TEST: Noul Opel Corsa – Personalitate puternică

0
317

Probabil că l-ai văzut deja croindu-şi drum prin oraş. Ai observat, ca şi mine, că etalează fără pic de modestie o linie stilistică proaspătă şi pare foarte sigur pe el. Îl ajută proporţiile bine alese şi panoul frontal Opel Vizor cu al său design minimalist. Este noul Opel Corsa. Şi pare pregătit pentru orice confruntare!

Descopăr atitudinea combativă dar şi meticulozitatea cu care i-a fost tratată înfăţişarea pe măsură ce mă apropii de noul Opel Corsa în varianta de echipare de top – GS

Noul Opel Corsa depăşeşte cu puțin 4 metri lungime dar știe să se facă remarcat chiar dacă nu folosește nici măcar un strop de crom. Îl ajută jantele Tornado de 16” cu model diamantat, oferite standard pe versiunea de echipare GS. Dar și culoarea Gri Grafik îi vine de minune, chiar dacă este vorba de o vopsea nemetalizată.

Panoul Opel Vizor atrage atenţia prin simplitate, aspectul negru lucios intens şi dimensiuni. Ca un ecou cromatic, masca centrală inferioară din spoilerul față preia acelaşi finisaj şi face apel la contururi unghiulare pentru a transmite un mesaj vizual puternic.

 

Proiectoarele punctiforme, montate parcă laparoscopic, reuşesc să accentueze şi mai mult aerul decis afișat de noul Opel Corsa.

Spatele are o postură viguroasă, cu forme contondente, extinse şi la lămpile de stop care se mulează proeminent pe laterale.

Eleronul e ca cireaşa de pe tort. Domină întreaga arhitectură spate şi virează percepţia privitorului către o alură sport autentică. Impresie susţinută şi de mască centrală de culoare neagră inserată în spoilerul spate.

Aspectul general: sumă de soluţii estetice care mizează pe subtilitate şi omogenitate

Finisajul adoptat de Opel Vizor este omniprezent. Îl descoperi pe montanţii parbrizului, pe carcasele oglinzilor exterioare, ramele portierelor în zona montanţilor centrali dar şi pe plafon, eleron şi ornamentele laterale ale lunetei. Inclusiv sigla Opel de pe hayon, puternic reliefată, are același finisaj negru intens lucios.

Lăţimea de peste 1,76 metri raportată la o înălţime de aproape 1,45 metri îi crează o amprentă vizuală despre care poţi spune că este robustă dar şi atletică. Şi ai dreptate în ambele privinţe! „Creasta” centrală de pe capota plonjată a motorului adaugă un aer acvilin excelent asimilat de profilul încordat.

„Nou” – cuvântul cheie şi la interior

Volanul redesenat are un pregnant aspect sportiv fără însă a ignora funcţionalitatea. Este îmbrăcat în piele, are cusături contrastante şi este teşit în partea inferioară. Prizele pentru mâini sunt puternic reliefate.

Comenzi ergonomice, intuitiv de folosit, garantează confort şi siguranţă în timpul condusului. Găsesc foarte inspirată poziţionarea butonului pentru încălzirea volanului (dotare opțională), cuibărit în setul de comenzi care controlează pilotul automat şi limitatorul de viteză, pe spiţa din partea stângă. Cea din dreapta este rezervată comenzilor multimedia.

Scaunele sunt comode, cu o susţinere laterală în zona şezutului care poate primi calificativul ferm fără nicio exagerare. Interesant exerciţiu de stil în zona spătarelor scaunelor față, acolo unde sunt montate tetierele. Un soi de umeri, supraînălţaţi, creează un relief geometrizat care atrage atenţia asupra preocupării crescute în ceea ce priveşte percepţia calităţii. Exact acelaşi lucru îl fac şi materialele folosite sau gradul de finisare. Te simţi că într-o compactă cu ştaif!

Interiorul dominat de tonuri închise şi soluţii stilistice tratate în registru minimalist degajă un aer sobru și pretenţios. Planşa de bord este îmbrăcată într-un material cu o textură moale şi este placată cu ornamente cu aspect negru lucios, respectiv gri închis lucios în partea pasagerului. Tuşe de alb mat sunt adăugate pentru înviorare. Este cazul baghetei care traversează faţada bordului de la un capăt la celălalt şi al dungilor centrale de pe toate locurile.

Consola mediană are un finisaj negru intens lucios. Contrastează elegant cu aspectul satinat al mini levierului care comanda transmisia automată cu opt trepte – preluare fidelă a celui utilizat de gama Peugeot.

Pentru verile dogoritoare care urmează, investiţia în climatizarea automată este mai mult decât recomandată dar şi aproape insignifiantă ca şi cost suplimentar. Funcţia Auto suportă trei reglaje: Soft, Normal şi Fast. Să mai zici că nu te simţi ca într-o maşină de clasă superioară…

„Digitalizare” – al doilea cuvânt cheie

Este evident că digitalizarea s-a extins considerabil la bordul noului Opel Corsa. O tabletă centrală cu ecran color cu diagonala de 10” şi comenzi tactile este secondată de un display de bord de 7″.

Tot color şi capabil să furnizeze informaţii în patru formate predefinite: Minimal, Conducere, Cadrane şi Computer. Ecranul mat oferă o bună lizibilitate a datelor afişate chiar şi în condiţii de lumină puternică, fiind aproape complet lipsit de reflexii deranjante.

Sistemul audio acceptă control prin comenzile plasate pe volan, inclusiv atunci când muzica este redată de pe o sursă conectată doar prin conexiune BT. Sunetul este robust, pătrunzător şi clar pentru o experienţă acustică foarte bine articulată.

