VinFast: Surpriza estică

0
60
VF8

Ați auzit de VinFast? Nu? Va trebui să vă obișnuiți cu acest nume, deoarece marca auto de origine vietnameză va veni în Europa. Înființată în 2018, în capitala Vietnamului comunist, Hanoi, Vinfast a ars din start etapele „convenționale” și intră direct pe piața mașinilor cu zero emisii.

VinFast aparține Vingroup Joint Stock Company, un concern creat sub numele Techocom în 1993, în Ucraina. Fondatorul companiei, Pham Nhât Vuong, și-a mutat afacerile în țara natală, în 2009, și a continuat să le dezvolte devenind, în timp, primul miliardar în dolari din Republica Socialistă Vietnam, unde funcționează un sistem identic cu cel din China, dictatură comunistă împletită cu economia capitalistă. Vingroup este cel mai mare conglomerat din Vietnam și reunește sub umbrela sa o mare paletă de activități economice: tehnologie, industrii, servicii, imobiliare. Între acestea, a fost adăugată, în 2018, și producția auto prin înființarea companiei VinFast. Aceasta produce și vinde deja în Vietnam patru modele de automobile, cinci de scutere și unul de autobuze, iar acum are în plan extinderea în Europa. Mai întâi, în trei țări din Uniunea Europeană, Franța, Germania și Țările de Jos (Olanda), vor fi comercializate cele mai noi două modele de autoturisme electrice produse de VinFast. Acestea deja sunt disponibile la comandă pe cele trei piețe, iar livrarea mașinilor se va face din ultimul trimestru al acestui an. Între timp, firma vietnameză își construiește o fabrică de autovehicule electrice, în Germania. Astăzi, mașinile VinFast sunt produse la uzina de pe insula Cat Hai din Vietnam.
Primele două modele care pot fi comandate în cele trei state membre UE sunt cunoscute pe piața vietnameză drept VF e35 și VF e36, dar pe Bătrânul Continent vor fi comercializate sub numele VF8, respectiv, VF9. O schimbare de nume care se explică prin faptul că VinFast a decis să vândă pe piața europeană doar mașini cu emisii zero, „e” din „electric” este, deci, inutil. Altfel, nimic nu se modifică la cele două crossovere. Vor exista câte două versiuni pentru VF8 și VF9, numite Eco și Plus, dar arhitectura va rămâne aceeași, cu câte un motor electric pe fiecare punte, implicit tracțiune integrală. Cea mai „slabă” versiune este VF8 Eco, care are o putere utilă de 260 kW (354 CP) și cuplu motor de 500 Nm. Pentru toate celelalte modele, VinFast VF8 Plus, VF9 Eco și VF9 Plus, cele două motoare dezvoltă 300 kW (408 CP) și 640 Nm de cuplu. Bateriile litiu-ion au capacitatea de 86 kWh, la VF8, și 96 kWh, la VF9. Autonomia variază între 500 și 550 km, în funcție de versiune, după cum a anunțat producătorul auto vietnamez. Acumulatorii se încarcă de la 10% la 70% în 24 de minute, dacă puterea de alimentare este de 150 kW.

VF9

Ambele modele pot fi încadrate, ca dimensiuni, în clasa mare, după standardele europene. Crossoverul VinFast VF8 are 4.750 mm lungime, 1.900 mm lățime și 1.660 mm înălțime, iar SUV-ul VF9 măsoară nu mai puțin de 5.120 mm în lungime, este înalt de 1.720 mm și lat de doi metri. Prețurile de bază, în Franța, de exemplu, sunt de 43.350 euro, pentru VF8, și de 59.150 euro, pentru VinFast VF9. Atenție, în aceste sume nu este inclus costul bateriilor, pentru că acestea se închiriază, taxa fiind de 120-130 euro/lunar, pentru kilometraj nelimitat. Va exista și o ofertă mai accesibilă, pentru kilometraj limitat, dar VinFast încă nu a anunțat cu cât scade taxa de închiriere și care este numărul maxim de kilometri permis lunar.

Foto: VinGroup

http://www.autotestmagazin.ro/vinfast-nasterea-unui-brand/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


opt + = 16