Siguranţa copiilor este întotdeauna pe primul loc

0
65
În cazul unui impact frontal, capul unui copil așezat într-un scaun clasic este aruncat înainte și induce o mare presiune pe gât.

The Excellence Child Safety Seat Concept

Designerii de la Volvo Cars și-au reimaginat modul în care siguranţa copiilor ar putea fi asigurată şi mai bine în mașini, în viitor. Au rezultat două abordări: una clasică, iar cealaltă… mobilă.

Ambele variante au pornit de la întrebarea: cum s-ar putea face viața mai ușoară pentru părinți și mai sigură pentru copiii lor, atunci când vine vorba de experiența scaunelor destinate celor mici?
Pentru abordarea clasică atenția a fost concentrată pe trei beneficii cheie pentru siguranţa copiilor. Primul s-a referit la facilitarea așezării și scoaterii copilului din scaun din punct de vedere ergonomic și al confortului. Apoi, securizarea locului de ședere orientat spre spate pentru a se afla permanent în aria vizuală a şoferului sau pasagerului din spate. Și, desigur, este important să aibă suficient spațiu de stocare pentru accesoriile vitale copilului cum ar fi scutece, biberoane, șervețele umede etc.

În cazul unui impact frontal, capul unui copil așezat într-un scaun clasic este aruncat înainte și induce o mare presiune pe gât.
În cazul unui impact frontal, capul unui copil așezat într-un scaun clasic este aruncat înainte și induce o mare presiune pe gât.

Iar conceptul rezultat îi permite părintelui să rotească scaunul în sens contrar acelor de ceasornic, atunci când așează copilul și apoi să blocheze scaunul într-o poziție spre partea din spate a mașinii. Conceptul prevede și locuri pentru obiectele mici lângă scaun și un spațiu de depozitare dedesubt pentru scutece, pături sau alte obiecte mari și suficient spațiu pentru un sac de umăr în partea din față a acestuia. De asemenea, oferă o funcție care ajută copiii mici să doarmă și să se aplece în siguranță înapoi. Aceasta are la bază conceptul principal al Volvo: copiii mici trebuie să călătorească orientați către spatele mașinii până la o vârstă cât mai înaintată posibil (cel puțin până la trei sau patru ani). Acest lucru se datorează în primul rând lipsei de forță musculară în zona gâtului copiilor mici și a dimensiunii și greutății disproporționate a capului în raport cu corpul.

Volvo Inflatable Child Seat Concept: Three stages: inflated, being deflated and deflated in case without text. The Inflatable Child Seat Concept inflates in less than 40 seconds and deflates with an integrated pump. The total weight for the seat is less than 5 kg. The seat accommodates children up to 100 cm,i.e. 3-4 of age. Child safety research is a vital and never-ending process at Volvo Car Group. The Inflatable Child Seat Concept is a project focusing on the future needs of families and it will be continuously evaluated as we assess the possibilities for commercial production and retail.

În general, scaunele auto pentru copii sunt voluminoase, greu de manevrat și obositoare atunci când sunt montate. Practic, acesta este motivul pentru care suedezii au gândit și un concept de scaun gonflabil pentru cei mici folosind tehnologii inovatoare. Acesta este sigur, ușor de strâns și ambalat și le permite părinților să-l folosească în multe situații, fiind mult mai practic față de scaunele aflate la ora actuală pe piață. Astfel, siguranţa copiilor este garantată.
Conceptul prezintă noi oportunități, de exemplu, pentru bunici sau prietenii care au grijă de copiii tăi și au nevoie de un scaun ultra mobil pentru transportul acestora. De asemenea, este foarte convenabil în călătoriile cu taxiul, mașini închiriate sau cu autobuzul, situații în care, pentru cele clasice, trebuia să faci adevărate măsurători de siguranță înainte de toate.
În structura sa, scaunul are un sistem de pompare inovator, silențios și eficient care îi permite să se umfle în mai puțin de 40 secunde și se dezumflă cu o pompă integrată. Greutatea totală a întregului ansamblu are mai puțin de 5 kg, cam jumătate din greutatea unui scaun de pe piață, și este în mod constant vizibil online, prin intermediul Bluetooth care îi permite o gamă largă de caracteristici, inclusiv umflarea controlată de la distanță. Intră la fix într-un sac de weekend, împreună cu alte lucruri necesare copilului tău.
La crearea prototipului s-a folosit un material unic, cu țesătură vulcanizată. Aceasta este foarte puternică atunci când scaunul este umflat deoarece aerul poate avea o presiune foarte ridicată.
La fel ca în cazul clasic, scaunul gonflabil este orientat către spatele mașinii, deoarece este cel mai sigur mod pentru cei mici să călătorească. Anatomia lor este în curs de dezvoltare și nu-i la fel de solidă ca la adulți.

Articolul precedentIoan Țigănaș – File din povestea RAR
Articolul următorSpectacol la salonul auto de la Detroit
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 5 = treizeci cinci