TEST: e-Twow – 1000 cu 1

0
70

e-twow (5)Iată-ne față în faţă cu o alternativă la transport care, deşi sezonieră, începe să prindă aderenţă la gusturile orăşenilor: bicicletele şi trotinetele electrice.

e-twow (1)Este drept că, în general, preţurile de achiziţie ale unor astfel de „jucării” sunt dezechilibrate faţă de bugetele şubrede ale marii majorităţi a românilor (chiar cu TVA-ul micşorat şi pensiile mărite), dar lucrurile par să se îndrepte în direcția bună. 3900 lei pentru o bicicletă electrică şi 2900 lei pentru o trotinetă electrică sunt sume suportabile pentru destul de mulți. Dar ce primeşti exact pentru acești bani?

e-twow (2)În primul caz, o bicicletă cu un motor electric de 250 W, alimentat de o baterie Litiu-Ion de 10 Ah şi 36 V produsă de Samsung. Cu o greutate proprie de 25 kg şi o sarcină recomandată de 100 kg, bicicleta celor de la e-Twow, veniţi în România la sfârşitul anului trecut, este capabilă să se deplaseze cu o viteză maximă de 25 km/h şi dispune de o autonomie declarată de 55 km. Prin intermediul unui computer de bord cu ecran LCD se poate opta pentru unul dintre cele trei programe de asistență din partea motorului electric, cel mai ridicat corespunzând unui pedalat lejer, dar cu un efect „turbo” în ceea ce priveşte viteza de deplasare.Este drept că intervenţia motorului electric smuceşte niţel, dar cu puţin exerciţiu treci peste momentele acestea fără să le mai sesizezi. Încărcarea completă a bateriei se poate face de la orice priză de tip casnic (100-240 V / 50-60 Hz) şi durează circa patru ore. Dacă stai la etajul opt şi bicicleta nu încape în lift, te-ai putea bosumfla. Dintr-o dată nu mai contează cât costă pentru că, să urci zilnic 25 kg pe scări, face cât toate şedinţele de aerobic dintr-o săptămână când nu chiuleşti de la niciuna.

e-twow (2) În cazul ăsta s-ar putea să-ţi facă cu ochiul trotineta electrică. Pe lângă faptul că are doar 10,7 kg, aceasta poate fi pliată şi transportată exact ca o geantă de umăr. Deci te poate însoţi oriunde: în magazin, în metrou… în birou. Cumva, dintre cele două produse, trotineta pare să fie vedeta: nu numai că aşteaptă înregistrarea a nu mai puţin de 20 de brevete, dar este şi cel mai economic vehicul construit vreodată din moment ce poate parcurge 1000 km cu 1 (un!) euro!!! Interesant este că motorul electric de 500 W este integrat în roata față, soluţie singulară pe piaţă şi, pare-se, de sorginte militară.

e-twow (4)Tehnologia înglobată este extrem de eficientă și performantă din moment ce bateria poate fi încărcată în mai puţin de două ore de la orice priză și poate transporta persoane de până la 110 kg cu o viteză maximă de 30 km/h. Pentru creşterea autonomiei a fost adoptat un sistem de frânare cu „dublu circuit”: de la maneta ghidonului se poate doza frânarea magnetică a motorului prin intermediul unui dispozitiv KERS de regenerare a energiei de frânare, o altă caracteristică unică pe piaţa trotinetelor, dar foarte populară în Formula1, în timp ce roata spate poate fi blocată prin frecare. „Anvelopele” sunt fără aer, fiind realizate dintr-un cauciuc special, astfel încât riscul de pană este eliminat. Pilotul automat, senzorul de lumină pentru farul cu LED şi ecranul computerului de bord, o altă premieră în segment, împreună cu claxonul piezo-ceramic individualizează suplimentar acest mic vehicul de deplasare urbană, posesor al unei fișe tehnice extrem de ambiţioase. Mersul cu o astfel de trotinetă sprințară și nervoasă necesită un timp de acomodare şi numere la pantof nu foarte mari pentru a nu avea probleme cu spaţiul la picioare. Dar sunt sigur că după câteva ture de parc o să devii fan. Oricum, nu vei fi singurul.

Text: George Drugescu / Foto: Daniela MARINESCU

Articolul precedentSalonul Auto de la Geneva 2017: Vremea revenirii
Articolul următorRinspeed Oasis – Grădina pe patru roţi
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 2 = patru