Toyota Turbo Trail Cruiser: SUV legendar modernizat cu un V6 twin-turbo

0
2130

Prototipul Toyota Turbo Trail Cruiser reinterpretază clasicul Land Cruiser FJ60 din anii ’80 cu un motor modern twin-turbo de aproape 400 CP, păstrând totodată farmecul off-road original.

Originea unei legende

Modelul Toyota Land Cruiser FJ60 este parte a familei FJ, care a debutat în 1951, cu seria BJ. Designul său clasic, axele rigide faţă-spate, cu suspensii pe foi, caseta de direcţie directă şi structura robustă l-au transformat în „unul dintre puţinele SUV-uri non-Jeep pe care le vezi pe cele mai dificile trasee montane”, conform Toyota. Proiectul Turbo Trail Cruiser combină această moştenire cu tehnologia contemporană, oferind o reinterpretare modernă, dar respectuoasă faţă de original.

Mecanică modernă

Sub capota lui Turbo Trail Cruiser se află motorul pe benzină i-FORCE de 3,4 litri, V6, cu două turbocompresoare, preluat din actualul Toyota Tundra. Acest agregat generează 389 cai-putere şi 650 Nm de cuplu maxim, aproape dublu faţă de motorul original cu şase cilindri în linie din anii ’80. Mai mult, inginerii Toyota care au lucrat la acest concept precizează că propulsorul modern aduce şi „funcţionare mai silenţioasă și mult mai rafinată, emisii reduse şi eficienţă îmbunătăţită” fără a renunţa la plăcerea de condus autentică.

Integrarea tehnică fără compromisuri

Echipa de la Toyota Motorsports Garage a realizat o integrare precisă a motorului în şasiul original FJ60, fără a deteriora structura sau a modifica punctele de montaj. Au fost proiectate suporturi de motor noi, o placă-adaptor pentru cuplarea motorului la cutia de viteze manuală cu cinci trepte originală şi un carter de ulei redesenat pentru noua configurație. Un alt element important: sistemul de răcire a fost îmbunătăţit cu un schimbător de căldură montat pe punctele originale, iar instalaţia electrică a primit un cablaj special, care asigură funcționarea „la calitate de fabrică”.

Stil retro, cu modificări discrete

Pentru a păstra estetică clasică, Toyota Turbo Trail Cruiser rămâne aproape neschimbat la exterior: culoarea reproduce nuanța argintie Silver 147 din 1986, iar grafica a fost păstrată simplă. Modificările vizuale sunt subtile: o creştere a gărzii la sol cu aproximativ 38 mm, roţi cu pneuri de 35 inci all-terrain şi o tehnică de suspensie „front shackle reversal” (punct de montare în spate a arcului lamelar), care permite articularea mai naturală a punţii faţă. Tracțiunea integrală 4WD a fost păstrată. Astfel, maşina arată ca un FJ60 „într-o capsulă a timpului”, dar cu performanţă contemporană.

Cabina: vintage cu accente moderne

Habitaclul păstrează mare parte din farmecul epocii de acum patru decenii: planşa de bord cu instrumente analogice, scaune cu tapiserie textilă în dungi orizontale, echipare simplă și robustă ca a unui SUV de teren din anii ’80. Totuşi, pentru confort contemporan, a fost integrat un sistem audio modern JBL şi un ecran de infotainment central. Rezultatul este o cabină care ar putea provoca impresia că a fost conservat 40 de ani într-un garaj, îmbătrânind frumos, însă reîmprospătat pentru astăzi.

Mesajul din spatele proiectului

Conform reprezentanţilor Toyota, proiectul Turbo Trail Cruiser nu este doar o piesă de spectacol ce va fi expusă la SEMA Show 2025 (Las Vegas, 4-8 noiembrie), ci transmite şi un mesaj: motoarele pe benzină continuă să joace un rol important în strategia de sisteme de propulsie diversificată a mărcii japoneze, alături de hibride simple și plug-in, electrice și cu pilă de hidrogen. Construcţia unică a prototipului evidenţiază pasiunea pentru propria moştenire istorică a Toyota şi dorinţa acesteia de a oferi entuziaştilor o reinterpretare autentică a unui clasic, fără a sacrifica performanţa şi fiabilitatea la standarde moderne.

Vă recomandăm și:

Toyota Land Cruiser J70: clasicul model este încă disponibil pe piața din Australia

Toyota Land Cruiser 250 – Din Japonia pentru Europa

Toyota Land Cruiser trece la micro-hibridare pe 48 V

Ford Bronco Badlands – un Mustang pur-sânge!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

1 × four =