spațiul interior generos, confortul și cele mai noi tehnologii de comunicare. Portierele sale se deschid în sensuri opuse și are la bord tehnologii din pachetul Nissan Intelligent Mobility, prin care compania japoneză vrea să-și atingă, nu peste mulți ani, obiectivul de zero emisii și zero decese în mașinile mărcii.

911 Targa 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet und 911 Carrera 4 GTS
911 Targa 4 GTS, 911 Carrera 4 GTS Cabriolet şi 911 Carrera 4 GTS

Porsche își extinde linia de modele 911 cu cinci noi versiuni GTS: 911 Carrera GTS, cu tracțiune spate, 911 Carrera 4 GTS, cu tracțiune integrală, ambele în variante Coupe și Cabriolet, plus 911 Targa 4 GTS, cu acoperiș din geam detașabil și tracțiune integrală. Toate versiunile sunt echipate cu motor pe benzină, de trei litri, turbo, cu șase cilindri în linie și 450 CP. Cutia de viteze standard este manuală, cu 7+1 raporturi. Transmisia semiautomată PDK, cu ambreiaj dublu și șapte trepte, este opțională, dar sistemul de management activ al suspensiilor PASM vine în dotarea de serie.

Kia StingerNAIAS 2017 a marcat și debutul mondial al sedanului de clasă medie Kia Stinger, al cărui ampatament (290,6 cm) este mai mare decât cele ale tuturor concurenților direcți pe care și i-a fixat: Audi A4, BMW Seria 4 Gran Coupe, Lexus IS, Infiniti Q50. Modelul sud-coreean are atuuri: arată bine, sportiv, iar cabina primește fără probleme cinci pasageri. Stinger este primul model Kia cu tracțiune spate sau integrală, la alegerea clientului, iar motorizările oferite pe piața americană sunt pe benzină: un patru cilindri, turbo, de doi litri și 258 CP și un 3.3 V6, biturbo, de 370 CP. Kia Stinger va ajunge ulterior și în Europa, cu motorizări adaptate acestei piețe.

2017 IONIQ HEV

Mercedes Clasa E Coupe cu tracțiune spate are demarajul 0-100 km/h în 5,2 secunde, iar cea 4Matic, în 5,5 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Mercedes Clasa E Coupe cu tracțiune spate are demarajul 0-100 km/h în 5,2 secunde, iar cea 4Matic, în 5,5 secunde. Viteza maximă este limitată la 250 km/h.

La doar câteva luni de la lansarea noii generații Mercedes Clasa E, sedan și break, constructorul auto din Stuttgart vine și cu a treia variantă de caroserie, Coupe. Mercedes E-Class Coupe are 482,6 cm lungime, 186 cm lățime și 143 cm înălțime, iar spațiul interior este suficient pentru patru adulti, ampatamentul având 2,87 m. Motorul biturbo 3.0 V6 pe benzină dezvoltă 334 CP și 480 Nm.
Hyundai a prezentat familia de modele Ioniq, Electric, Hybrid și Plug-in. Ioniq Electric are motor electric de 120 CP și 295 Nm și este, din noiembrie 2016, cel mai economic model de serie, cu un consum echivalent de 1,7 l/km, măsurat oficial de EPA. Autonomia sa reală este de 180 km. Ioniq Hybrid are consumul mediu de 4,1 l/100 km, asigurat de un sistem de propulsie format dintr-un motor electric și unul pe benzină, cu o putere cumulată de 104 CP și cuplu motor de 264 Nm. Hyundai Ioniq Plug-in poate rula în modul electric până la 50 km, distanță asigurată de bateriile sale litiu-polimer de 8,9 kWh. Motorul său electric are 61 CP, iar cel pe benzină, 105 CP.

Noul Audi SQ5 are motor V6 turbo 3.0 TFSI de 355 CP, tracțiune integrală și transmisia automată Tiptronic cu 8+1 trepte. Opțional, poate fi dotat cu un diferențial spate sport.
Noul Audi SQ5 are motor V6 turbo 3.0 TFSI de 355 CP, tracțiune integrală și transmisia automată Tiptronic cu 8+1 trepte. Opțional, poate fi dotat cu un diferențial spate sport.

Text: Florin NECULA

Articolul precedentMașina cu un milion de mile
Articolul următorAlfa Romeo Giulia pentru Poliţia Rutieră
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei − = 1