Toyota Land Cruiser trece la micro-hibridare pe 48 V

0
91

Toyota echipează motorul diesel al noului Land Cruiser cu un sistem de micro-hibridare de 48 de volți. Acesta are scopul de a face din acest autovehicul de teren adevărat un model mai suplu din punct de vedere mecanic, mai performant și mai eficient în consum.

Noul Toyota Land Cruiser „250” a fost lansat pe piața europeană la sfârșitul anului 2024, având sub capotă un motor diesel turbo D-4D de 2,8 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 204 CP și cuplu maxim de 500 Nm. Acesta este asociat cu o transmisie integrală printr-o cutie automată Direct Shift cu opt trepte. Cu o medie de emisii CO2 de 271 g/km și un consum de 10,3 l/100 km (WLTP) în regim mixt, acest veritabil off-roader, cu greutatea la gol de 2.405 kg, are un impact semnificativ asupra mediei de emisii a constructorului auto japonez în Europa, în ciuda ofertei hibride consistente a mărcii. Din acest motiv, Toyota a prevăzut de la început adăugarea unei micro-hibridări de 48 V pentru a îmbunătăți (chiar și ușor) acest bilanț. Astăzi, compania dezvăluie primul Land Cruiser electrificat oferit în Europa.

Electrificare minimă

Nu este vorba despre un sistem hibrid clasic, specialitate a celor de la Toyota, ci despre o electrificare minimă, ce are avantajul de a ocupa puțin spațiu la bordul acestui 4×4 cu șasiu separat. Motorul și transmisia rămân neschimbate. Alternatorul este înlocuit cu un alterno-demaror electric cu curea, de 16 CP și 65 Nm, asociat unei baterii litiu-ion cu 13 celule și o capacitate de 4,3 Ah, ceea ce înseamnă teoretic 0,21 kWh, în funcție de tensiune. Acest motor-generator sincron cu magnet permanent permite un sistem start/stop fluid, oferă un plus de putere și cuplu motorului termic și își reîncarcă bateria prin recuperarea energiei în fazele de frână de motor. Șoferul este informat în privința funcționării sistemului prin martori luminoși pe tabloul de bord, care indică modurile ECO, PWR (power) sau CHG (charging). Este oferit și un mod Long pentru sistemul start/stop, care menține motorul termic oprit pentru perioade mai lungi atunci când este utilizat sistemul de climatizare.

Sistem specific pentru off-road

Bateria de 48 V este amplasată sub platforma portbagajului, care are planșeul reconfigurat în acest scop. De menționat că locașul roții de rezervă al versiunii 100% termice nu se află acolo, ci sub șasiul din spate. Toyota anunță o adâncime de trecere prin vad neschimbată, de 70 cm. Fața canelată a curelei alterno-demarorului este acoperită cu un material textil pe bază de bumbac, care, potrivit producătorului, reduce zgomotul și menține un coeficient bun de frecare chiar și atunci când este udă. În plus, întinzătorul curelei, cu două brațe, a fost proiectat special pentru utilizare cu motor diesel și în condiții de teren accidentat.

Land Cruiser intră în era electrificării cu pași (foarte) mici

Toyota face astfel un pas timid, dar important, către electrificarea în premieră a modelului Land Cruiser. Deși este vorba doar de o soluție micro-hibridă, aceasta dovedește angajamentul producătorului japonez de a reduce emisiile chiar și în segmentul vehiculelor off-road grele. Acest compromis între performanță și sustenabilitate ar putea deveni norma pentru viitoarele modele 4×4 robuste.

Prețul de bază al versiunii microhibrid Toyota Land Cruiser nu a fost anunțat, încă. Lista de comenzi pentru noul model se va deschide la începutul toamnei viitoare, cu primele livrări programate spre sfârșitul acestui an.

 

Vă recomandăm și:

Toyota Land Cruiser 250 – Din Japonia pentru Europa

Cele mai fiabile mărci auto în 2024

Ford Bronco Badlands – un Mustang pur-sânge!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

4 × 2 =