TEST: Opel Insignia – Spiritul Grand Coupe

0
84

La nouă ani de la prima apariție a lui Opel Insignia, a doua generație a ajuns și pe tărâm mioritic și se anunță un concurent puternic în segmentul mediu prin cele două variante de caroserie, Grand Sport și Sports Tourer.

Poate că denumirile pentru cele două variante ar fi mai cunoscute pentru toată lumea drept sedan și break. Iar cea cu care am făcut „cunoștință” a fost prima.
Practic vorbim despre o variantă de caroserie sedan cu accentuată alură de coupe și deschiderea portbagajului de tip hatchback. Oricum ar suna acest amalgam stilistic, ideea este că noua generație chiar denotă suplețe, eleganță și agilitate. Din punct de vedere al gabaritului, lungimea și înălțimea au avut de câștigat, și doar înălțimea a suferit o diminuare de 22 mm față de prima generație. Ampatamentul, la rândul său, a crescut cu 92 mm, iar scurtarea consolelor față și spate promite mai mult spațiu pentru habitaclu și mai ales pentru ocupanții banchetei din spate, în ciuda „coupeizării” plafonului. Pe de altă parte scurtarea consolelor spate nu a însemnat reducerea volumului portbagajului, care s-a păstrat în zona de 500 de litri, însă capacitarea de încărcare cu spătarul banchetei rabatat a ajuns la 1.450 litri, în plus cu 435 litri față de varianta notchback și cu 375 față de hatchback-ul generației trecute.
Când a fost vorba de exteriorul și interiorul lui Grand Sport designerii de la Rüsselsheim au preluat elemente de la conceptul Monza, apărut în 2013 odată cu faceliftul primei generații Insignia, preluate totodată și de noua generație Sports Tourer, iar cele mai vizibile sunt grila proeminentă, farurile și linia plafonului.
În interior, o primă impresie despre bord este furnizată de volan, care reprezintă un veritabil centru de comandă pentru computerul de bord, infotainment și controlul călătoriei. Planșa de bord a scăpat de zonele „neutre”, acum oferind o puternică orientare spre postul de conducere, iar comenzile arată că ergonomia a fost punctul forte în poziționarea lor. Poziția inițială a șoferului a fost coborâtă și poate induce destul de bine senzația de sportivitate atunci când ești la volan. Desigur, în funcție și de ce anume se află sub capotă.

Atenția constructorului a fost concentrată pe zona controalelor și a interfeței de infotainment, iar ecranul tactil central al sistemului IntelliLink îi conferă un aspect tehnic și, aparent, destul de încărcat în același timp. Partea bună este că multe funcții sunt controlate cu ajutorul displayului prin dispunerea celor trei zone de comenzi proiectate pentru o accesare rapidă și intuitivă la comenzile majore ale sistemului de infotainment, la cele pentru controlul climatizării sau la cele destinate asistării șoferului. Avantajul dispunerii clare este că îl ferește pe șofer sau pe pasager să „cotrobăie” prin submeniuri ca să ajungă la funcțiile importante.
Motorizarea cuprinde două variante pe benzină și două diesel. Primele două sunt de 1,5 litri în două trepte de putere, 130 și 165 CP, cu un cuplu motor maxim de 250 Nm, respectiv 2,0 litri, cu injecție directă de 260 CP și 400 Nm. Secțiunea diesel cuprinde, la rândul ei, tot două variante, 1,6 litri de 110 CP și 300 Nm, respectiv 136 CP și 320 Nm și una de 2,0 litri ce dezvoltă 170 CP și un cuplu motor maxim de 400 Nm. Întreaga gamă este completată de noua transmisie manuală cu 6+1 raporturi. Și o completare: varianta de 2,0 litri, pe benzină, de 260 CP dispune de o transmisie automată cu 8+1 raporturi și de un sistem de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului despre care constructorul german spune că este o caracteristică unică în segmentul de autovehicule de dimensiuni medii.
Ce mai aduce în prim-plan noua generație Insignia? Mai întâi este vorba de cea de-a doua generație a sistemului de iluminare adaptivă cu matrice IntelliLux LED®, cu 32 segmente cu LED-uri, dublu față de modelul Astra. Apoi apar sisteme suplimentare de asistență pentru șofer cum este Head-Up-Display-ul care proiectează în câmpul vizual al șoferului informațiile despre viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză și tempomatul adaptiv sau instrucțiunile de navigație. Includeți aici și camera video cu acoperire de 360 de grade, asistența la menținerea benzii de circulație și avertizarea referitoare la traficul din spate și tempomatul adaptiv cu frânare automată de urgență.
Cea de-a doua generație apare pe piața autohtonă în patru niveluri de echipare, Insignia, Edition, Dynamic și Innovation cu prețuri începând de la 20.400 euro pentru Grand Sport și 21.500 euro pentru Sport Tourer.

Text: Radu BUHĂNIŢĂ / Foto: Opel, Mihnea Ratte

Articolul precedentDacia Duster, un SUV atrăgător
Articolul următorTEST: Ford Kuga – Tradițional și modern
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


trei + 6 =