Range Rover V: Întoarcerea regelui

0
75

A cincea generație Range Rover mizează pe discreție, chiar dacă a evoluat mult față de modelul precedent. Spre deosebire de concurenții săi direcți, care fac apel și la extravaganță, noul SUV de lux britanic este campionul simplității, atât în ​​exterior, cât și în habitaclu.

Încă arată destul de aproape de cel pe care îl înlocuiește (L405, cod intern), dar noul Range Rover (L460) s-a schimbat dramatic, de fapt. Platformă tehnică nouă, motoare noi și o parte frontală modernizată, dar într-un stil complet britanic, conservator. Linia poate fi recunoscută imediat, chiar dacă acest nou Range Rover nu împarte nici măcar o piesă cu L405. Pe lângă barele de protecție reproiectate, blocurile optice spate s-au schimbat cel mai mult. În timp ce mulți producători auto optează pentru o bandă cromată sau una luminoasă LED între stopuri, la noul SUV s-a optat pentru o bandă neagră, care conectează luminile verticale și generează o formă de U inversat.

Range Rover V oferă un interior impecabil, o atmosfera rafinată ce joacă pe deplin cartea luxului. Materialele folosite sunt cele mai fine: piele, lână, lemn, toate naturale, completate de piese din metal și chiar ceramică, pentru finisajul la comandă SV, există ceva care să satisfacă toate dorințele, atâta timp cât portofelul este suficient de gros. Totul fără a uita de tehnologia de ultimă oră, care se integrează destul de discret. În afară de tableta cu ecran tactil de 13,1 inci care pare să plutească pe consola centrală, există doar câteva butoane și comenzi. În sfârșit, pentru cei care vor mai mult din toate punctele de vedere, pe lângă caroseria standard, numită Classic, de 5.050 mm lungime, există și varianta LWB (Long Wheelbase), al cărei șasiu este mai lung cu 200 mm. Toți acești centimetri sunt alocați ampatamentului, astfel că, dacă se comandă Range Rover LWB cu patru locuri (este posibil), pe fotoliile din spate se stă regește! Încă de la nivelul de echipare de bază SE, scaunele față sunt încălzite și pot fi reglate electric pe 20 de poziții longitudinale și 20 pe verticală. Pentru prima dată în istoria sa, purtătorul de stindard al Jaguar Land Rover oferă o configurație cu șapte locuri, în cazul în care familiile numeroase doresc să călătorească în cel mai mare confort.

Trei niveluri de echipare pot fi comandate cu noul Range Rover: SE, HSE și Autobiography.

Noul Range Rover are ca bază noua platformă tehnică MLA (Modular Longitudinal Architecture), construită în proporție de 80% din aluminiu. Cu toate acestea, SUV-ul de lux nu scade sub pragul de 2,4 tone greutate nici în echiparea de bază. Din fericire, proiectanții săi s-au gândit să îi ofere o panoplie tehnologică de foarte înalt nivel, inclusiv roți din spate direcționale și sistem antiruliu activ, tocmai pentru a permite acestui „pahiderm” să se miște cu grația unei balerine. În ceea ce privește tracțiunea integrală și suspensia pneumatică gestionată electronic, cu amortizoare Bilstein, acestea sunt standard. Garda la sol poate fi majorată până la 295 mm, pentru a face față și celui mai dificil teren.

Motorizările de lansare sunt două dieseluri, de 250 CP/600 Nm (D250) și 350 CP/700 Nm (D350), și un V8 pe benzină, ce produce 530 CP și 750 Nm (P530). La toate versiunile, transmisia este automată cu 8+1 raporturi, iar tracțiunea integrală beneficiază de diferențial activ. În 2023, vor debuta două versiuni hibrid încărcabil, P440e și P510e, cu o autonomie de rulare electrică de cel puțin 80 km. Un an mai târziu, va apărea și primul Range Rover electric, ale cărui date tehnice nu au fost anunțate.
Noul Range Rover va fi disponibil din primăvara 2022, cu un preț de bază ce va depăși 122.000 euro, fără taxe.

Foto: Range Roger

http://www.autotestmagazin.ro/range-rover-velar-exclusiv-hibrid/

http://www.autotestmagazin.ro/editie-speciala-aniversara-pentru-modelul-range-rover-galerie-foto/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − 8 =