Renault: zero emisii la Versailles

0
46

In paradisul verde al Parisului au acces  doar automobilele electrice.

In secolul al XVII-lea, trasurile erau singurele vehicule care puteau fi intalnite pe aleile Castelului de la Versailles. Pentru a marca cea de a 400-a aniversare a lui André Le Nôtre (1613-1700), peisagistul si arhitectul oficial al Regelui Soare, Ludovic al XIV-lea, Renault ofera administratiei Castelului o flota de vehicule electrice care vor aduce din nou calmul pe aleile minunatelor gradini din perimetrul castelului. Daca in secolul trecut ingrijirea plantelor si intretinerea terenului au fost facute cu automobile conventionale, incepand de acum vizitatorii nu vor mai fi deranjati de poluarea si zgomotul motoarelor termice, ramanandu-le doar sa admire in liniste acest paradis verde si sa respire aerul curat.

Gradinile Castelului de la Versailles au fost imbunatatite timp de 40 de ani pana ce au ajuns la forma pe care o putem admira astazi. Parcul acestui castel nu este format doar din gradini si arbori, ci este un adevarat muzeu in aer liber. Are numeroase statui si ansambluri sculpturale precum cele care infatiseaza anotimpurile sau continentele, dar si multe fantani cu tematica antica precum Fantana lui Apollo, Fantana lui Bacchus sau cea a lui Saturn. In centrul gradinilor, André Le Nôtre a amenajat un canal cu apa in forma de cruce, gradinile fiind grupate in patru zone, alcatuind cele patru puncte cardinale. Aleea Regala masoara 300 m in lungime si are o latime de 40 m, fiind strajuita de cate noua statui pe fiecare parte. Regele avea la dispozitie Bazinul Oglinzilor unde erau incercate machetele navelor de razboi. Pe domeniu se afla si Micul Trianon, un castel daruit de regele Ludovic  al XVI-lea sotiei sale, Maria-Antoaneta, pe portile caruia nu se putea intra decat cu invitatie.

Pentru a intretine cei 43 km2 de gradini pe suprafata carora se afla 350.000 de copaci si 300.000 de flori, ingrijitorii au nevoie de vehicule care sa nu polueze si care sa nu deranjeze prin zgomotul motoarelor, iar Renault este singurul constructor care poate oferi o gama completa de automobile electrice, pornind de la micul Twizy pana la turisme sau van-uri. Impreuna cu administratia Castelului, Renault a incheiat un parteneriat care va proteja mediul inconjurator si, totodata, pe cele 12 milioane de vizitatori care trec anual portile Castelului. La dispozitia administratiei se afla 20 de automobile Renault cu emisii zero, fiecare avand domeniul sau de activitate. Astfel, trei mini-uri Zoe sunt folosite de catre personal pentru a parcurge aleile gradinilor sau distantele dintre domeniile Versailles si Marly. Zece masini Kangoo in varianta van si cu cabina extinsa vor fi utilizate de gradinari pentru a transporta obiectele de valoare, precum statuile dar si plantele si uneltele necesare ingrijirii gradinii. Echipele de paza si securitate dispun de zece microautomobile Twizy care se deplaseaza rapid si pot patrunde in caz de urgenta pe aleile mai inguste. Pentru a se integra in peisaj, aceste vehicule ­Renault electrice au fost decorate cu motive inspirate din arhitectura Castelului sau au desenate plante asemanatoare cu cele din gradini. Spre exemplu, un Twizy are pe lateral aceleasi insemne ca cele utilizate pe trasura utilizata la incoronarea regelui Ludovic al XVII-lea. Respectand integritatea arhitecturala, inginerii Renault au amplasat 30 de puncte de incarcare pentru aceste vehicule, pe toata raza domeniului.

Valentin Bradateanu 
Foto: Renault 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase × = 30