Navigaţia nu face parte nativ din sistemul multimedia oferit în standard. Dar nu e motiv de îngrijorare. Conexiunea prin care poate fi accesată via un smartphone conectat prin cablu USB tip C, indiferent de sistemul de operare, face parte din meniul standard.

Mic pe dinafară, mare pe dinăuntru?

Oarecum, da! Spaţiul interior este generos pentru o maşină din această clasă. În faţă, indiferent de talie, vei găsi poziţia optimă (dar şi comodă) de condus. Volanul şi scaunul şoferului pot fi reglate atât pe înălţime cât şi longitudinal. Dar matematica nu poate fi păcălită. Deşi spaţiul este corect dimensionat, favorizaţi vor fi întotdeauna cei din faţă.

Unde-s trei, puterea creşte?

Cu un uşor timbru gutural dimineaţa, când e pornit la rece, motorul cu trei cilindri demonstrează că s-au făcut paşi semnificativi în domolirea zbuciumului la ralanti, specific acestor propulsoare. Vibraţiile sunt abia perceptibile iar zgomotul foarte bine înăbuşit. Ajunge repede la temperatura de regim şi colaborează cu mult aplomb când îi soliciţi sprijinul.

 

La 130 km/h noul Opel Corsa este dezinvolt, cu un nivel foarte decent al zgomotului la rulare şi deosebit de parcimonios cu cei 44 de litri de benzină din rezervor. Pe o porţiune de autostradă aparent plană, consumul instantaneu a oscilat undeva între 6 şi 7 litri/100 km. Turaţia motorului în treapta a opta era puţin trecută de 2000 rpm, ceea ce explică ambele aspecte – nivelul scăzut al zgomotului interior şi consumul mic. La 90 km/h, acul turometrului digital nu mai reuşeşte să ajungă până la 2000 rpm chiar dacă transmisia, grijulie, a retrogradat în treapta a şaptea. Consumul? Se zbate nehotărât între 4 şi 4,5 litri.

Pentru o maşină care cântăreşte 1,2 tone, resursele puse la bătaie de motorul de 1,2 litri sunt foarte potrivite: 100 CP şi 205 Nm. Ai mereu răspuns viguros pe accelerări în timp ce consumul mediu rămâne într-o zonă convenabilă.

Dacă eşti dispus să plăteşti ceva mai mult când alimentezi, poţi oricând  apela la padelele ataşate volanului. Condusul câştigă în intensitate iar tu în libertatea de a dispune după bunul plac de cele opt trepte din transmisie. Altfel, modul de lucru al acesteia, cu schimbări emoliente şi angajări prompte când este nevoie de o lansare rapidă, este pe cât de comod pe atât de plăcut. În concluzie, doar o singură dată am schimbat manual vitezele. Dacă aş conduce maşina zi de zi, cu siguranţă tentaţia de a face asta ar reveni mai des. Just for fun!

La drum cu noul Opel Corsa

Puţinele butoane care şi-au mai păstrat forma clasică se îmbină armonios cu cele tactile integrate în tableta centrală. Deşi contactul este unul clasic, cu cheie tradiţională, nu se face niciun rabat la sistemele de asistență a şoferului.

Lista nu e deloc scurtă şi cuprinde afişarea limitei de viteză, monitorizarea atenţiei, avertizare coliziune frontală, blind spot, frânare activă, recunoaşterea semnelor de circulaţie sau asistență activă (nu doar sonoră) pentru păstrarea benzii de rulare.

Există inclusiv funcţie Auto Hold la plecarea din rampă. Sau buton pentru sistarea funcţiei automate de pornire-oprire a motorului. Învălmăşeala din trafic mi-a oferit în câteva rânduri motive temeinice ca să îl folosesc.

Suspensia uşor rigidă oferă confort şi stabilitate în doze echitabile, foarte bine calibrate în raport cu temperamentul vioi al duetului motor-cutie. Nu se remarcă prin discreţie în funcţionare dar oferă satisfacţie când intri mai curajos într-un viraj sau când treci, nu foarte încetişor, peste denivelări.

Dacă cumva eşti tentat să crezi că cilindreea la pachet cu un număr de trei cilindri înseamnă în mod automat că este vorba de un motor care sacrifică din potenţial în favoarea mediului, te înşeli.

Noul Opel Corsa, în varianta cu motorizarea de 100 CP accelerează convingător. Nu doar în modul Sport. Face asta inclusiv în programul Eco. Desigur, în limitările impuse de obiectivul principal al acestuia, setat pe economia de combustibil. Spontaneitatea şi verva se dezvăluie însă fără reţineri din modul Normal, alocat automat de Drive Mode de fiecare dată când porneşti motorul.

Sprinten și jovial

Prestaţiile câştigă cu adevărat în aplomb la selectarea programului Sport când poţi să te bucuri mai mult de rigiditatea suplimentară pe care o capăta sistemul de direcţie odată cu creşterea vitezei. În mod evident, nu este vorba de un model care îşi propune să doboare recorduri pe circuit. Frânele strunesc fără efort sesiunile de condus mai încinse. Cursa pedalei este suficient de amplă încât să permită dozarea uşoară şi graduală a efortului de frânare dorit.

Noul Opel Corsa în varianta cu motorul de 100 CP și echipare GS este un partener de călătorie foarte agreabil, capabil să întreţină o atmosferă plină de vervă şi bună dispoziţie la drum. Indiferent de drumurile pe care le ai de făcut.

Opel Corsa A: Originalul – AutoTest Magazin

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 6 = trei