Peugeot e-208 GTi: renașterea sportivității electrice

0
169

Peugeot rescrie povestea GTi în epoca electrică, prezentând în premieră, la Le Mans, prima sa citadină sportivă electrică: e-208 GTi. Cu 280 CP, un șasiu modificat și design agresiv, noul model promite performanțe de top în segment, vizând direct rivala Alpine A290. Lansarea este programată pentru începutul anului 2026.

Revenirea unei legende

La peste 40 de ani de la lansarea emblemei GTi, Peugeot scrie un nou capitol al sportivității. După decenii de transformări și experimente (Mi16, S16, RC, PSE), și după o perioadă de stagnare, sigla GTi își regăsește locul pe un model de serie. Odată cu schimbările de conducere din cadrul Stellantis, inclusiv venirea lui Alain Favey la cârma Peugeot, proiectul unei citadine electrice performante a fost reactivat.

Design agresiv și proporții modificate

Peugeot e-208 GTi se bazează pe versiunea facelift a modelului e-208, ușor de recunoscut datorită semnăturii luminoase cu trei „gheare”. Totuși, diferențele față de versiunea standard sunt evidente. Suspensia este coborâtă cu trei cm, iar ecartamentele sunt lărgite: +5,6 cm, pe față, și +2,7 cm, pe spate, oferind o postură mai musculoasă.

Elemente aerodinamice inspirate din motorsport

Pentru o estetică aparte și eficiență aerodinamică sporită, modelul integrează un spoiler frontal, un difuzor spate cu stop de ceață central și un eleron generos pe hayon. Detaliile roșii, o nuanță exclusivă GTi, accentuează agresivitatea modelului și apar pe grilă, logo, aripi, jante, etriere și chiar sub faruri.

Jante sportive și frâne performante

Citadina electrică sportivă este echipată cu jante de 18 inci, cu un design ce amintește atât de Golf GTI, cât și de prestigiosul Peugeot 205 GTi. Acestea au orificii mai mari pentru răcirea eficientă a frânelor. Sistemul de frânare include discuri față de 355 mm și etriere cu patru pistonașe, semn că Peugeot a tratat cu seriozitate latura tehnică.

Interior dedicat condusului sportiv

Atmosfera sportivă se regăsește și la interior. Roșul domină vizual: de la mochete și centuri, până la cusături și covorașe. Scaunele sport sunt inspirate direct din cele ale modelului 205 GTi, iar volanul compact, îmbrăcat în piele perforată și Alcantara, poartă emblema GTi. Planșa de bord combină piele, materiale textile de calitate, Alcantara și imitații de carbon, pentru un rezultat plăcut atât vizual, cât și tactil.

Tehnologie de ultimă generație

Sistemul i-Cockpit vine cu o grafică dedicată GTi, de culoare roșie, personalizabilă prin ecranul central tactil. De aici se poate activa și sunetul artificial de rulare, menit să amplifice senzațiile dinamice. Funcția V2L (vehicle-to-load) este integrată, permițând alimentarea dispozitivelor externe direct din bateria mașinii.

Performanțe de top în segment

Inima e-208 GTi este motorul electric de 280 CP și 345 Nm, produs în Franța, în uzina Trémery, de către Emotors (Stellantis + Nidec). Același motor se regăsește și pe Lancia Ypsilon HF și Abarth 600e. Sprintul 0-100 km/h se face în doar 5,7 secunde, mai rapid cu 0,7 secunde decât Alpine A290 GTS de 220 CP. Viteza maximă este limitată la 180 km/h, pentru conservarea autonomiei.

Dinamică și agilitate, în ciuda greutății

Deși noul model cântărește peste 1.500 kg, Peugeot a optimizat dinamicitatea printr-un set de suspensii cu arcuri noi, amortizoare cu limitare hidraulică, bară stabilizatoare modificată și un diferențial spate cu alunecare limitată integrat în reductor.

Autonomie și soluții de încărcare

Modelul păstrează bateria CATL de 54 kWh (brut), oferind o autonomie WLTP de 350 km, cu 11 km mai puțin decât rivala Alpine. Încărcarea se face rapid: 20-80% în 30 de minute la 100 kW (DC), sau complet în 4h40min prin Wallbox de 7,4 kW, inclus în pachetul standard. Integrarea unui planificator de traseu optimizează rutele în funcție de nivelul de baterie.

Prețul, un posibil obstacol

Prețul oficial nu a fost anunțat, însă este de așteptat ca Peugeot e-208 GTi să coste peste versiunea GT Exclusive de 156 CP, adică în jur de 45.000 €. Deși nu mai este la fel de accesibilă ca legendarul 205 GTi, noua versiune electrică Peugeot promite să mențină viu spiritul sportiv, adaptat vremurilor actuale.

Vă recomandăm și:

Moda Peugeot by Kappa

Peugeot Inception: un vis electric al viitorului

Noul Peugeot E-3008 – Experiență electrizantă

Peugeot e-5008: SUV-ul cu șapte locuri primește o versiune electrică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

seven + fifteen =