Ramona Rusu: Pasiune și ambiție

0
151

Ramona Rusu este tânăra care a dus pasiunea pentru drift la un alt nivel. Atracția ei pentru maşini a început încă din copilărie, când era mai interesată de jante decât de genţi, iar acum este campioană continentală la drift.

Auto Test: De ce drift? Care a fost motivaţia să practici acest stil de condus?
Ramona Rusu: Totul a început cu câţiva ani în urmă, când participam la un tuning show în Cluj, unde, în paralel cu expoziţia de maşini frumoase, se desfăşura şi o etapă de drift. În pauze se organiza şi aşa numitul „taxi drift” și m-am urcat şi eu într-o maşină să văd care este senzaţia. De atunci, pentru mine lucrurile au luat o altă întorsătură.
M-am hotărât să particip la competiţii de drift organizate de pionierii driftului românesc, având doar puţine ore de practică și urmând să învăț ce înseamnă aceste competiții. Acesta a fost startul care a dus până la câştigarea titlului suprem.
Auto Test: Știu că te-ai hotărât să participi şi la Cupa Dacia. Te gândeşti să schimbi driftul cu raliul?
Ramona Rusu: Din primăvară voi debuta la Cupa Dacia din Campionatul Naţional de Raliuri. Până acum am participat la Raliul Iernii „Winter Rally Covasna”. Nu ştiu dacă este corect spus că schimb driftul cu raliul, ci mai degrabă că am hotărât să iau parte la o competiţie de raliu din plăcerea de a concura. Este o provocare cu un nivel de adrenalină ridicat și este diferit de alte sporturi cu motor având combinate cam toate disciplinele la un loc: drift, circuit, asfalt, macadam.
Cum am menţionat şi mai devreme, în raliu ai parte şi de drift, fiind în derapaje pe viraje, ai nevoie şi de cunoştinţe de „patinare”.
Auto Test: Care sunt cheltuielile unei curse de drift?
Ramona Rusu: Variază mult în funcţie de cum te pregăteşti, ce cauciucuri vei folosi, cât te vei antrena şi cât de departe este etapa. Cursa de drift nu este mai costisitoare decât cea de raliu, dar nu este nici mare diferenţă. La drift cauciucurile pot fi foarte scumpe dacă alegi unele performante şi vrei să ajungi pe podium.
Auto Test: Te-ai simţit discriminată vreodată? Practici, totuşi, un sport bărbătesc. Sau ai fost protejată de ceilalţi participanţi la competiţii?
Ramona Rusu: Nu cred că m-am simţit vreodată discriminată, dar este o senzaţie aparte când ştii că eşti singura femeie într‑o competiţie şi toţi ochii sunt aţintiţi spre tine. Nu, nu am fost protejată de cei din branşă și am concurat mereu de la egal la egal.
Auto Test: Ai avut un îndrumător? Cine te-a susţinut în sportul ăsta?  
Ramona Rusu: Am pornit pe cheltuiala proprie, după care am avut şansa să am şi parteneri, am crezut unul în celălalt şi aşa a fost posibil progresul. Nu am fost îndrumată către drift, ci a fost o alegere proprie, urmată de pasiune. Da, primul pas a fost driftul, însă, pe parcurs, am mai participat şi la alte evenimente de circuit, competiţii de time atac, acum urmând să iau startul în raliu.
Auto Test: Primul pas a fost driftul, iar al doilea pas din cariera de sportiv a fost raliul. Care va fi cel de-al treilea?
Ramona Rusu: Care va fi următorul pas? Nu știu, nu am făcut niciun plan. Iau toate lucrurile așa cum vin. Când voi simți nevoia de o schimbare, o voi face. Momentan, dorinţa mea cea mai mare este să conduc cât mai bine şi să fac cât mai puţine greşeli, să pot termina un raliu cu bine şi să văd progrese de la o etapă la alta.
Auto Test: De ce ai nevoie ca să reziști într-o competiție? Vorbind din punct de vedere financiar, tehnic…
Ramona Rusu: Să reziști într-o competiție? Bine spus! Ai nevoie de concentrare mentală deosebită, trebuie să laşi toate gândurile şi grijile înainte de linia de start, iar tehnic trebuie să ai maşina bine pusă la punct, piese de calitate şi o echipă tehnică pricepută. Totul se rezumă la un plan tactic, cum ar fi alegerea pneurilor, presiunii în roţi, setarea suspensiei.
Auto Test: În cazul în care faci pană pe proba specială, în cât timp schimbi roata? Te-ai gândit să te antrenezi vreodată la asta?
Ramona Rusu: Nu am avut ghinionul să fac pană pe vreuna din probele pe care am concurat, însă, la raliu, tot timpul sunt două persoane în maşină şi sarcina se împarte.
Auto Test: Cum a fost prima oară când ai auzit în căşti o voce care să îți spună ce urmează? Ai crezut-o?
Ramona Rusu: Prima dată când am auzit dictarea nu cred că am avut curajul să o urmez, primele viraje fiind luate cu precauţie, având în vedere că eu şi copilotul suntem la început de drum, dar încrederea se câştigă după câteva curse.

 Interviu realizat de Dana STUPARU /Foto: Dana STUPARU, arhiva Ramona RUSU

http://www.autotestmagazin.ro/claudiu-adam-pustiul-zburator/

Articolul precedentAlfa Romeo Sprint Speciale: Eleganţă şi sportivitate
Articolul următorTEST: Peugeot 5008 – Schimbare de optică
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− sapte = 2