Toyota Corolla: Armonie si tehnologie

0
78

Toyota Corolla (1)Noua Toyota Corolla mizeaza pe trei lucruri: o imagine moderna, bine argumentata de solutii estetice care ii confera un tonus viguros, un spatiu interior care ii rasfata, pur si simplu, pe cei din spate si multa tehnologie.

Toyota Corolla (3)Indiferent de unde te apropii de maşină, perspectiva e una omogenă. Te îndrepţi către un automobil care îşi declară răspicat apartenenţa la trendul modern care şi-a pus amprenta pe mai toate modelele din clasa compactă. Partea frontală, virată puternic către obţinerea unei imagini sportive, este armonios continuată de un profil rapid, cu o decupare inspirată a geamurilor în partea inferioară şi de un spate care degajă în egală măsură prestanţă şi performanţă. Utilizarea inserţiilor de crom dau o notă de eleganţă şi de prospeţime.

Toyota Corolla (11)Portierele mari promit un acces uşor, indiferent de locul pe care l-ai ales. Mai mult, mărirea ampatamentului cu 100 mm faţă de generaţia precedentă înseamnă un câştig important pentru pasagerii din spate care beneficiază de un spaţiu record pentru picioare – 706 mm. Tot în spate, podeaua cvasi-plană nu mai incomodează, fie traversarea habitaclului dintr-o parte în alta (când „alimentarea” cu pasageri se face pe o singură parte), fie pe cel din mijloc căruia îi revenea „onoarea” să călărească tunelul median. Absenţa acestuia sporeşte, totodată, senzaţia de spaţiu dar conferă interiorului un aspect mult mai aerisit decât cel oferit în mod obişnuit de un turism compact.

Toyota Corolla (10)Fisa tehnicaProfilarea banchetei şi a scaunelor faţă este foarte bună, accentul fiind pus pe asigurarea unui confort optim la drum lung. Dar deja intrăm în adevărata poveste a noii Corolla: cheful de ducă. Să facem câteva sincronizări. Confortul interior este în strânsă legătură cu dimensiunile de gabarit: 4620 mm lungime, 1775 mm lăţime şi 1465 mm înălţime. Raportat la vechiul model, asta înseamnă un câştig de 80 mm pe lungime, 15 mm pe lăţime dar în acelaşi timp apare şi o scădere: 5 mm pe înălţime. Cu toate acestea, pasagerii mai înalţi care călătoresc în spate pot să-şi sprijine capul de tetiere fără să experimenteze apropierea iritantă a plafonului. „Îngustarea” maşinii pe verticală odată cu adoptarea unei înălţimi redusă la maxim pentru nivelul capotei motorului, plus un spoiler faţă smuls parcă de pe un bolid de curse se reflectă într-un coeficient de rezistenţă la înaintare excelent: 0,27. „Fosta” Corolla avea 0,29… Iată o explicaţie concretă legată de liniştea care acompaniază călătoria la regimuri de viteză specifice mersului pe autostradă. Dar, la fel de bine, o poţi aprecia şi la ralanti.

Toyota Corolla (13)Motorul pe benzină de 1.6 litri din familia „Valvematic” este, de fapt, o versiune îmbunătăţită a celor cu sistem de distribuţie variabilă dublă – Dual VVT-i care reuşeşte, în plus faţă de acestea, să controleze atât înălţimea cât şi durata cât rămân deschise supapele de admisie. În cifre, asta înseamnă o creştere a puterii cu 7% pe fondul unei reduceri a consumului de combustibil cu 8%. După 450 km de mers prin oraş (mai mult) şi pe afară (mult mai puţin), consumul mediu realizat a fost de 7,6 litri. Pentru o maşină de 1332 kg, pentru nişte străzi devenite practic impracticabile la anumite ore din zi datorită afluxului de automobile şi a blocajelor datorate lucrărilor de amenajare a drumurilor, la care trebuie adăugat stilul de condus presărat cu accelerări şi frânări în exces, aş spune că nu e rău deloc… Cred că a contat şi faptul că motorul are o galerie de admisie cu trasee inegale care se comportă ca un sistem de accelerare suplimentar la turaţii mici şi medii (specifice traficului în mediul urban) datorită capacităţii sale de a mări viteza aerului necesar combustiei. Cu o putere de 132 CP / 6400 rpm şi un cuplu de 160 Nm / 4400 rpm, motorul de 1.6 litri este echilibrat fără ca asta să-l inhibe atunci când îi ceri un sprint sau atunci când te-ai decis să afli pe pielea ta care este cuantumul amenzilor când depăşeşti cu 10, 20, 30, 40, 50 sau 60 km/h viteză maximă pe autostradă.

Toyota Corolla (5)Transmisia automată cu rapoarte variabile continuu, Multidrive S, nuanţează exact acest comportament. Vitezele sunt schimbate lin, fără ruperi de ritm, cu un calm care adăugă prestanţă călătoriei. Apăsarea butonului Sport, în modul automat, nu aduce o modificare majoră în felul în care răspunde motorul dar, nimic de spus, îl înviorează niţel. Abia dacă se trece în regim manual, cu butonul Sport apăsat, comportamentul maşinii devine vizibil mai incisiv. Ai şapte trepte la dispoziţie şi un turometru care se plafonează la aproape 6500 rpm. Pe scurt, începe distracţia! Direcţia electrică răspunde prompt şi cu un feeling pronunţat datorită micşorării raportului de transmisie al casetei de direcţie de la 15,9 la 14,6. Feedbackul este mai corpolent şi vibraţiile în volan abia se simt deşi la viteze mici te poate păcăli făcându-te să crezi că este reglată într-un registru lejer. Suspensia îi ţine isonul. Şi ea e duplicitară. Doar că nu te păcăleşte.

Toyota Corolla (4)Este extrem de comodă la traversarea tuturor formelor de denivelări iar pe de altă parte dă dovadă de o severitate conciliantă în virajele parcurse rapid. Deşi suspensia spate este, ca şi la vechiul model, cu bară de torsiune, ruliul e bine controlat, limitările resimţindu-se abia când forţezi binişor nota. Centrul de greutate mai coborât şi consola spate mai scurtă cu 25 mm te sprijină în timpul unor astfel de episoade. Deşi vitalitatea motorului poartă în ea microbul vitezei”, nu prestaţiile sportive sunt specialitatea noii Corolla. Calmul, confortul şi siguranţa călătoriei par a fi obiectivele principale. Scaunul de la şofer se poate regla pe verticală cu 15 mm în plus (până la 60 mm) iar longitudinal cu 20 mm mai mult (până la 260 mm). În felul ăsta îşi găsesc poziţia de condus ideală până şi cei mai înalţi dintre europeni. Sau cei mai pretenţioşi.

Toyota CorollaMaterialele folosite sunt prietenoase, cu finisaje foarte bune. În funcţie de gusturi şi preferinţe, forma plată şi abruptă a planşei de bord poate să placă sau nu. Cu siguranţă însă, este una atipică în segment. Dar robusteţea ei se diluează calm în tehnica fină a ornamentării. Baghetele subţiri de pe bord şi de pe feţele portierelor, cu aspect satinat şi formă studiată, conferă interiorului distincţie. Acelaşi lucru îl fac şi ceasurile de bord, foarte vizibile, cu detalii care îţi reţin atenţia şi plac. Exact la fel ca noua Toyota Corolla.

Drive-test realizat de George Drugescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 9 = noua