Tot mai bun

0
17

Noul Lexus IS concurează fără teamă cu modelele premium germane, pe care le depășește net la capitolul protecției mediului, în cazul versiunii hibrid.

În 2009, când a devenit șeful Toyota Motor Corporation (TMC), implicit al brandului Lexus, Akio Toyoda a promis că va reintroduce „plăcerea condusului” între valorile companiei și că produsele acesteia vor fi tot mai căutate. A doua parte a promisiunii s-a îndeplinit anul trecut, când TMC a redevenit producătorul auto numărul unu mondial, cu 9,7 milioane de autovehicule comercializate. Iar noul Lexus IS, lansat la Salonul Auto de la Detroit 2013, are șanse să îl facă pe Toyoda fericit cu adevărat. Inginerii de la Lexus s-au străduit să facă această a treia generație a sedanului de clasă medie cât mai performantă cu putință: „Am ales o nouă abordare atunci când l-am proiectat. În loc să ne preocupăm de fiecare detaliu în speranța că, la final, acestea se vor combina și va rezulta o mașină pe gustul șoferilor pretențioși, am procedat invers: am plecat de la așteptările acestora și am dezvoltat fiecare element tehnic pentru a îndeplini acest deziderat. Noul IS a fost prelucrat să ofere performanță, manevrabilitate sportivă, răspuns prompt și precis la comenzile șoferului”, a explicat inginerul șef Junichi Furuyama.

Designul exterior este inspirat din cel al conceptului Lexus LF-CC și din cel al sportivei LFA, dar cu o interpretare a grilei de mari dimensiuni specifică acestui model. Privind mașina din lateral, pare că masa acesteia se concentrează către zona posterioară, cu o nervură ce unește farurile cu blocurile optice spate și care adaugă o notă de eleganță profilului dinamic. Stilul este evident japonez atunci când vorbim despre abordarea estetică a zonelor frontală și posterioară: faruri „ochi de șarpe” și stopuri parcă desenate cu sabia de samurai, din tăieturi. Rezultatul este unul atractiv, însă, și unitar, L-ul culcat al luminilor de zi cu leduri găsindu-și corespondentul inversat în forma stopurilor, și ele dotate cu tehnologie LED. Spoilerul față agresiv, ce include proiectoare de ceață, și cele două țevi de eșapament de formă ovală subliniază caracterul sportiv al sedanului japonez.

Habitaclul este mai spațios decât cel al modelului precedent, față de care a câștigat 10 mm în lățime și 85 mm la nivelul genunchilor pasagerilor, ampatamentul fiind majorat cu 70 mm. Dotările sunt de top, cu volan multifuncțional și padele pentru schimbarea vitezelor, tablou de bord cu afișaj digital configurabil după dorință, ecran tactil cu diagonală mare pentru centrul de infotainment și consolă centrală aerisită. Scaunele față oferă un sprijin lateral îmbunătățit și o poziție de condus coborâtă, de aceea și volanul poate fi reglat mai mult pe adâncime. Tapiseria este din piele, iar bancheta este fracționabilă 60:40, ajutând la extinderea portbagajului (480 litri la versiunea standard și 450 litri la varianta hibrid).

Sistemele de propulsie sunt în număr de două, un V6 de 2,5 litri, pe benzină, de 204 CP, și un hibrid de 217 CP, ai cărui acumulatori se află sub podeaua portbagajului. Motorul cu ardere internă este cuplat la o transmisie automată cu 6+1 trepte, iar hibridul, la o cutie de viteze cu variație continuă. Ambele variante au tracțiune spate, hibridul fiind best-in-class în ceea ce privește protecția mediului, cu emisii de CO2 de sub 100 g/km.

Noul Lexus IS va ajunge pe piețele din Europa la mijlocul acestui an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × = doisprezece