RAR: Săndel Mihail Andrei – Reprezentanța Giurgiu

0
120

sandel mihail andrei (5)„LA RAR nu există expresia: Lasă, că merge și așa!”

Orașul Giurgiu este una din „porțile” pe care intră în țară mașinile aduse din  ­străinătate. Eliminarea timbrului de mediu, la data de 1 februarie, s-a simțit ime­­­­­diat în ­cifrele oficiale. În februarie 2017, la RAR Giurgiu, au fost lucrate 406 vehi­­­cule ­second hand. Anul trecut, în aceeași lună, au fost înregistrate 238 de vehicule. Cum a fost această perioadă? Ne-a povestit Săndel Mihail Andrei, șeful reprezentanței Giurgiu.

Săndel Andrei lucrează la RAR de un an și jumătate. Reprezentanța Giurgiu are sediul pe Șoseaua București KM 60.
Săndel Andrei lucrează la RAR de un an și jumătate. Reprezentanța Giurgiu are sediul pe Șoseaua București KM 60.

Auto Test: De când lucrați în acest domeniu?
Săndel Mihail Andrei: Am experiență în domeniul auto. 15 ani am fost angajat la Ministerul Transporturilor și am lucrat în vamă. Erau multe probleme, aveai de verificat greutatea, dar și documentele. Trebuia să fii foarte vigilent pentru că unele acte erau false. Apoi am lucrat ca director tehnic și responsabil de parc auto la o firmă privată. După trei ani m-am mutat la Consiliul județean și m-am ocupat de control în trafic, dar și de parcul auto. La un moment dat am avut și o asociație cu care lucram în domeniul agricol.
Auto Test: A fost dificil?
Săndel Mihail Andrei: Aveam cam 130 de hectare luate în arendă cu un amic. În perioada respectivă, statul te ajuta foarte puțin: subvențiile erau mici și se plăteau cu întârziere. Îmi aduc aminte că am prins doi ani cu o secetă cruntă și aproape că ne-a terminat afacerea, dar am continuat să muncim.
Auto Test: De cât timp lucrați la RAR?
Săndel Mihail Andrei: De aproape un an și jumătate. A fost o perioadă care a trecut foarte repede, așa se întâmplă când te implici și muncești. Timpul zboară rapid dacă ești preocupat de muncă și nu stai să numeri zilele, orele, minutele…
Auto Test: Cum a fost această perioadă, după eliminarea timbrului de mediu?
Săndel Mihail Andrei: După 1 februarie ne-am confruntat cu un val de solicitări. Suntem una dintre porțile de intrare în țară așa că nu a fost o surpriză această creștere a activității. Suntem o reprezentanță mică, avem o singură linie și a trebuit să muncim foarte mult ca să rezolvăm toate problemele. Am încercat să găsim soluții și am reușit să mărim numărul de mașini lucrate.
sandel mihail andrei (3)Auto Test: Au fost multe mașini aduse din Bulgaria?
Săndel Mihail Andrei: Multe dintre mașini erau deținute de cetățeni români, dar erau înmatriculate în Bulgaria unde erau taxele mai mici. Acum au dorit să le facă autovehiculelor documente românești. Mașini importate din Bulgaria sunt puține, cele mai multe ne vin din Germania, Italia, Luxemburg. Să știți că la noi vin și mulți clienți din București sau din județul Ilfov care preferă să dea o fugă până la Giurgiu decât să piardă câteva ore prin aglomerația din capitală.

Ionel Claudiu lucrează la RAR de doi ani și jumătate. „A muncit mult, a fost la cursuri și acum poate să lucreze CIV-uri UE” spune șeful reprezentanței din Giurgiu.
Ionel Claudiu lucrează la RAR de doi ani și jumătate. „A muncit mult, a fost la cursuri și acum poate să lucreze CIV-uri UE” spune șeful reprezentanței din Giurgiu.

Auto Test: A fost dificil să mențineți standardul de calitate?
Săndel Mihail Andrei: Nu se poate să lucrezi în dorul lelii. „Lasă că merge și așa” nu există la RAR. De altfel, de câte ori am fost verificați de la București, rezultatele au fost foarte bune. Vreți să vă spun ceva? Este foarte greu să greșești! Avem mereu ajutor pentru că noi lucrăm metodic, după regulamente foarte clare întocmite conform legislației. Nu trebuie decât să-ți organizezi foarte bine activitatea. Să știți că suntem ajutați foarte mult de conducere, nu se fac niciun fel de presiuni și nu există niciun motiv să nu ne facem bine treaba.
Auto Test: Aveți responsabilitate mare…
Săndel Mihail Andrei: Foarte mare, dar să știți că nicio mașină cu probleme nu a ajuns în trafic. Am preferat să mai adăugăm câteva minute la o mașină, dacă nu s-a văzut bine seria sau în cazul unei repoansonări, dar ne-am făcut bine treaba.
Auto Test: Au mai fost și clienți supărați?
Săndel Mihail Andrei: Se mai supără, dar încercăm să le explicăm de ce luăm anumite decizii. Dar am avut și proprietari care ne-au mulțumit pentru că le-am spus ce probleme are mașina. După ce le rezolvă, se întorc la noi.
Auto Test: Aveți echipă bună?
Săndel Mihail Andrei: Am niște colegi foarte bine pregătiți, responsabili și serioși. Am încredere totală în ei, nu am nicio rezervă. De câte ori am controlat și am văzut rapoartele nu am găsit greșeli. Le mulțumesc pentru efortul pe care îl depun.

Interviu și foto realizate de Sorin BARBU 

Articolul precedentMașină pentru căței
Articolul următorSsangYong Rexton: Rafinament și calitate
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = opt