Am avut ocazia să ne întâlnim din nou cu reprezentanții transportatorilor la „Romanian Passenger Transport Company of the Year”, eveniment organizat de Ziua Cargo, iar tema adusă în discuție de directorul general al Registrului Auto Român, Mihai Alecu, a fost utilitatea tahografelor inteligente.
Ne raportăm la aceste dispozitive nu doar din perspectiva autorității în domeniu, ci încercăm să explicăm rolul lor în creșterea siguranței în trafic. Le-am detaliat transportatorilor de ce noi considerăm trecerea la tahografele Smart2 o necesitate, nu un lux, deoarece la sfârșitul anului 2024 ele devin obligatorii pentru vehiculele destinate transportului internațional echipate în prezent cu tahografe analogice și digitale. La jumătatea anului viitor expiră termenul și pentru înlocuirea celor de tip Smart1.
În prezent sunt autorizate în România peste 100 de ateliere TLV pentru efectuarea inspecțiilor la tahografele Smart2 SE 5000 versiunea 8.1 și 1381 versiunea 4.1.
„Una dintre activitățile RAR care se adresează transportatorilor de persoane este reprezentată de eliberarea certificatului de clasificare pe categorii de confort a autobuzelor și microbuzelor. După cum știți, legislația în vigoare prevede reverificarea, o dată la 2 ani, a respectării condițiilor inițiale de clasificare, pentru a fi prelungită cu încă 2 ani valabilitatea certificatului de clasificare. Am primit propunerea dumneavoastră de modificare a termenului de valabilitate de la 2 la 3 ani, iar RAR nu se opune acestei propuneri. Așteptăm acum acordul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru implementarea propunerii”, le-a transmis Mihai Alecu, directorul general al RAR, celor prezenți la conferință.