Opel Geneve este un automobil sportiv cu un design avangardist, care nu a ajuns niciodată în producția de serie, deși a fost apreciat. Modelul a împlinit 50 de ani și a fost „sărbătorit” pe site-ul oficial.
Opel marchează cinci decenii de la debutul conceptului Geneve
Salonul auto de la Geneva a fost anulat definitiv anul trecut, iar pentru a compensa într-o mică măsură absența acestui eveniment important, Opel a readus un concept care a impresionat la vreme sa. Opel Geneve este un prototip sportiv, cu un design revoluționar pentru anii ’70, din păcate extrem de puțin cunoscut.
Mașina a fost prezentată la ediția din anul 1975 a Salonului Auto de la Geneva, așa că nu este dificil de intuit de unde a primit numele. Creația aparține echipei Opel Design Studio, divizia de stil a producătorului german, care creează și astăzi modelele futuriste ale brandului.
De ce nu s-a produs Opel Geneve
Modelul Opel Geneve se remarca printr-o caroserie aerodinamică, definită de linii angulare și bare de protecție integrate, un element inovator la acea vreme. Un alt detaliu impresionant sunt farurile escamotabile, un trend în designul auto care a dispărut la începutul anilor 2000 din motive de siguranță. Caroseria, realizată integral din fibră de sticlă, avea o greutate redusă, ideală pentru un vehicul sportiv.
- Citește și: Opel Mokka facelift, lansat oficial: care sunt prețurile
Deși acest concept a captat atenția publicului și a presei auto din anii ’70, nu a fost niciodată transformat într-un model de producție. Inițial, Opel intenționa să lanseze un astfel de model de performanță, echipat cu un motor Wankel rotativ.
Proiectul a început în 1972 sub numele de cod GT-W, însă, din cauza crizei petroliere din 1974, dezvoltarea unui model de serie a fost abandonată. Astfel, GT-W a devenit conceptul Genève și a rămas doar un exercițiu de design. În prezent, prototipul este păstrat în colecția Opel Classic. La lansarea din 1975, era vopsit într-o nuanță aurie, însă, doi ani mai târziu, a fost revopsit în portocaliu.