Off-road pentru mâine

0
71

Un studiu de design al Mercedes-Benz demonstrează cum „genele” autoturismului tot-teren clasic G-Classe, apărut în 1979, ar putea fi viabile și peste 15-20 ani.

Ediția 2012 a Los Angeles Design Challenge a avut ca temă de concurs Highway Patrol Vehicle (Autovehiculul de Patrulă al Poliției) 2025. Departamentele de design ale celor mai importanți constructori auto au prezentat studii care mai de care mai originale, dar aproape toate sub forma unor simple desene. Cei de la Mercedes-Benz Advanced Design Studio au acordat, însă, respectul cuvenit competiției și au prezentat macheta la scara 1:1 a ceea ce ei consideră că ar putea fi mașina de poliție a viitorului. Mai mult, Ener-G-Force, așa cum a fost denumită, a fost dusă în deșert, pentru a sublinia caracterul său de autovehicul tot-teren, unde a fost pozat alături de o persoană reală, pentru a i se putea estima proporțiile reale.

Pentru a realiza studiul, designerii s-au inspirat din proiecțiile sociologice pentru anul 2030, când populația va fi mai numeroasă decât astăzi, oamenii vor fi mai dinamici și activi până la o vârstă înaintată, iar traficul rutier va fi mai aglomerat. Timpurile noi vor impune mașini de poliție noi, polivalente, capabile să ruleze și în afara carosabilului, uneori pe teren foarte accidentat. Și, obligatoriu, acestea vor trebui să fie prietenoase cu mediul, utilizând energii alternative. Ener-G-Force va fi un asemenea autovehicul și a fost proiectat „ca un SUV ce poate trece peste aproape orice barieră, cu un design calat pe cel al emblematicului G-Classe. Modern și atrăgător, Ener-G-Force va fi, totodată, sursa de inspirație pentru limbajul estetic al viitoarelor mașini de teren Mercedes”, conform șefului de design al companiei germane, Gorden Wagener.

Suprafețele vitrate au fost reduse la minimum posibil, pentru a-i proteja cât mai bine pe polițiștii din interior în cursul situațiilor periculoase cărora aceștia vor trebui să le facă față, cum ar fi tiruri de arme de foc sau proiectile aruncate de cei care încalcă legea. Puternicele proiectoare integrate în acoperiș vor atrage atenția oricui, iar impozanta parte frontală și roțile uriașe vor impresiona și chiar înfricoșa infractorii. Pe de altă parte, este indiscutabil faptul că designul și proporțiile modelului pot satisface cele mai severe standarde de estetică din industria auto.

Chiar dacă este doar un studiu, pentru Ener-G-Force a fost gândit și un sistem de propulsie. Acesta este format din patru motoare electrice, alimentate de o pilă de combustibil cu hidrogen. Motoarele ar urma să acționeze fiecare câte o roată și vor fi controlate de un computer central. O multitudine de senzori va culege mii de date pe secundă privind felul și starea terenului pe care se află mașina, astfel încât fiecare roată să primească atâta putere câtă este necesară pentru o rulare perfectă, cu eficiență maximă. Energia electrică produsă de pila de combustibil va fi stocată în baterii de acumulatori montate în praguri, iar gradul de încărcare a acestora va fi evidențiat prin culorile diferite emise de ledurile exterioare. Hidrogenul necesar va fi obținut prin prelucrarea apei reziduale, stocată în rezervorul de pe acoperiș, într-un „hydro-tech converter”. Autonomia va fi de aproximativ 800 km, iar emisiile vor consta doar în apă pură.

Ener-G-Force va fi echipat cu Terra-Scan, scanner topografic cu câmp de acțiune de 360 grade. Informațiile provenite de la scanner vor fi folosite pentru a regla lungimea și tăria amortizoarele potrivit cu terenul pe care se rulează. Și cum orice SUV este și un autovehicul utilitar, pe lângă un portbagaj imens, Ener-G-Force oferă un spațiu de depozitare în modulul unde, la modelele de serie, se află roata de rezervă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 + unu =