Porsche – Tunelul de vânt

0
2573

Porsche face primele dezvăluiri despre modernul tunel de vânt în care modelele auto din portofoliul propriu sunt adaptate diverselor condiții meteorologice.

Povestea a început la noul centru climatic de la Weissach, în 2022, unde constructorul german și-a construit un tunel de încercări dedicat acestui scop.

Este locul unde inginerii de la Porsche pot simula aproape toate condițiile meteorologice și climatice posibile din lume. Scopul general este ca prototipurile perfect funcționale să fie testate în tunelul de vânt exact aceleași condiții de exploatare ca în realitate. De exemplu, de la temperaturile deșertului saharian, până la cele ale întinderilor de zăpadă din zonele arctice. Iar marele avantaj este că fiecare simulare cu vehiculul poate fi reprodusă până în cele mai mici detalii.

Despre tunelul de încercări, Horst-Uwe Kroß, șeful departamentului V&V Thermodynamics de la Porsche AG, declara: „De la o temperatură a aerului de la -30°C la +50°C și de la un muson la burniță putem reproduce totul în noul nostru tunel de vânt climatic din centrul de la Weissach. Putem simula, de asemenea, viteze ale vântului de până la 250 km/h pentru vehicul, pentru radiația solară de până la 1200 de wați pe metru pătrat și umiditate relativă între 5 și 95%.”

De exemplu?…

În tunelul de vânt climatic se pot testa circuitul de răcire al unui vehicul, comportamentele bateriei în diferite condiții climatice și puterea componentelor în diferite condiții de vânt. Activitățile tipice pot include impunerea unor temperaturi exterioare de la 40°C pentru testarea celei din interior. În cazul de față, dacă o temperatură confortabilă de 22°C poate fi menținută în cabina mașinii. Pe „partea rece”, cazurile de testare obișnuite se referă, de exemplu, la dezghețarea geamurilor și la măsuri pentru obținerea rapidă a unei temperaturi interioare confortabile pentru pasageri după ce au intrat în vehiculul rece iarna.

Scopul declarat al nemților este ca modelele Porsche să ofere și un nivel ridicat de confort. Iar pentru asta dezvoltatorii impun o listă de cerințe care acoperă câteva sute de puncte ce vor fi testate pe prototip. De altfel, nu numai efectul influențelor mediului poate fi explorat în tunelul de vânt climatic, ci și tipul specific de utilizare. De exemplu, Cayenne circulă peste un pas alpin cu o remorcă? Sau este în trafic gen stop-and-go în centrul orașului? Situația de conducere poate fi simulată foarte precis prin adaptarea rezistenței dinamometrului și folosind datele de navigație importate. Însă ar mai fi situații de încercări care trebuie urmărite și definitivate, cum ar fi virajele. Dar, lucrările pe această temă sunt încă în desfășurare.

Din tunel, pe stradă

După ce vehiculul a fost în tunelul de vânt climatic, este testat și în traficul rutier real. „Nu ne putem baza doar pe bancul nostru de testare modern, deoarece conducerea pe șosea rămâne o parte esențială a procesului de testare”, spune Kroß. „Experiența tipică de condus Porsche este un sentiment subiectiv influențat de caracterul fiecărui vehicul – doar șoferii umani de testare pot afla dacă un model nou îl are.” Prin urmare, prototipurile sunt testate și în țările reci și calde pentru compararea rezultatelor obținute cu cele din tunelul de vânt climatic.

În viitor cerințele privind aceste teste se vor schimba pe măsură ce tehnologia și cadrul legal continuă să evolueze. Capacitatea de încărcare a mașinilor va crește substanțial și, prin urmare, instalațiile de testare vor necesita caracteristici tehnice adecvate pentru simulare. Mai mult, schimbările constante ale cerințelor legale pentru testare prevăd adaptarea continuă a bancurilor de încercare.

Vă recomandăm și:

Porsche 911 facelift: motorizare hybrid cu 541 CP

6 milioane de vizitatori au trecut pragul Muzeului Porsche

Porsche Taycan facelift a sosit oficial în România

Porsche „joacă” în Bad Boys 4

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × patru =