TEST: Nissan Qashqai – Personalitate puternică

0
190

Noul Nissan Qashqai este complet remodelat. Design provocator, tehnologii rafinate şi motorizări hibride se întrepătrund pentru a creiona o nouă personalitate pentru unul dintre cele mai titrate crossovere de clasă medie.

Noul Qashqai este primul model Nissan din Europa care utilizează platforma CMF-C. Este aceeași platformă pe care alianţa Renault-Nissan o folosește pentru modele precum Nissan Trail sau Renault Espace, Kadjar sau Talisman, ca să amintim doar pe câţiva dintre beneficiarii acestei structuri.

Dincolo de ­scăderea costurilor de producţie, platforma CMF-C a permis reducerea greutăţii cu 60 kg şi creşterea rigidităţii caroseriei cu 41% faţă de modelul precedent. 21 kg s-au câştigat numai din utilizarea aluminiului pentru confecţionarea portierelor, aripilor față şi capotei în timp ce 2,6 kg au fost salvate de hayonul realizat din material compozit. Dar toate astea nu se văd cu ochiul liber. Ceea ce se vede este un design puternic, care demonstrează că noul Qashqai este conştient de atuurile sale. Deschiderea portierelor spate aproape în unghi drept este unul dintre ele. Nu numai că asigură un acces extrem de lejer, dar îi conferă şi o flexibilitate practică inaccesibilă oricărui alt competitor. În plus, sunetul plin cu care se închid are probabil efectul scontat din moment ce mi-a atras atenţia şi mi-a transmis un sentiment de încredere. Exact acelaşi lucru îl fac şi jantele de 19 inci care echipează varianta testată: nivel Tekna, tracţiune 4×2, motor 1.3 DIG-T benzină de 156 CP şi 270 Nm, transmisie automată cu variaţie continuă a raportului de transmitere CVT. Tehnologia Hybrid există şi este grefată pe toate variantele de motorizare.

Adică două şi ambele benzină: 1,3 l / 138 CP şi 1,3 l / 156 CP. Există şi o versiune cu tracţiune integrală şi transmisie automată, compatibilă cu oricare din ultimele trei niveluri de echipare: N-Connecta, Tekna şi Tekna Plus. Dar să revenim. Alura suplă, calandrul față impozant şi privirea tăioasă dată de farurile lungi şi subţiri, disponibile încă de la primul nivel de echipare cu tehnologie LED, îi insuflă un dinamism accentuat. La interior, elemente precum levierul turtit al transmisiei automate sau volanul aplatizat în partea inferioară prevăzut şi cu padele pentru schimbarea manuală a treptelor susţin acelaşi tonus stilistic energic. Planşa de bord pare la rândul ei proiectată aerodinamic.

Aspectul futurist acomodează firesc display-ul central cu diagonala de 9 inci, pe cel de 12,3 inci care afișează instrumentele de bord şi head-up display-ul cu o hologramă a cărui câmp de expunere măsoară pe diagonală nici mai mult, dar nici mai puţin de 10,8 inci! Meniul în limba română accesibilizează suplimentar interacţiunea cu tehnologiile de care dispune nivelul de echipare Tekna. Şi nu sunt deloc puţine. Suportă inclusiv setări pentru configurarea modului de deschidere a hayonului: asistat electric sau nu.

Motorul de 1,3 litri în 4 cilindri dă dovadă încă de la ralanti de mult rafinament. Are un mers calm, lipsit de vibraţii. Angajarea transmisiei automate atrage imediat atenţia asupra progresului făcut de cea de-a treia generaţie CVT în termeni de dinamicitate şi promptitudine în transmiterea cuplului motor. Reducerea frecărilor interioare prin evitarea contactului dintre ulei şi mecanismul de transmisie plus adoptarea unui sistem planetar auxiliar pe traseul de ieşire al lanţului cinematic reuşesc să imprime condusului un ritm foarte plăcut, într-o manieră similară cu ceea ce oferă o transmisie cu ambreiaj dublu. Indiferent de modul de condus preferat,  Eco, Standard sau Sport, motorul oferă un răspuns imediat, reglat în parametrii de funcţionare specifici fiecărui mod în parte. Desigur că Sport este vijelios şi supune transmisia la cele mai severe solicitări. Condus astfel, Qashqai este sprinten şi agil, oferind o experienţă dinamică robustă. Direcţia întoarce un feedback bun datorită modificării raportului de transmitere de la 19.1 la 14.7:1 şi repoziționării motorului electric de asistență la nivelul cremalierei. Platforma CMF-C dispune de o suspensie cu bară de torsiune pe spate pentru modelele cu tracţiune 4×2 şi roţi de 19 inci. Intervenţiile făcute la aliniamentul vertical al arcurilor şi amortizoarelor spate asigură o foarte bună retenţie a şocurilor şi vibraţiilor la trecerea peste denivelări (inclusiv zgomotul este scăzut), dar şi o stabilitate pronunţată în viraje. Deci, da, te poţi distra binişor la volanul noului Qashqai. Cuplul de 270 Nm disponibil încă de la 1.800 rpm şi posibilitatea de schimbare manuală a treptelor sunt practic o invitaţie în acest sens. Componenta hibridă, în sistem 12V, recuperează energia de frânare pentru a o utiliza pentru alimentarea diverşilor consumatori: când este oprit motorul în trafic, când se rulează liber sau când se accelerează între 20 şi 100 km/h. Suplimentul de cuplu motor este în cuantum de 6 Nm timp de maxim 20 de secunde. La 130 km/h şi circa 2.100 rpm, consumul instantaneu variază în jurul valorii de 7,5 litri. La 90 km/h, scade până undeva la 5 litri în timp ce turaţia coboară sub 1.500 rpm. Foarte comod şi bine accesorizat, noul Nissan Qashqai reuşeşte să îşi contureze o personalitate distinctă. Designul atractiv, duetul omogen motorizare-transmisie automată şi spaţiul interior generos sunt aspecte care îl califică pentru o maşină cu veleităţi familiale şi utilizare zilnică cu condiţia să nu fie vorba doar de atât. Până la urmă, este un crossover veritabil cu o gardă la sol de minim 18 cm şi cu multă poftă de drum.

http://www.autotestmagazin.ro/nissan-navara-warrior-alergand-cu-cangurii/

http://www.autotestmagazin.ro/test-nissan-juke-formula-atractiei/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 7 = unsprezece