Toyota Tundra: Tundra niponă

0
194

Cine a aruncat de curând o privire peste Atlantic a sesizat destulă rumoare într-unul dintre cele mai mari segmente din piața americană, cel al camioanelor mari. Asta pentru că Toyota și-a lansat cea de-a treia generație Tundra cu care vrea să rupă dominația celor „trei mari” constructori din segment, adică GM, Ford și fostul Chrysler, actualul Stellantis.  

Japonezii se aruncă în cel mai profitabil areal cu o generație mult mai puternică, cu o capacitate de remorcare extinsă și șase versiuni disponibile, mai multe ca oricând, vizând o gamă largă de nevoi ale viitorilor cumpărători.
Oficialii descriu noul limbaj de design drept „mușchi tehnic”, ­sugerând că este menit să dea aspectul de forme interconectate, precum piesele de puzzle care se unesc laolaltă. Iar una dintre sursele de inspirație, zic ei, a fost Iron Man, supereroul Marvel. Dar, am adăuga noi, probabil că s-au gândit mai mult la forța și soliditatea acestuia decât la frumusețe, însă trebuie să recunoaștem că aspectul exterior este intimidant.
Interiorul a fost menit să păstreze la rândul său motivul „mușchiului tehnic”. Materialele premium erau, de asemenea, o necesitate pentru un camion cu un pedigree puternic precum Tundra, în special în zonele cu contact ridicat, motiv pentru care cotierele sunt învelite, iar protecții și suporturi sunt puse de-a lungul bordului, ușilor și a altor zone folosite frecvent. În plus, echipa de dezvoltare și-a propus să utilizeze la maximum volumul cabinei și, printre altele, camionul adoptă un nou design de cotiere central divizat, care creează spațiu de depozitare suplimentar între ele.
Bena camionului este ușoară și extrem de puternică, datorită noii construcții din compozit profilat în straturi ce oferă o protecție suplimentară împotriva crestăturilor, loviturilor de impact și ruginii, comparativ cu panourile tradiționale din oțel. Chiar și oblonul folosește tehnici de construcție ușoare pentru reducerea greutății cu 20% comparativ cu generația anterioară. Vorbind despre benă, una dintre cele mai tari găselniţe este deschiderea oblonului de pe telecomanda cheii, care este standard pe toate variantele. Sarcinile inginerilor pentru șasiul lui Tundra au vizat îmbunătățirea capacității de transport și confortul în timpul conducerii. Un mare beneficiu a fost trecerea la un cadru complet capsulat (profilele U au capace de-a lungul lor), care a îmbunătățit semnificativ rigiditatea în comparație cu generația anterioară și a oferit o îmbunătățire generală a capacității de transport. Structura cadrului în sine este un exemplu de gândire inovatoare. Elementul cadrului din spate este lărgit pentru îmbunătățirea stabilității și a capacității de remorcare. Această bază a contribuit, de asemenea, la asigurarea unui confort excelent de rulare și o dinamică de manevrabilitate mult rafinată. Apoi un șasiu complet nou necesită o nouă abordare a suspensiei. Cea mai remarcabilă schimbare a manevrabilității și a performanței este, fără îndoială, noua suspensie spate multilink, care renunță la arcurile lamelare în favoarea celor elicoidale. Noua abordare le-a permis inginerilor să ajusteze amplasarea amortizoarelor, care sunt montate în afara șinelor cadrului pentru o eficiență îmbunătățită, atenuarea ruliului și creșterea performanțelor de remorcare. Pentru puntea față o structură dublu braț este aleasă sporind și mai mult confortul și performanțele noii generații Tundra.
Pentru motorizare japonezii oferă două configurații. Mai întâi este vorba despre un nou motor V6 twin-turbo de 3,5 litri, extrem de eficient, care dezvoltă 389 CP și un cuplu motor maxim de 649 Nm. Apoi este vorba despre noul i-FORCE MAX, un sistem hibrid conceput pentru cerințele camioanelor de dimensiuni mari. Rezultatul este o performanță combinată de 437 CP și un cuplu consistent de 790 Nm. Ambele configurații vor fi asociate cu o nouă transmisie automată cu zece trepte.
Și încă ceva, rezultatul eforturilor de dezvoltare oferă noului camion o capacitate maximă de remorcare de până la 5.443 kg, însemnând 17,6% în plus față de generația anterioară și o sarcină utilă de 880 kg, adică 11% mai mult decât modelul trecut.

Foto: Toyota

http://www.autotestmagazin.ro/toyota-jaxa-cucerirea-lunii/

http://www.autotestmagazin.ro/toyota-hilux-facelift-optic-si-motorizare-noua-pentru-pick-up-ul-japonez/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci + 7 =