Tabloul cu amintiri

0
103

Într-o lume cucerită de viitor, de tehnologii inovatoare și de vise îndrăznețe, o mână de oameni se încăpățânează să ne arate și realitatea trecutului. Cu povești fermecătoare și amintiri adânc întipărite în răbojul anilor. Așa s-a întâmplat și la mijlocul lunii iunie când Asociația Clubul Vehiculelor de Epocă a organizat o etapă pentru vehiculele istorice. Auto Test Magazin a fost partener media al acestui eveniment, iar vice-președintele Mircea Ursache ne-a povestit cum s-a desfășurat concursul.

Auto Test: Cum s-a format asociația Clubul Vehiculelor de Epocă?
Clubul a fost înființat pe 17 iunie 1992 de șapte posesori de vehicule istorice, care s-au desprins din fosta secție de automobile de epocă din ACR. A fost primul club de acest fel din România, înființat după Revoluție, iar denumirea de „asociație” a fost adăugată în acest an, conform reglementărilor în rigoare. Am reușit să ne extindem destul de mult și organizăm evenimente în mai toate regiunile țării.
Auto Test: De când sunteți alături de această mișcare?
Din anul 1995. Am fost și președinte, și vice-președinte. Mă ocup de organizare și promovare, alături de alți colegi, fără să primesc bani, dar sunt recompensat cu vârf și îndesat când văd că oamenii s-au simțit bine, că și-au prezentat mașinile și că au reușit să creeze entuziasm în rândul spectatorilor și trecătorilor. Cu o săptămână sau două înainte de fiecare competiție se adună nopțile pierdute și ore multe în fața calculatorului, dar satisfacția este foarte mare când văd zâmbetul participanților.
Auto Test: Povestiți-mi puțin de evenimentul din luna iunie…
A fost vorba de etapa a doua a campionatului de curse de regularitate pentru vehicule istorice. Startul s-a dat din orașul Târgoviște și s-a mers pe un traseu montan până la platoul Peștera-Padina din Munții Bucegi. În ziua a doua am plecat de la hotelul Cota 1000, iar punctul final a fost în parcarea Consiliului Județean Dâmbovița. Inițial au fost înscriși 28 de concurenți, iar patru mașini au participat în regim de „ride”, adică au luat parte ca însoțitori de traseu. Doi dintre concurenți s-au retras din motive obiective, așa că la final au ajuns 26.
Auto Test: Bănuiesc că au fost multe mașini frumoase care au atras privirile…
Chiar au fost foarte multe frumoase, bine îngrijite și în perfectă stare de funcționare, toate având o poveste a lor. Cea mai veche a fost o mașină Buick, fabricată în anul 1955, urmată de un Opel Caravan P din anul 1958. Vă spun, chiar am avut multe vehicule interesante: Dacia 1100 din 1971, Ford Capri din anul 1970, Ford Escort din 1973, Ford Mustang din 1966 și un Jaguar XJ6 din 1985. O mașină foarte valoroasă, de colecție, pe piața licitațiilor este un Austin Healey 3000 mk2, din anul 1962. Am avut și un participant cu o mașină MGB, din 1976, decapotabilă.
Auto Test: Și cum s-a desfășurat competiția?
Fiecare mașină este înscrisă la clasa ei, pe categorii de vârstă, iar primele trei locuri sunt recompensate. Regulamentul este în felul următor: fiecare echipaj pleacă la o anumită oră și trebuie să ajungă într-un timp dat la punctul de sosire. Dacă trece mai devreme sau mai târziu linia de sosire este penalizat. Cursa se desfășoară în trafic normal, iar pe traseu întâmpini anumite probleme: lucrări, aglomerație, te oprești la barieră sau poate chiar ai parte de o defecțiune tehnică. În aceste condiții, munca navigatorului este foarte importantă. Nu doar că îi spune pilotului traseul, dar trebuie să și calculeze tot timpul, încât trebuie să spună și care este ritmul ideal. Este important de știut că nu ai voie să te oprești dacă ajungi prea devreme aproape de linia de sosire.
Auto Test: Este greu de întreținut o mașină de epocă?
Este dificil și foarte costisitor, dar pasiunea este mare. Vă dau un exemplu: la mașina mea, un Fiat 1800 din anul 1967, un cheder de parbriz costă 250 de euro. Un simplu cauciuc, până la urmă… Sunt mașini greu de întreținut. Piesele sunt fabricate „de noi” după șabloanele originale, dar există și piese originale, păstrate de firme specializate în întreținerea vehiculelor. Volvo a construit o facilitate specială care fabrică piese pentru modelele sale din toate timpurile, dar asta este o situație fericită. Găsești greu piese, dar le găsești… Este adevărat că sunt destul de scumpe.
Auto Test: Care este planul pentru acest an?
Până la finalul anului sunt mai multe evenimente dedicate vehiculelor istorice. La mijlocul lunii iulie se organizează „Old Cars Transalpina Raid”, iar pe 30 iulie vom fi în județul Argeș. La mijlocul lunii august ne vom prezenta cu „Old Cars Show Brăila”, în septembrie avem la Crevedia „Old Cars Retro”, în octombrie ne vedem la Lungulețu, iar în luna noiembrie vom fi prezenți la Romexpo. Încercăm să revenim la normal după restricțiilor cauzate de pandemie și facem eforturi în acest sens.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 + = opt