Nissan a lansat oficial a treia generație a modelului electric Leaf. Modelul va debutat inițial pe piața nord-americană, urmând ca din toamnă să ajungă și în showroom-urile din Europa.
Leaf este un nume cu o rezonanță aparte în lumea mașinilor electrice. În 2010, Nissan lansa prima generație a modelului Leaf și reușea să democratizeze automobilul electric. Leaf se dovedea a fi un succes atât în Statele Unite, cât și în Europa.
Europenii au apreciat în special a doua generație, iar în cei 15 ani de producție, Nissan a vândut peste 700.000 de exemplare ale modelului Leaf.
A treia generație a fost prezentată oficial, noul model urmând să utilizeze platforma CMF-EV comună cu cea a modelului Ariya.
Designul a evoluat și el. De la liniile angulare ale generației a doua, Leaf se prezintă acum sub forma unui fastback cu un design fluid și atrăgător, cu elemente inspirate de la modelul electric mai mare din gama Nissan. Partea frontală are un look foarte futurist cu faruri LED unite de o bandă luminoasă. Logo-ul Nissan este iluminat. Și în spate avem un design atrăgător cu conturul stop-urilor 3D LED scos în evidență de un element negru amplasat în partea superioară a hayonului. Noul Leaf poate fi echipat cu jante de 18 sau 19 inchi.
Japonezii au pus accentul pe aerodinamică, versiunea europeană având un coeficient Cx 0.25.
Dimensiunile noului model sunt: 4.350 mm lungime, 1.810 mm lățime, 1.550 mm înălțime și un ampatament de 2.690 mm. Masă totală este cuprinsă între 1.794 kg și 1.982 kg (în funcție de versiune și dotări). Leaf beneficiază și de un portbagaj cu un volum de 437 litri.
La interior, Nissan Leaf utilizează un cockpit digital cu o planșă se bord formată din două ecrane fiecare având o diagonală de 14,3 inchi.
Vor fi disponibile două variante pentru noul Nissan Leaf. Versiunea de bază folosește o baterie de 52 kWh, iar motorul electric oferă 176 CP și 345 Nm. Autonomia va fi de 435 kilometri.
A doua versiune este echipată cu bateria de 75 kWh, iar motorul are 217 CP și 355 Nm. Pentru această variantă, Nissan promite o autonomie de peste 600 kilometri.
Sistemul va suporta încărcări rapide la stații DC de până la 150 kW. Leaf este echipat și cu funcția V2L (Vehicle-to-Load), cu ajutorul căreia poți utiliza energia din bateria mașinii pentru a încărca diverse aparate electrocasnice.
Nissan nu a publicat date tehnice despre variantele europene. Pentru Europa, Nissan va asambla noul Leaf la uzina din Sunderland, Marea Britanie. Primele livrări pentru clienții europeni vor avea loc în primăvara anului viitor.
Vă recomandăm și: