Tesla, schimbare de strategie

0
185

Tesla plănuiește să lanseze o variantă mai accesibilă a popularului Model Y. Această inițiativă este un răspuns la intensificarea competiției și la scăderea cotei de piață în China, a doua cea mai importantă regiune pentru companie. Sunt însă unii jurnaliști care spun că acest producător are serioase probleme și din pricina faptului că Elon Musk s-a implicat în politică și este unul dintre sfătuitorii președintelui Donald Trump.

Tesla pregătește un produs mai ieftin pentru piața din China

Noul proiect este cunoscut intern sub numele de cod „E41” și vizează crearea unei versiuni mai compacte și mai ieftine a Modelului Y, cu un cost de producție redus cu cel puțin 20% față de varianta actuală. Tesla intenționează să înceapă producția de serie în anul 2026, utilizând liniile de asamblare deja existente, spun jurnaliștii de la Reuters.

Model Y are în acest moment, în China, un preț de pornire de aproximativ 36.351 de dolari americani. Noua versiune va fi destinată în principal acestei piețe, dar există posibilitatea ca ulterior să fie produsă și în fabricile Tesla din Europa și America de Nord. Deocamdată, nu a fost comunicat un calendar clar pentru aceste regiuni.

Deși Tesla nu a confirmat oficial existența acestui proiect, CEO-ul companiei, Elon Musk, a declarat în luna ianuarie că în prima jumătate a anului 2025 vor fi introduse modele mai accesibile, fără a oferi însă detalii concrete.

  • Citește și: Tesla Model Y facelift: „nume de cod” Juniper

Tesla are probleme tot mai mari cu vânzările din China

Model Y s-a clasat drept cel mai vândut automobil din China în 2023 și 2024, dar se confruntă cu o competiție acerbă din partea producătorilor auto locali. În ultimul an, cel puțin șase modele rivale au fost lansate pe piață.

Cota Tesla în segmentul vehiculelor electrice cu baterie din China a scăzut de la 11,7% în 2022 la 10,4% în 2023. Printre cei mai puternici rivali se numără crossover-ul YU7, produs de Xiaomi, care urmează să fie lansat în cursul acestui an.

În loc să dezvolte modele complet noi, Tesla își ajustează gama existentă pentru a se adapta cerințelor pieței chineze. O astfel de inițiativă este lansarea unei versiuni cu șase locuri a Modelului Y, planificată pentru acest an.

Piața chineză devine tot mai importantă pentru Tesla, în condițiile în care vânzările sale în Europa și SUA sunt în declin. Această strategie de ajustare rapidă reflectă dorința companiei de a-și consolida poziția într-un mediu competitiv aflat în continuă schimbare.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

five × two =