Audi RS 6 Avant GT – Apogeul unei serii

0
185

Inițialele GT nu reprezintă pentru seria RS6 Avant doar un vârf dinamic ci și reiterarea proiectului de ucenicie prin care a fost creat conceptul RS 6 GTO în 2020. Partea delicată este că ediția limitată Audi RS 6 Avant GT va număra doar 660 de unități.

Ideea este că și de aceasă dată pentru Audi RS 6 Avant GT doisprezece tineri ucenici au lucrat timp de șase luni ca mecanici de caroserii și construcții de vehicule, inclusiv ca vopsitori auto cu sprijinul celor de la Audi Design. Iar „muza” inspirației a fost legendara mașină de curse Audi 90 quattro IMSA GTO din 1989. Partea bună este că rezultatul spectaculos arată modul în care tinerele talente pot contribui la „marca celor patru inele” chiar și în timpul uceniciei.

Estetică cu noutăți

Dar, în partea frontală se simte totuși inspirația din conceptul RS 6 GTO. Grila extinsă și prizele de aer sunt finisate în întregime în negru lucios făcând mașina să pară și mai joasă și mai lată. Lamele verticale frontale, noua grilă de admisie și splitter-ul frontal integrat în bara de protecție sporesc aspectul tăios și incisiv. Și, pentru prima dată, Audi Sport GmbH nu numai că folosește o capotă complet reproiectată, ci o produce din fibră de carbon.

Prizele de aer integrate în spatele roților mari de 22 de inchi reduc presiunea aerului în pasajele roților și îmbunătățesc răcirea discurilor de frână. Și tot pentru prima dată aripile care acoperă roțile mari sunt realizate în întregime din fibră de carbon, un punct culminant atât pentru vehiculul în sine, cât și pentru Audi Production.

Profilul lateral este definit de inserții în praguri, huse oglinzi exterioare din carbon lucios și jantele de 22 inci în design cu 6 spițe realizate exclusiv pentru RS 6 Avant GT1. În spate, ediția specială impresionează prin inscripția neagră „RS 6 GT” și un hayon special adaptat designului cu o margine de încărcare coborâtă vizual. Urmează un difuzor aerodinamic funcțional cu un reflector centrat vertical, care face ca mașina să pară și mai lată și îi dă un caracter distinctiv. La fel și aripă dublă inspirată din motorsport și care a fost luat aproape integral preluată din conceptul mașinii ucenicilor de acum patru ani. Și încă o premieră pentru RS 6 Avant, șinele de plafon au fost îndepărtate pentru obținerea unei siluete mai plată și mai sportivă.

RS 6 Avant GT iese de pe linia de producție cu pachetul de design RS plus ca standard. Interiorul negru este îmbunătățit de numeroase accente în combinația exclusivă în culori de roșu și arămiu.  De exemplu cusăturile de pe volan, părțile laterale ale consolei centrale, cotiera centrală și cotierele ușilor și covorașele inscripționate „RS 6 GT”. Iar ca un punct culminant special, consola centrală prezintă numărul de serie al mașinii într-o serie limitată de 660 de modele.

Performanțe „next level”

Păi cum altfel când ai sub capotă un motor V8 cu două turbocompresoare ce dezvoltă o putere de 630 CP și permite un cuplu maxim de 850 Nm între 2.300 și 4.500 rpm. Comparat cu „fratele” RS 6 Avant înseamnă o creștere cu 30 CP și 50 Nm, atinge 100 km/h în 3,3 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid și accelerează până la 200 km/h de la oprire în doar 11,5 secunde, adică cu 0,5 secunde mai puțin. Viteza maximă standard? 305 km/h!

Puterea V8-lui 4.0 TFSI este aplicată tracțiunii integrale permanente quattro prin intermediul cutiei de viteze tiptronic standard, cu opt trepte, cu timpi optimizați de schimbare. La fel ca RS 6 Avant performance, GT-ul folosește cea mai recentă versiune a diferenţialului central blocat. Foarte ușor și compact acesta distribuie puterea motorului pe puntea față și spate în raport de 40:60. Dacă apare o alunecare, cuplul de antrenare este aplicat automat pe puntea cu tracțiunea mai bună și până la 70 % din cuplu poate „curge” către puntea față și până la 85 % către cea din spate. Diferenţialul central reluat îmbunătăţeşte dinamica condusului, asigură virajele vizibil mai precise şi reduce subvirarea la limită.

Suspensia reglabilă vine ca standard doar pentru RS 6 Avant GT. Înălțimea de rulare are o cursă de zece milimetri și oferă o combinație perfectă de dinamică și confort la care adăugați  și stabilizatori mai rigizi cu 30 % în față și 80 % în spate. Adăugați aici și noile anvelope de înaltă performanță Continental „Sport Contact 7” de dimensiuni 285/30 R22 asigură aderența necesară condusului dinamic.

Și încă o diferență pentru RS 6 Avant GT; față de RS 6 Avant standard, varianta GT nu este asamblată în întregime pe linia de producție din Neckarsulm. După lucrările de construcție a caroseriei și atelierul de vopsire, cele 660 de unități merg la fabrica de la Böllinger Höfe, unde Audi R8, Audi e-tron GT quattro4 și RS e-tron GT5 sunt construite în producție de serie mică. Asamblarea finală este efectuată de șapte angajați cu experiență la trei stații de asamblare amenajate special pentru această ediție specială exclusivă. Fiecare vehicul individual petrece o zi întreagă acolo. Toate caracteristicile specifice GT sunt montate manual pe fiecare mașină a seriei, care includ capota, aripile, eleronul dublu, șorțurile față și spate și suspensia reglabilă. Pentru cei nerăbdători livrările lui Audi RS 6 Avant GT vor începe în al doilea trimestru al anului 2024, iar pentru preț trebuie să gândească „big”, adică începe de pe la 220.000 euro cu taxe incluse.

Vă recomandăm și:

Audi Q2 – un model electric surpriză

Audi activesphere: Între lumea fizică și cea virtuală

Audi RS Q e-tron rally car: Navă de nisip

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 + = sase