NAIAS 2018: North American International Auto Show

0
67

Salonul Auto de la Detroit (NAIAS) din acest an a părut mai puțin spectaculos decât edițiile precedente, dar asta nu înseamnă că nu s-a bucurat de lansări importante pentru piața nord-americană, truck-urile și modelele proiectate și fabricate local fiind vedetele.

Noua gene­­rație Volks­­wagen Jetta, cel mai bine vândut model al mărcii germane pe piața din SUA, este construită, în premieră, pe mult premiata platformă tehnică MQB. Pentru piața americană, Jetta este oferit cu tracțiune față și motor pe benzină 1.4 TSI de 147 CP, cuplat cu o transmisie manuală cu 6 trepte de viteze sau cu una automată cu 8+1 raporturi. Dotarea standard a noului sedan de clasa compactă include jante din aliaj de aluminiu, centru multimedia cu App-Connect și blocuri optice cu iluminare cu leduri.

Divizia de performanță Mercedes-AMG a venit la NAIAS cu noua versiune de motorizare 53 pentru modelele CLS, E-Class Coupe și E-Class Cabriolet. Aceasta are un propulsor pe benzină, turbo, de trei litri și șase cilindri în linie, electrificat: în situațiile de accelerare puternică, acesta este ajutat de un starter-alternator EQ Boost, care îi asigură instant 21 CP și 250 Nm de cuplu suplimentar, pe lângă cei 430 CP și 520 Nm ai săi. EQ Boost încarcă și sistemul electric cu baterii de 48 V al mașinii. Noua transmisie automată AMG SPEEDSHIFT TCT 9G și sistemul de tracțiune integrală variabilă 4MATIC+ sunt standard.

Toyota a adus noua generație Avalon, proiectată și fabricată în SUA. Sedanul premium de clasă medie, ajuns la a cincea generație. Are două versiuni de propulsie, una clasică, cu un 3.5 V6 pe benzină și transmisie automată, și una hibridă, 2.5 Dynamic Force Toyota Hybrid System II, cu motor pe benzină în patru cilindri și propulsor electric de 650 volți, sistemul hibrid angrenând roțile față printr-o transmisie cu variație continuă. Toyota Avalon este construită pe noua platformă tehnică TNGA K, dedicată sedanurilor, și are suspensii adaptive.

Nissan Xmotion Concept este un studiu de SUV cu trei rânduri de scaune și șase locuri, ce îmbină cultura și tradițiile manufacturiere japoneze cu stilul utilitar american, plus viitoarea generație a tehnologiilor Nissan Intelligent Mobility. În interior, conceptul este finisat ca un peisaj japonez, cu un râu desenat pe podea, consola centrală jucând rolul unui pod ce-l traversează. Aceasta este asamblată prin tehnica Kanawa Tsugi de îmbinare a panourilor din lemn, utilizată în țara de origine în construcția templelor. Printr-o altă tehnică de asamblare a panourilor de lemn, Kigumi, este realizat panoul de bord și cel de instrumente. Pe de altă parte, ultimele tehnologii sunt reprezentate de cele nu mai puțin de șapte ecrane LCD tactile, răspândite în întreg habitaclul.

După mai bine de zece ani de existență a actualului model, în sfârșit, la NAIAS, a fost prezentat Acura RDX Prototype, varianta de preserie a viitoarei generații a SUV-ului premium, ce va fi lansată în 2018. Mașina produsă de divizia de lux a concernului Honda va continua să ofere cinci locuri cu confort deosebit, materiale premium, centru de infotainment cu ecran tactil True Touchpad Interface și va fi motorizată de un patru cilindri 2.0 DOHC VTEC turbo, cuplat cu o transmisie automată cu zece trepte.Pe noua Acura RDX va reveni și sistemul de tracțiune integrală cu repartiție vectorială a cuplului Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD).

