TEST: Ford Kuga – Tradițional și modern

0
85

Într-o ţinută remodelată şi înzestrat cu echipamente sofisticate, noul Ford Kuga mizează pe combinaţia dintre tradiţie – este vorba, totuşi, de un model care are aproape zece ani – condusul lejer, asemănător cu al unui model de clasa compactă şi tracţiunea integrală… inteligentă.

Varianta de echipare ST Line se distinge uşor printr-o individualizare mai pronunţată a exteriorului care o face apetisantă pentru privitor. Revigorarea stilului se impunea având în vedere că modelul precedent se abţinea cu destul succes să se facă remarcat în trafic. Ei bine, ST Line nu are niciun complex să se afişeze. Jante negre din aliaj, de 18 inch, bare de plafon şi ornamente pentru uşi în tonuri întunecate, grila radiatorului vopsită precum caroseria, totul este omogen din punct de vedere cromatic.

Nota morocănoasă pe care restilizarea în cheie agresivă o imprimă noului Kuga completează armonios specificaţia mecanică a versiunii în care mă aflu: 2.0 TDCi, 180 CP cu transmisie automată cu dublu ambreiaj. Este cea mai rapidă variantă din toată gama, cu un sprint 0-100 km/h care opreşte cronometrul în 10 secunde. Buna colaborare dintre transmisie şi motor, caracterizată de schimbări de trepte emoliente, fără trepidaţii sau poticniri, place şi adăugă un sentiment de calitate pe care ar trebui să-l resimtă şi pasagerii, nu doar cel aflat la volan.

Este drept că şi priveliştea interiorului retuşat, cu o vădită orientare spre tehnologii noi şi ergonomie îmbunătăţită, transmite acelaşi lucru. Scaunele față tip sport sunt primitoare şi restrictive doar atât cât să nu devină deranjante, iar direcţia întoarce de la roţi un feedback încordat şi echilibrat. Volanul plinuţ are meritul său în relaţia de încredere pe care maşina o stabileşte cu tine. Acelaşi sentiment îl transmite şi tracţiunea integrală. Adaptabilitatea continuă a acesteia la condițiile de rulare se face simţită fie atunci când plec zorit de pe loc, fie când atac fioros vreun giratoriu golit de maşini.

Capabilă să ajusteze în numai 20 de milisecunde forţa de tracţiune între punţi până la 50 – 50 %, beneficiile sale sunt mult mai evidente în sezonul rece, când carosabilul devine alunecos sau pe drumuri forestiere în orice sezon. Cum n-am avut prilejul să mă bucur de niciunul din aceste scenarii, am ales să fac o plimbare pe drumul şerpuit care odinioară reprezenta singura legătură dintre Bucureşti şi litoral. Parcurgerea zonelor virajate demonstrează încordarea suspensiei, dar şi solicitarea la care aceasta este supusă de caroseria înaltă de aproape 1,7 metri şi greutatea proprie de 1.716 kg.

Nicio surpriză că apare ruliul, dar dacă te păstrezi în registrul unei exploatări normale, Kuga trece uşor testul de stabilitate datorită șasiului de provenienţă Ford Focus. Fâşiile drepte de asfalt ale DN-ului sunt o invitaţie către autostrada din vecinătate. Dacă la 90 km/h, în treapta a şasea, motorul avea un pic peste 1.500 rpm şi consuma undeva între 5 şi 6 litri la 100 km, rularea în condiţii de autostradă, cu 130 km/h, amplifică ambele seturi de valori: 2.250 rpm, respectiv 7,5 litri. În schimb, nu modifică deloc confortul acustic.Chiar şi cu trapa deschisă, zgomotul în mers este foarte fin şi perfect asezonat unei suspensii cu intervenţii discrete şi eficiente. Comportamentul curtenitor al acesteia la trecerea peste denivelări nu este afectat de talonul redus al anvelopelor cu dimensiunile 235/50 R18. Cum este de aşteptat de la un motor care furnizează 400 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm, mereu o să găseşti resursele de care ai nevoie la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie. Nici măcar nu este nevoie să descoperi programul Sport al transmisiei pentru a te bucura de potenţialul maxim al maşinii. În configuraţia tehnică de care mă bucur acum, Kuga se dovedeşte a fi un hibrid interesant şi provocator. Obiectivul este acela de a-i împăca atât pe cei care îşi doresc un SUV compact, atraşi fiind de poziţia la volan mai înaltă, de spaţiul excedentar şi de tracţiunea integrală, cât şi pe cei care îşi doresc o experienţă la volan mai intensă, indiferent de drum şi de anotimp.

Text: George Drugescu / Foto: Daniela MARINESCU

Articolul precedentTEST: Opel Insignia – Spiritul Grand Coupe
Articolul următorTEST: Ford Mondeo – Burghez desăvârşit
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − = 6