Porsche a lansat oficial a doua generație a modelului SUV Macan. Modelul Macan renunță complet la motorizările termice, fiind disponibil exclusiv în versiuni propulsate de motoare electrice.
Noul Porsche Macan este primul SUV electric din gama Porsche și al doilea model cu o gamă exclusiv electrică după modelul Taycan. Este primul model construit pe noua platformă PPE (Premium Platform Architecture) la 800V. Noul model electric înlocuiește actualul Macan, un SUV performant ce s-a vândut în peste 800.000 de exemplare în cei 10 ani de prezență pe piață.
Look nou
Noua generație a păstrat linia generală care se identifică cu modelul Macan, dar adoptă un design specific stilului SUV-coupe cu o lunetă plonjată, stopuri unite prin bandă LED și un eleron ajustabil electric. În față, blocurile optice cu semnătura luminoasă specifică mărcii Porsche sunt de fapt doar lumini de zi, farurile find mascate mai jos pe un rând separat.
De remarcat li faptul că Porsche a renunțat la mânerele aerodinamice pentru portiere, ce se retrăgeau singure când mașina se pune în mers, ca cele folosite de Taycan și actualul 911. A revenit la mânerele de portiere clasice pentru Macan electric.
Două versiuni electrice
La lansare, Porsche propune două variante pentru noul Macan electric, ambele folosind două motoare și tracțiune integrală:
– Macan 4 cu 408 CP, 650 Nm, 0-100 km/h în 5,2 secunde, autonomie de 613 km,
– Macan Turbo cu 639 CP, 1.130 Nm, 0-100 km/h în 3,3 secunde, autonomie de 591 km.
Noul model dispune, în premieră, și de direcție integrală cu un unghi maxim de 5 grade pentru puntea spate. Raza de bracaj este de 11,1 metri.
Ambele versiuni folosesc o baterie de 95 kWh net (100 kWh brut), Porsche anunțând o autonomie de 613 km pentru Macan 4 și de 591 km pentru Macan Turbo. Capacitatea de încărcare este de 270 kW la stațiile DC și de 11 kW la AC.
Interior familiar
La interior, noul Porsche Macan preia stilul inaugurat de Taycan și preluat de curând și de SUV-ul Cayenne facelift. Avem planșa de bord digitală cu ecran curbat de 12,6 inchi și un ecran central de 10,9 inchi. Opțional, se poate alege și un al treilea ecran tactil dedicat pasagerului din dreapta. Noul sistem multimedia folosește Android Automotive. Dacă cele trei ecrane nu sunt suficiente, se poate instala și un head-up display cu realitate augmentată și cu proiecție pe parbriz.
În funcție de model și de echipamentele montate, capacitatea portbagajului este de până la 540 de litri. În plus, există un al doilea compartiment pentru bagaje sub capota față cu o capacitate de 84 de litri.
Noul model este asamblat la uzina Porsche din Leipzig, Germania. Livrările vor debuta în a doua jumătate a anului curent, iar prețurile vor începe de la la 86.641,52 de euro pentru Macan 4 și 118.438,32 de euro pentru Macan Turbo pe piața din România.
Mai puteți citi: