Suzuki Across – Vărul de gradul 1

0
124

Suzuki Across este cel mai mare exponent la gamei constructorului japonez pentru piața autohtonă, un plug-in hybrid care se adaptează perfect utilizării zilnice, indiferent de mediul în care evoluează.

Cum ar fi să te urci într-o Toyozuki? Sau într-o Suzuyota? Sună ciudat, dar de fapt vorbim despre același fenomen folosit de destui constructori auto care-și folosesc modelele de pe anumite segmente cu denumiri diferite, deși în esență sunt aceleași mașini. Am mai avut un test cu o abordare asemănătoare, Mitsubizhi ASX și Renault Clio, vă mai aduceți aminte?

Enigma rezolvată

Dap, vorbim despre un RAV4 pe care scrie Suzuki! În fapt nu a fost doar o preluare „abuzivă” de caroserie, sistem de tracțiune și personalitate, ci de un joint venture în toată regula, început în 2017, care a avut ca rezultat, în cazul de față, un SUV de clasă compact.

Totuși, Suzuki A-Cross a primit câteva actualizări vizuale în ideea să pară mai degrabă un văr de gradul 1 de-al lui RAV4, decât un geamăn identic. Pentru asta, „fața” i-a fost actualizată cu o grilă mai „răsărită” bine ca dimensiuni, împreună cu faruri cu LED mai pline. Același patern de pe grilă îl găsești pe „plasele” care încadrează farurile de ceață, și care dau impresia că partea frontală este mai unitară și consistentă vizual. În schimb, dacă privești Across-ul din profil sau din spate poți să spui cu mâna pe inimă că este un RAV4 în toată regula. Adică, partea cu „vărul din alt oraș” nu i-a prea ieșit.

În interior, dacă ai fost într-un RAV4, ai un déjà vu. Toate sunt la locul lor, cum se spune, dar nu poți să lași deoparte scaunele și spațiul „extravagant” de mare, dacă mă gândesc la bancheta din spate. Cu scaunul șoferului reglat ca pentru un marsuin biped de cartier, tot rămâne în spatele său loc pentru cineva de același calapod.

Ce mi se pare interesant la Across sunt oglinzile retrovizoare laterale care pot concura cu încredere la categoria pickup. Adică ai cu ce!… să te uiți în spatele mașinii sau în jurul ei fără să-ți faci probleme că-ți scapă ceva.

Cum este cu motorizarea…

În podea este o baterie de 18 kWh, evident pentru trenul de rulare plug-in hybrid. Comparativ cu ce se întâmplă la Toyota diferența este doar de tracțiune unde aveți și opțiunea de 4×2.

Motorul termic aspirat, de 2,5 litri și 185 CP, este dublat pe aceeași punte de unul electric de 182 CP! Care lucrează împreună, daaar… mai există și unul amplasat pe puntea spate de… doar 54 CP. Ideea este că adunând toate valorile celor trei motoare nu ajungi la cea de 308 CP declarată, subdimensionată pentru o arimetică simplă, dar arhisuficientă pentru o mașină de aproape două tone.

Partea cu plug-in-ul poate părea destul de restrictivă, în ideea că tre’ să-l alimentezi de la o sursă casnică de 240V și că încărcatul la nivelul acesta îți cam ia ceva timp. Ca idee, autonomia electrică declarată de 75 km ar trebui să fie suficientă pentru o zi de „bălăurit” prin oraș și apoi Across-ul să stea cumințel în garaj la încărcat până dimineață. Când o luați de la capăt. Partea delicată este că la mine a fost mai greu să fac asta zilnic, pen’ că stau la bloc, la etajul 9. Dar tot am reușit să încarc ceva curent de la o priză casnică de perete într-o parcare. Ce vreți, era gratis.

…Și cu deplasarea

Revenind la ideea de clasă compact, dimensiunile nu sunt deloc de lepădat. Lungimea de 4635 mm, ampatamentul de 2690 mm și lățimea de 1855 mm vă oferă destul loc în interiorul mașinii, indiferent de natura taliei de care dispuneți sau dacă stați pe scaunele din față sau pe banchetă. Adăugați aici și un volum al portbagajului de 490 litri și ecuația variabilă a bagajelor capătă soluții ultra viabile. Apropos de lungime, surpriza o să o aveți când vă duceți la hipermagazinele patriei în care locurile de parcare parcă sunt făcute cu economie… Sau din „sarakie”, după cum avea să remarce un posesor de mașină germană de acum 4 generații, când am parcat lângă el. Poziția înaltă față de pământ, cu toate că s-ar putea ca unii să mai mârâie la percepția „botului”, permite o privire de ansamblu de invidiat a celor din interior indiferent pe care locuri stai. Ceea ce din afară pare mare, din interior este ce trebuie. Iar pentru oricare alte activități în care părăsiți asfaltul aveți la dispoziție o gardă la sol de 190 mm.

Și dacă tot am ajuns la activități extra șosea este corect să menționăm că partea de 4×4 este cât se poate de eficientă cam pe oriunde v-ați duce, exceptând condițiile de hard cross atunci când nu aveți „încălțările” necesare. În cazul de față au fost cele de vară. Activați „Trail” de la comutatorul rotativ de pe consola de podea și puteți să vă faceți de cap în teren accidentat după ce s-a activat puntea spate, cea cu motorul electric „ăl mic”, adică de 40 kW sau 54 CP. Paternul suspensiei, chiar dacă pe șosea este destul de „zmeistic”, este cu McPherson pe față și multilink pe spate. Oricum ai da-o nu-i resimți greutatea indiferent pe unde bântui, prin bagdadie sau în buricul târgului, însă cei 306 CP te fac să te miști cu talent. Dacă renunți la setările eco-albastre ale motorului și treci la cele roșii, ca ochii duhurilor rele ale șoselei, începi să simți cum sufletul îți este luat de zeul vitezei chiar dacă este limitată la 180 km/h. Ai avea destul motive să capeți „experiența” unei pauze de condus de minim o lună, cu punctele și „cotizația” aferentă, ba chiar să te „hârâi” cu ceva tracțiuni spate pe distanțe scurte. Bineînțeles că cele 6 secunde pentru 100 km/h duc de nas pe oricine.

…Eeeh!…  

Totuși, când te înfigi în pedala de frână „mai cu încredere”… sau cu disperare, îți dai seama că mașina are aproape două tone. Însă o „călcătură” fină sau normală te absolvă de orice fel de emoții în care ai senzația că ABS-ul intră prea rapid. Oricum ai da-o, efectul de mașină compactă și bine închegată se simte, cum se spunea odată, „de la o poștă distanță”. Iar asta ar putea convinge până și un adept al „arderii interne”, că tranziția spre electricitate s-ar putea opri aici. Doar că, dacă se pune problema prețului, părerile și opțiunile merg într-o altă direcție. Iar asta înseamă că în cazul de față tehnologia eco încă este scumpă. Păcat!

Vă recomandăm și: 

TEST: Suzuki Swift – Urban Kid

Noul Suzuki Across, clonă de Toyota

Suzuki e-Survivor: Off-road voltat

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt − 7 =