Opel Mokka GSE: versiunea sportivă de 280 CP a noului model electric

0
4716

Noul Opel Mokka GSE marchează o transformare majoră în gama sportivă a producătorului auto german. Cu o motorizare electrică de 280 CP, crossover-ul urban promite performanțe de top, fără a face compromisuri în materie de autonomie sau rafinament.

O nouă eră GSE: de la hibrid la electric

Dacă până acum eticheta GSE era rezervată exclusiv modelelor sale plug-in hybrid, precum Astra și Grandland, Opel schimbă macazul. Noul Mokka GSE devine primul model 100% electric sub această etichetă, marcând o reorientare clară spre performanța pur electrică în cadrul mărcii germane. Este o mișcare strategică, menită să repoziționeze Opel pe o piață tot mai competitivă și să-i consolideze imaginea sportivă.

Un motor cunoscut în grupul Stellantis

La baza acestei versiuni de performanță stă motorul electric M4, deja cunoscut în cadrul grupului Stellantis, proprietarul Opel. Același propulsor se regăsește sub capota unor modele precum Abarth 600, Alfa Romeo Junior Veloce sau Lancia Ypsilon HF și este programat să echipeze și viitorul Peugeot E-208 GTI, din 2026. Cu o putere de 280 CP și un cuplu de 345 Nm, Opel Mokka GSE intră într-o ligă superioară în segmentul SUV-urilor urbane electrice.

De la raliu la șosea

Modelul civil Opel Mokka GSE provine direct din versiunea Rally, deja testată pe circuite. Strategia Opel este clară: transferă know-how-ul motorsport într-o versiune accesibilă publicului larg. În plus, odată cu această lansare, Mokka devine cel mai puternic crossover electric compact din oferta Opel.

Viteză limitată, dar accelerații rapide

Chiar dacă viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h, performanțele dinamice sunt impresionante. Sprintul de la zero la 100 km/h se realizează în doar 5,9 secunde, o valoare care plasează Mokka GSE în zona hot-hatch-urilor electrice. În același timp, bateria de 54 kWh, neschimbată față de versiunea de bază de 156 CP, oferă o autonomie de până la 336 km, conform testului în ciclul WLTP.

Moduri de condus adaptabile

Opel Mokka GSE vine cu trei moduri de condus distincte. În setarea Sport, puterea maximă de 280 CP este disponibilă integral, iar ESC-ul este aproape complet dezactivat, pentru o experiență de condus mai puristă, iar viteza maximă este de 200 km/h (limitată). În modul Normal, performanțele sunt moderate la 230 CP și 180 km/h. Modul Eco, dedicat eficienței, reduce puterea la 190 CP și permite atingerea autonomiei maxime, dar reduce viteza maximă și mai mult, la 150 km/h. Această versatilitate oferă șoferilor control deplin asupra comportamentului mașinii în funcție de nevoi.

Tehnologie de șasiu ajustată pentru stabilitate

Pentru a gestiona cei 280 CP cu tracțiune față, Opel a echipat Mokka GSE cu un diferențial Torsen cu alunecare limitată. De asemenea, barele antiruliu sunt mai groase, iar puntea spate este mai rigidă. Aceste ajustări vizează în mod special cerințele pieței germane, unde stabilitatea la viteze ridicate pe autostradă este esențială.

Autonomie optimizată în modul economic

În modul Eco, motorul livrează 190 CP, cuplul scade la 300 Nm, iar viteza maximă este limitată la 150 km/h. În schimb, autonomia urcă la valoarea maximă declarată de 336 km. Această strategie permite șoferilor să aleagă între performanță și eficiență, în funcție de traseu și stilul de condus.

Detalii de design sportiv discret

Din punct de vedere estetic, Mokka GSE păstrează o linie elegantă, cu modificări subtile dar eficiente. Spoilerul frontal primește „mustăți” suplimentare, iar indicativul GSE apare  scris discret pe aripa stângă și la baza portierelor față. Capota și plafonul negre pot fi comandate independent de culoarea caroseriei, oferind posibilități variate de personalizare.

Jante de 20 de inci pentru o prezență impunătoare

Elementul central al designului exterior îl reprezintă jantele din aliaj de 20 de inci, echipate standard cu anvelope Michelin Pilot Sport EV 225/40 R20. Opel oferă și opțiunea Goodyear Eagle F1, pentru cei care prioritizează eficiența în detrimentul aderenței sportive. Acest aranjament contribuie atât la aspectul mai agresiv, cât și la performanțele dinamice ale SUV-ului.

Prezentare oficială la IAA München 2025

Opel Mokka GSE va fi prezentat publicului larg în septembrie 2025, la Salonul Mobilității IAA de la München. Alături de marca chineză Leapmotor, Opel va fi singura prezență Stellantis pe scena germană, consolidând astfel statutul său de brand local în transformare.

Ce urmează pentru gama GSE

Succesul potențial al lui Mokka GSE ar putea deschide drumul către o extindere a gamei sportive electrice. Cel mai probabil, următorul pe listă este Opel Corsa GSE, poate chiar cu același propulsor electric de 280 CP, folosind arhitectura tehnică deja validată pe Lancia Ypsilon HF și care va sta la baza și a viitorului Peugeot E-208 GTI. Mai multe detalii vor fi dezvăluite în lunile următoare.

Vă recomandăm și:

Opel Mokka facelift, lansat oficial: care sunt prețurile

Opel Geneve a împlinit 50 de ani

Opel Mokka GSe Rally: primul model electric la standard FIA eRally5

TEST: Noul Opel Corsa – Personalitate puternică

Opel Frontera al-III-lea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

nine + nine =