Renault Symbioz: un nou SUV de clasă compactă

0
212

Renault își mărește in nou gama de SUV-uri prin adăugarea modelului Symbioz. Acesta se plasează între Captur și Austral în oferta deja foarte bogată a producătorului francez.

Ca să ne putem face o idee clasă, să recapitulăm întâi toate modelele SUV/crossover pe care Renault le oferă în acest moment. De la mic la mare avem Captur, Megane E-Tech, Symbioz, Arkana, Scenic E-Tech, Austral, Espace și Rafale. Nu mai puțin de 8 SUV-uri.

În segmentul C, Renault a înghesuit nu mai puțin de patru modele cu dimensiuni foarte similare: Megane E-Tech Electric (4,2 metri), Scenic (4,47 m), Austral (4,51 m) și Arkana (4,56 m).

Înca un SUV compact?

Symbioz își face și el loc acum în același segment. Noul SUV are o lungime de 4,41 metri și o înălțime de 1,57 metri. Garda la sol măsoară 169 milimetri, iar masa proprie a mașinii ajunge la 1.500 de kilograme. Având la bază platforma CMF-B, noul Renault Symbioz este strâns înrudit cu modelul Captur, în timp ce designul exterior este similar cu al noului Scenic.

Cu forme sculptate, noul Symbioz atrage prin farurile sale LED și luminile de zi verticale. Jantele pot avea un diametru de 18 sau 19 inchi, iar clienții pot alege dintre 7 nuanțe de culoare pentru caroserie: Roșu Flame, Alb Pearl, Gri Oyster, Negru Starry, Gri Gunmetal și Albastru Iron.

Sunt disponible patru nivele de echipare: Evolution, Techno, Iconic și Esprit Alpine.

Interiorul este aproape identic cu cel pe care îl regăsim în noul Renault Captur facelift. Avem celebrul selector electronic pentru cutia de viteze automata multimodală și ecranul central vertical. Spațiile de depozitare din interiorul noului Symbioz însumează 24.7 litri. Numai torpedoul are o capacitate de 7 litri. Portabagjul oferă un volum de încărcare de 492 litri, dar bancheta spate poate culisa. Astfel, în funcție de nevoie, portbagajul poate ajunge până la 624 litri.

Motorizare hibridă

Pentru început, noul Renault Symbioz va fi disponibil doar cu motorizarea hibridă compusă din motorul aspirat de 1.6 litri și două motoare electrice plus o baterie de 1.2 kWh. Puterea totală este de 145 CP, iar transmisia este asigurată de cutia automată multimodală cu patru trepte pentru motorul termic și două pentru cel electric.

Sistemul folosește întotdeauna motorul electric pentru a pleca de pe loc sau pentru mersul cu spatele. Renault declară un consum de 4.6 litri/100 de kilometri, în ciclul WLTP, pentru această motorizare. Ulterior, Symbioz va primi și o motorizare mild-hybrid.

Vă recomandăm și:

Renault Scenic este Mașina Anului 2024

Cât costă noul Renault Captur

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 − = zero