Volkswagen a apăsat serios pedala de accelerație în privința mașinilor complet electrice, dar producătorul german pare că a început să o caute pe cea de frână. Marea surpriză a oficialilor este că în piață există o cerere crescută de mașini cu motoare de combustie.
Volkswagen vrea să acorde o mai multe atenție mașinilor cu motoare de combustie
Oficialii companiei Volkswagen sunt puțini derutați și par să renunțe destul de brusc la celebrul plan „all-in on electric vehicles”. După ce au prezentat mai multe proiecte electrice și a pus pe picioare o întreagă familie de mașini de acest gen, săptămâna trecută au îndulcit tonul și au spus că își doresc mai multe modele hibride plug-in. Motivul este extrem de simplu și complicat în același timp: încetinesc vânzările de mașini electrice. O realitate care a lovit puternic în profit.
Bloomberg vorbește despre o nouă strategie în acest sens, după ce compania a rămas cam în urmă pe o piață extrem de importantă cum este cea din China, unde producătorii locali sunt tot mai ofensivi. În acest context, Volkswagen a renunțat, cel puțin pentru moment, la planurile de a ridica o fabrică de vehicule electrice în Germania, o investiție care s-ar fi ridicat la cel puțin două miliarde de euro.
Volkswagen își reduce activitatea în sectorul auto electric
Producătorul vinde foarte multe mașini cu motoare pe combustie și este aproape să-și depășească anul viitor cota de emisii. Directorul executiv, Oliver Blume, a cerut chiar clemență din partea autorităților, anticipând acest moment.
- Citește și: Criza de semiconductori lovește în producția Volkswagen
Este important de spus că Volkswagen a atacat puternic piața vehiculelor electrice, în urma celebrului scandal „Dieselgate”. Directorul din anul 2019 anunța că va lansa în zece ani numai puțin de 75 de vehicule electrice.
O altă problemă est faptul că mașinile electrice au încă un cost de producție extrem de mare, după ce mai mult țări au decis să reducă semnificativ subvențiile pentru aceste modele. Iar Germania se află pe această listă. Tot aici trebuie semnalate deficiențele din rețelele de încărcare, care nu au viteză și nici nu sunt suficiente.
Aceste vești pun sub semnul întrebării planul european ca din anul 2035 să nu mai fie produs niciun vehicul cu motor termic.