Supōti katsu gōkana

0
190

 

Sportiv și luxos – așa se traduce titlul în română din japoneză. Pe lângă cele două atribute, pentru caracterizarea completă a noului Infiniti Q50 mai este necesar unul: tehnologie de vârf.

Urmașul lui Infiniti G, prima mașină japoneză ce a concurat cu adevărat cu BMW Seria 3, va avea o viață mai grea decât a înaintașului său, pentru că va lupta pentru procentele de piață și cu proaspăt lansatul Cadillac ATS și viitorul Lexus IS. Infiniti Q50 are calitățile ce-i pot aduce succesul și una dintre ele este aspectul exterior, cu ale sale faruri „încruntate”, linii puternic conturate, cu deosebire nervurile de pe capota motorului, ce încadrează grila trapezoidală uriașă, decupaj șerpuit al ușilor spate, zonă posterioară ce aduce puțin cu cea a coupe-urilor cu patru uși. Cei familiarizați cu designul brandului japonez remarcă imediat asemănarea cu modelul de clasă mare Infiniti M, dar Q50 lasă o impresie de dinamism accentuată.

Tema liniilor curbe din exterior se continuă în habitaclul confortabil și spațios, bordul fiind definit de două arce ce pornesc de la baza stâlpilor A și ajung să coboare de-a lungul consolei centrale. Aceasta este dominată de un echipament ce poate naște controverse privind configurația sa: sistemul Infiniti InTouch cu două monitoare tactile de diagonale mari. Pe de o parte, InTouch oferă avantaje precum afișarea celor mai importante informații pe ecranul superior și integrarea multor comenzi, ce, altfel, ar fi necesitat o multitudine de butoane/selectoare. Pe de altă parte, fragmentarea anumitor opțiuni pe cele două ecrane nu este cea mai fericită. De exemplu, pentru a utiliza GPS-ul, trebuie să setezi destinația dorită pe ecranul inferior, iar harta cu traseul de urmat apare pe LCD-ul de sus.

Sportivitatea noului Infiniti Q50 este asigurată de două propulsoare pe benzină, unul dintre ele dublat de un motor electric. Versiunea cu propulsie clasică este echipată cu un 3.7 V6 de 328 CP și cuplu maxim de 365 Nm. Vârful tehnologic este reprezentat de versiunea Hybrid, ce alătură unui V6 de 3,5 litri un motor electric de 50 kW, pentru un total de 354 CP. Ambele variante au tracțiune spate, transmisie automată cu 7+1 trepte și ambreiaj dublu. Ca opțiune, este disponibilă tracțiunea integrală. Cutia de viteze este controlată electronic și poate fi operată și manual, prin intermediul padelelor de la volan. Energia necesară motorului electric se stochează într-o baterie de acumulatori litiu-ion, localizată în podeaua portbagajului. Nu au fost anunțate valori pentru performanțele dinamice sau pentru consum, dar în comunicatul oficial se afirmă că „Infiniti Q50 este capabil de accelerări puternice, este economic și sportiv”. O garanție în această privință ar fi faptul că setările trenului de rulare au fost optimizate cu ajutorul triplului campion mondial de Formula 1 Sebastian Vettel, care a participat la testarea mașinii. Un alt atu al sedanului japonez este sistemul de direcție Direct Adaptive Steering, ce are patru moduri de lucru, selectabile de către șofer. Sistemul de suspensie a fost îmbunătățit față de cel al vechiului G și va fi disponibil și în variantă sport. Jantele standard sunt de 17 inci și sunt echipate cu anvelope all-season. Există și opțiunea unor roți de 19 inci, ce vor fi oferite cu cauciucuri all-season sau de vară, la alegere.

Q50 este dotat standard cu tehnologie LED pentru stopuri, lumini de zi și pentru semnalizatoarele integrate în oglinzile retrovizoare, dar și cu cele mai importante sisteme de siguranță activă, între care se remarcă Active Lane Control, ce previne părăsirea benzii de rulare, și tempomatul activ cu funcții de prevenire a coliziunilor cu vehiculele din față. Un alt echipament foarte util este sistemul de camere video ce monitorizează împrejurimile mașinii pe o rază de 360 grade și oferă șoferului asistență la manevrele de parcare. Versiunea cu motor termic are un volum al portbagajului de 510 litri, din care se pierd 110 litri în cazul hibridului, din cauza acumulatorilor.

Infiniti Q50 va fi lansat la vară pe piața americană. La scurt timp după aceea, va ajunge și în Europa, unde va fi oferită și o versiune cu motor diesel.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 5 = opt