Skoda Superb: noua generație, upgrade binevenit

0
351

Modelul Skoda Superb a ajuns la a patra sa generație de când marca cehă a fost cumpărată de Volkswagen. Primul model a fost lansat în 2001 și, de atunci, după trei generații, Skoda Superb a totalizat vânzări de peste 1,6 milioane de exemplare.

Designul noii generații integrează elemente ale proaspătului limbaj estetic Modern&Solid al mărcii Skoda, iar printre caracteristicile sale principale se numără utilizarea tehnologiei de iluminare cu LED pentru farurile tip Matrix și blocurile optice spate, ce încorporează detalii cristaline atractive. Pentru călătorii în patru sau cinci persoane, însoțite de multe bagaje, familiile se îndreptau, pe vremuri, către monovolume, aproape dispărute astăzi. A venit apoi moda, care durează de niște ani de-acum, SUV-urilor și crossoverurilor. Cu toate acestea, încă există mașini, normale, să le zicem,, în special cele cu caroserii de tip break, ce oferă mult spațiu la tarife mai mici, în general, pentru o lungime echivalentă cu a SUV-urilor din aceeași clasă. Poate că mai puțin căutate în unele țări și destinate unei clientele de nișă, totuși, ele rezistă pe piață. Skoda Superb reprezintă, fără îndoială, cel mai bun exemplu.

Imagine premium, prețuri abordabile

Sedanul este versiunea mai elegantă

Aspectul său te face să-l incluzi în aceeași clasă cu Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes Classe E. În varianta sedan, producătorul ceh îi asociază termenul de „limuzină”, evidențiind spațiul regal pentru picioarele pasagerilor din spate. În versiunea break, Combi, putem vorbi chiar de capacitatea de încărcare a unui mic furgon, atunci când bancheta este pliată. Și chiar dacă prețurile ultimei generații, a patra, care tocmai a fost prezentată, nu sunt încă cunoscute, ne putem aștepta, la fel ca în cazul celei actuale, la un tarif de pornire situat ușor peste 40.000 de euro pe piețele din Europa de Vest.

Caroserie lungă și aerodinamică

Skoda Superb a fost dezvoltat împreună cu ultimul Volkswagen Passat, dar acesta va fi disponibil doar în varianta break. Profilurile celor două mașini sunt, prin urmare, asemănătoare, însă Passat a câștigat în lungime față de generația sa anterioară, ajungând la nivelul dimensiunilor lui Superb, cu o diferență sub doi centimetri. Ele se deosebesc, mai ales, prin optică și parașocurile specifice. Cu o lungime de 4,91 m la sedan și 4,90 m în versiunea Combi, Superb nu a crescut în lungime decât cu aproximativ patru cm față de predecesoarea sa și își menține poziționarea de rutieră generalistă, atât de puțin reprezentată pe piață. Aspectul său estetic, cu un tratament mai clasic decât cel al Passat, îi aduce mai multă eleganță și un design care, probabil, va rezista mai bine în timp. Foarte alungit în linia sa, Skoda Superb anunță progrese notabile în aerodinamică, cu coeficienți deosebit de scăzuți (0,23, pentru sedan, și 0,25, pentru break, mai mici cu 10, respectiv, 15%). Și asta, cu un plafon ușor mai înalt (+1,0 cm), noua generație ajungând la 1,48 m înălțime.

Design, echipare și finisare la înălțime

Interiorul nu dezamăgește, iar cei care nu caută cu orice preț imaginea unui blazon premium pe volan vor găsi la bordul lui Superb niveluri de calitate și confort comparabile cu ale mașinilor de top, pentru o fracțiune din prețul acestora. Asamblările nu aduc nicio critică, materialele sunt valoroase la toate nivelele, fie că este vorba despre țesături realizate 100% din reciclate, despre diversele învelișuri de lemn la alegere sau despre selecția de tapiserii. Acestea oferă o gamă largă de ambianțe, de la cea mai sobră la cea mai calduroasă, precum interiorul maro, ce combină pielea naturală tăbăcită, recuperată din apele reziduale folosite la obținerea uleiului de masline, și cea ecologică.