Noua generație a celui mai de succes model dintre cele produse și vândute de Fiat Chrysler Automobiles în SUA, RAM 1500, a fost una dintre atracțiile salonului auto. Cu o nouă structură, realizată din oțel de înaltă rezistență cu o calitate cu 98% mai bună decât cea de la modelul anterior, dar, per total, mai ușoară cu peste 100 kg, noua generație a truck-ului mid-size se prezintă mai bine și la capitolul greutate încărcabilă în benă, 1.035 kg, respectiv, tractabilă – 5.740 kg. Noul RAM 1500 este și cel mai aerodinamic din segmentul său, fiind echipat cu o grilă a radiatorului activă, ce-și închide fantele, pentru uniformizarea curgerii fluxului de aer, difuzoare de aer și suspensie pneumatică autoreglabilă în funcție de viteza de deplasare. Pachetul 4×4 Off-road adaugă reglajul de către șofer al gărzii la sol, ce poate fi majorată cu 2,5 mm. La nivelul motorizărilor, noutatea o reprezintă hibridizarea ușoară, cele două propulsoare pe benzină, 3.6 V6 Pentastar și 5.7 V8 HEMI, fiind ajutate de un generator eTorque și un sistem electric cu baterii de 48 V. eTorque furnizează un spor de cuplu de 122 Nm, pentru motorul Pentastar, și de 176 Nm, pentru HEMI, astfel îmbunătățindu-se reprizele dinamice, în paralel cu reducerea consumului. Generatorul are și sarcina recuperării energiei degajate la frânare, pentru încărcarea bateriilor.

Ford Mustang Bullit este omagiul pe care constructorul auto american îl aduce peliculei Bullit, avându-l pe legendarul Steve McQueen în rolul principal și de la a cărei premieră se împlinesc cinci decenii în acest an. Bullit este cel mai puternic Mustang pe care l-a construit Ford vreodată, motorul său V8 de cinci litri producând 475 CP și 570 Nm, cu viteză de top de 262 km/h. Aspectul său exterior pare simplu și dur, cu grilă a radiatorului și jante, de 19 inci, negre, frâne Brembo cu etriere roșii și vopsea specială verde închis Dark Highland Green pentru caroserie, dar interiorul este tratat în manieră actuală, cu centru multimedia cu ecran tactil de 12 inci și scaune Recaro din piele neagră cusută cu ață verde. Kitul Bullit Electronics Package cuprinde navigație, oglinzi exterioare și scaun cu memorie pentru setările alese de șofer, sisteme de monitorizare a traficului, a unghiurilor moarte și echipare audio de top.Suspensiile sport MagneRide sunt semiactive.

Chevrolet Silverado îi contrapune concurentului direct RAM 1500 un argument solid: cea mai mare capacitate de încărcare, indiferent de varianta de lungime a benei, din clasa lor. Astfel, noua generație Silverado are o capacitate de încărcare, în versiunea cu benă scurtă, de aproape 1,8 metri cubi, cu până la 20% mai mult decât oricare dintre concurenții săi.

Conceptul Lexus LF-1 Limitless, dacă va ajunge să fie produs în serie și probabilitatea este destul de mare, designul său fără excentricitățile caracteristice unui prototip sugerând acest lucru, va fi vârful de gamă al mărcii Lexus, divizia de automobile premium a companiei Toyota. Cuvântul Limitless (fără limite) din denumirea sa se referă la platforma tehnică, care poate fi echipată cu orice sistem de propulsie disponibil în prezent: motor pe benzină clasic, motor pe benzină electrificat, hibrid, hibrid plug-in, electric sau cu pilă de combustibil. Acest lucru este o nouă confirmare că Lexus își respectă planul ca, până în jurul anului 2025, toate modelele sale să fie electrificate într-o proporție mai mică sau mai mare.

Text: Florin NECULA

Articolul precedentDrea//M: BMW M pe șevalet
Articolul următorCutia pe roţi – soluţia viitorului?
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


patru + = 8