Porsche Panamera – Sedanul sport perfect?

0
101

Porsche Panamera 2Cea de-a doua generație Porsche Panamera a fost dezvăluită oficial pe 28 iunie 2016, la Berlin. Având codul intern 971, noul model este cu 35 mm mai lung și cu câte cinci mm mai lat și mai înalt decât precedesorul său.

Porsche Panamera 7Au trecut șapte ani de când Porsche a intrat în segmentul berlinelor sport-lux de clasă mare și și-a impus propriul model, Panamera, ca referință a clasei în ceea ce privește dinamismul și performanțele. Iar acum constructorul auto german vrea să-și confirme acest statut și să majoreze ecartul față de principalii concurenți. Dacă primul Panamera a trebuit să suporte critici privind designul, această a doua generație corijează o parte din deficiențe, dar fără a se îndepărta stilistic. Farurile oval-triunghiulare au fost înlocuite cu unele cu o formă apropiată de un trapez rotunjit, cu lumini de zi cu patru leduri, poziționate în fiecare colț, iar nervurile de pe capota motorului sunt mai pronunțate.

Porsche Panamera 4Posteriorul este zona unde s-au produs cele mai importante modificări, blocurile optice având acum o înălțime mai mică și formă trapezoidală, ca și farurile, iar portbagajul (495 l) nu mai este strict rotunjit, ci prezintă o muchie îngustă, ce are și rol în ameliorarea aerodinamicii. Linia laterală se prezintă și ea altfel, unghiul mai abrupt în care coboară acoperișul în spate conturând o berlină în două volume și jumătate, față de efectul vizual de coupé pe care îl avea primul Panamera.

Porsche Panamera 6Ca urmare a majorării dimensiunilor (5.050 mm lungime, 1.940 mm lățime și 1.420 mm înălțime), a crescut și spațiul din habitaclu, ampatamentul fiind acum de 2.950 mm, mai mare cu 30 mm, dar numărul de locuri este tot patru. Principala modificare interioară este cvasidispariția butoanelor clasice, tabloul de bord fiind format din două ecrane de câte șapte inci diagonală, ce prind între ele singurul indicator rămas de sine stătător, turometrul. Consola centrală adăpostește numai butoane tactile, iar deasupra ei se află ecranul de 12,3 inci al centrului de infotainment, ce funcționează ca o tabletă.

Porsche Panamera 10
Șasiul mașinii a trecut și el prin transformări, suspensiile pneumatice fiind îmbunătățite, a fost instalat un sistem antiruliu activ, iar transmisia este o nouă PDK cu dublu-ambreiaj, 8+1 raporturi și trei setări: Normal, Sport și Sport Plus. Tracțiunea este integrală permanentă. Motorizările disponibile în primă fază sunt în număr de trei. Panamera 4S are propulsor pe benzină V6 biturbo de 2,9 litri, 440 CP și 550 Nm cuplu maxim (4,4 s pentru 0-100 km/h și 289 km/h viteză maximă), iar Panamera Turbo ajunge la 306 km/h cu ajutorul unui V8 biturbo, tot pe benzină, de 4,0 litri, 550 CP și 770 Nm (3,8 s pentru 0-100 km./h). Cu 285 km/h viteză maximă și 4,5 s (0-100 km/h), Panamera 4S Diesel este cea mai rapidă mașină de serie cu motor pe motorină din lume, V8-ul său de 3.956 cmc furnizând 422 CP și 850 Nm. Deși încă nu au fost anunțate, vor urma și versiuni mai puțin puternice, atât pe benzină, cât și pe motorină, dar și foarte performante (Turbo S) ori ecologice, hibrid.
Noul Porsche Panamera este deja disponibil la comandă, inclusiv în România, primele exemplare urmând a fi livrate în noiembrie.

Articolul precedentJaguar E-Type- Reunire după 55 de ani
Articolul următorNoul Peugeot 5008
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 + patru =