Comenzi vizibile, ușor de utilizat

Ecranul central de 12,9 inci este puțin mai mic decât cel al Passat-ului, dar este suficient de mare, pentru a se vedea clar meniul noii interfețe, mai rapidă și intuitivă. Acest lucru permite, de asemenea, o nota mai elegantă ca la Passat și o ergonomie superioară, pentru că Superb nu a preluat bara tactilă de sub ecranul modelului Volkswagen. În mașina produsă de cehi s-a adoptat soluția mai practică și mai tehnologică din punct de vedere vizual, Smart Dials, introdusă recent pe ultimul Skoda Kodiaq. Panoul Smart Dials este format din trei comenzi rotative și patru taste, prin care se controlează climatizarea, volumul instalației audio, GPS-ul și ventilarea și încălzirea scaunelor din față. Afișajul este suficient de bine dimensionat pentru o bună lizibilitate, iar manipularea în timpul condusului este perfectă, departe de moda discutabilă a ecranului complet tactil.

Skoda Superb: confort pe toate planurile

Tapiserie din piele naturală reciclată

Instalarea pe scaunele din față invită la parcurgerea a numeroși kilometri. Scaunele cu masaj, cu zece perne pneumatice, pot veni în sprijin la nevoie. Se poate călători cu aceeași comoditate și în spate, având posibilitatea să vă întindeți picioarele și să vă odihniți capul pe părțile laterale pivotante spre față ale tetierelor. Acesta este unul dintre trucurile „Simply Clever” semnate Skoda. Altele sunt umbrela în locaș dedicat în portiera spate din dreapta, suportul pentru tabletă în cotiera din spate, pelerina agățată de spătarul scaunului pasagerului din față, port USB în oglinda retrovizoare interioară.

Capacitate de încărcare semnificativă

Portbagajul variantei Combi ajunge la aproape 700 de litri.

Și dacă am putea considera comparația cu un SUV puțin neobișnuită, să stați pe locul central din spate poate dovedi contrariul. Tetiera se ridică relativ sus, spătarul nu este excesiv de ferm, șezutul plat este moale, iar acoperișul înalt lasă suficient spațiu pentru cap. Și chiar dacă bancheta nu culisează, ea se rabatează în portbagaj în trei părți, iar volumul de încărcare este imens. La această a patra generație Skoda Superb, portbagajul versiunii sedan a câștigat 20 de litri față de modelul anterior, ajungând la 645 de litri, în timp ce break-ul a progresat cu 30 de litri, până la 690 de litri. În comparație, portbagajul monovolumului Renault Espace cu cinci locuri poate atinge 777 de litri, dar împingând bancheta la maximum. Altfel, afișează 581 de litri.

Variante de motorizare pentru fiecare tip de șofer

În cazul noului Superb, trebuie menționată prezența unei suspensii pilotate, disponibilă cu setări diferențiate ale compresiei și detentei, precum și o gamă de motoare versatilă. Cutia de viteze DSG cu dublu ambreiaj este furnizată în mod implicit pe toate motorizările.

Găsim, astfel, un motor pe benzină cu hibridizare ușoară de 48 V, 1.5 TSI de 150 CP, și un diesel 2.0 TDI de putere egală, atât pentru sedan, cât și pentru Combi. Acesta din urmă beneficiază, în plus, de o versiune diesel 4×4, cu puterea motorului majorată la 193 CP. De asemenea, există o variantă plug-in hybrid (hibrid încărcabil) de 204 CP cumulați. Sistemul este prezent și pe actualul Superb, cu aceeași putere, dar noua generație beneficiază de o baterie mai mare, cu capacitatea de 25,7 kWh, ce permite o autonomie de rulare strict electrică de peste 100 km, conform Skoda. Acumulatorii pot fi încărcați în curent continuu la o putere maximă de 50 kW, iar în curent alternativ la 11 kW, față de maxim 3,6 kW anterior.

Skoda Superb 4 va ajunge în showroom-uri în primăvara care urmează.

 

 

 

Mai puteți citi:

Skoda 1100 OHC Coupe: Phoenix

Skoda 110 R: Frumoasa din „EST” 

Mercedes-AMG C 43 4MATIC: Microelectrificarea

BMW i7 xDrive60: i7 – Magic Tech (I)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − = 5