Noul Ford Fiesta a fost lansat oficial în România. Prezentat drept cel mai tehnologizat model de clasă mică din Europa, noul model pune accent pe două aspecte prioritare: tehnologiile de asistenţă pentru şofer şi conectivitatea realizată prin intermediul sistemului SYNC 3.
Două camere, trei radare şi 12 senzori cu ultrasunete pot monitoriza vecinătatea maşinii şi scanează zona din faţa maşinii până la o distanță de 130 metri. Noul Fiesta este de altfel primul Ford echipat cu versiunea îmbunătățită a sistemului Pre Colission Assist & Pedestrian Detection, sistem care permite evitarea accidentării pietonilor aflaţi în raza farurilor, pe timp de noapte. Sistemul este capabil să reducă severitatea impactului cu alte vehicule sau cu pietoni, existând chiar şi posibilitatea evitării unui asemenea eveniment.
O altă premieră, de data asta în gama Fiesta, o reprezintă sistemul de parcare automată care poate acţiona şi frânele în cazul în care şoferul ignoră avertismentele de proximitate în timpul manevrei de parcare automată. În total, noul Fiesta oferă până la 15 tehnologii de asistență a şoferului printre care se număra schimbarea automată a fazei de drum (Auto High Beam), recunoaşterea semnelor de circulaţie (Traffic Sign Recognition), pilotul automat autoadaptiv, detectarea unghiului mort (Blind Spot Detection), supravegherea traficului la mersul înapoi – Cross Traffic Alert, avertizarea de oboseală pentru şofer – Driver Alert, alertare şi intervenție la depăşirea marcajului benzii de rulare.
SYNC 3 permite controlul sistemului audio, a navigaţiei sau a telefoanelor smart conectate folosind simple comenzi vocale. Sunt disponibile trei variante de display-uri, toate color: 4.2 inch, 6.5 şi 8 inch (ultimele două cu touchscreen). Cu o lungime mai mare cu peste 7 cm şi lăţimea majorată cu 13 mm, noul Ford Fiesta creează o puternică impresie de maşină care depăşeşte limitele obişnuite ale clasei atât la exterior cât şi în interior.
Disponibilă deocamdată în două nivele de echipare – Trend şi Titanium, două variante de caroserie – 3 şi 5 uşi, Fiesta porneşte la drum cu o linie de motorizări compusă din patru variante pe benzină – 1.1 70 CP MT5, 1.1 85 CP MT5, 1.0 EcoBoost 100 CP A6 sau MT6, 1.0 EcoBoost 125 CP MT6 şi două diesel – 1.5 TDCi 85 CP MT6 şi 1.5 TDCi 125 CP MT5. Preţurile noului model sunt cuprinse între 11900 EUR şi 18250 EUR, TVA inclusă. Este aşteptată atât versiunea ST Line cât şi Vignale, aceasta din urmă făcându-se remarcată prin detalii exterioare şi interioare aflate sub umbrela unei calităţi de fabricaţie şi de finisare premium.