Trecerea la tahografele Smart2

0
69

Am avut ocazia să ne întâlnim din nou cu reprezentanții transportatorilor la „Romanian Passenger Transport Company of the Year”, eveniment organizat de Ziua Cargo, iar tema adusă în discuție de directorul general al Registrului Auto Român, Mihai Alecu, a fost utilitatea tahografelor inteligente.

Ne raportăm la aceste dispozitive nu doar din perspectiva autorității în domeniu, ci încercăm să explicăm rolul lor în creșterea siguranței în trafic. Le-am detaliat transportatorilor de ce noi considerăm trecerea la tahografele Smart2 o necesitate, nu un lux, deoarece la sfârșitul anului 2024 ele devin obligatorii pentru vehiculele destinate transportului internațional echipate în prezent cu tahografe analogice și digitale. La jumătatea anului viitor expiră termenul și pentru înlocuirea celor de tip Smart1.
Registrul Auto Român a autorizat și autorizează în continuare agenți economici care efectuează instalarea și inspecția tahografelor inteligente (Smart2), în conformitate cu noile prevederi europene.
În prezent sunt autorizate în România peste 100 de ateliere TLV pentru efectuarea inspecțiilor la tahografele Smart2 SE 5000 versiunea 8.1 și 1381 versiunea 4.1.
„Una dintre activitățile RAR care se adresează transportatorilor de persoane este reprezentată de eliberarea certificatului de clasificare pe categorii de confort a autobuzelor și microbuzelor. După cum știți, legislația în vigoare prevede reverificarea, o dată la 2 ani, a respectării condițiilor inițiale de clasificare, pentru a fi prelungită cu încă 2 ani valabilitatea certificatului de clasificare. Am primit propunerea dumneavoastră de modificare a termenului de valabilitate de la 2 la 3 ani, iar RAR nu se opune acestei propuneri. Așteptăm acum acordul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru implementarea propunerii”, le-a transmis Mihai Alecu, directorul general al RAR, celor prezenți la conferință.
Totodată, au fost prezentate și modificări propuse de RAR la HG 899/2003 pentru a veni în sprijinul operatorilor economici autorizați să efectueze operațiuni de instalare sau reparare a tahografelor.
Articolul precedentMorgan Midsummer: roadster în ediție limitată
Articolul următorBentley Continental GT – Schimbare de conținut
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × cinci =