Noul Ferrari SC40 este un omagiu adus lagendarului F40 , combinând linii inspirate din cele ale modelului din 1987 cu tehnologie modernă de vârf.
Design cu trimiteri clare către F40

Ferrari SC40 este o creaţie unică, realizată la comanda unui client anonim, bazată pe platforma lui 296 GTB, dar cu linii care fac aluzie directă la emblematicul F40, ultimul model aprobat personal de Enzo Ferrari înainte de a muri. Caroseria prezintă o capotă lungă şi joasă, pasaje posterioare scurte și o aripă deportantă fixă înaltă, situată direct deasupra motorului, elemente care evocă imediat silueta supercarului din anii ’80. Detalii precum nervurile verticale ale pasajelor roţilor, eleronul marcat „SC40”, cu litere și cifre gravate în relief, şi decupajele mari pentru intercooler-uri sunt reinterpretări moderne ale accentelelor lui Ferrari F40.
Totuşi, SC40 nu este o copie fidelă: proporţiile sunt modificate, iar jantele, pasajele acestora şi linia plafonului trădează adevărata origine a acestui model unic, contemporanul Ferrari 296 GTB. Totuși această combinație estetică este ceea ce conferă acestui supercar un aer personal, nu doar retro-imitativ.
Arhitectură tehnică fără legătură cu originalul
Sub capotă, Ferrari SC40 păstrează arhitectura tehnică a lui 296 GTB: sistem de propulsie hibrid, motor V6 biturbo de trei litri, cu cilindrii așezați în unghi de 120°, amplasat central-spate şi tracţiune pe axul posterior. Puterea combinată, care nu a fost anunțată, este estimată la aproximativ 830 CP, iar cuplul maxim este de 740 Nm. Aceste valori îi permit lui SC40 prestaţii de nivel de supercar modern: 0-100 km/h în 2,9 s şi viteză maximă declarată peste 330 km/h.
Sistemul de propulsie este, pentru unii, principalul punct de critică: deşi designul evocă F40, motorul nu este V8 aspirat ca la modelul din 1987, iar cutia de viteze este cea a modelului de bază, automatizată cu ambreiaj dublu și 8+1 raporturi, nu manuală.
Interior reprodus cât s-a putut de fidel
Cabina modelului SC40 include elemente puternic inspirate de F40: carbon-kevlar pentru podea, spatele scaunelor şi consola centrală, dar şi finisaj Alcantara Charcoal, combinat cu ţesătură Jacquard roşie, pe scaune, evocând spiritul purist al supercarului din anii ’80. Capacul interior al motorului este realizată din Lexan (policarbonat termoplastic), la fel ca grila spate crestată ce favorizează evacuarea aerului cald.
Detaliul care subliniază unicitatea lui Ferrari SC40
Una dintre diferenţele marcante faţă de tradiţia casei este alegerea culorii caroseriei: în loc de celebrul roșu Rosso Corsa, Ferrari a optat pentru o vopsea unică, albă, denumită „Bespoke Bianco SC40”, care pune în evidenţă formele sculptate ale caroseriei.
Roţile sunt moderne, cu design aerodinamic, diferite de vechile jante tip stea în cinci colțuri Speedline ale lui F40, ceea ce contribuie la delimitarea clară între omagiu şi reinterpretare contemporană.
Ce mai reproșează fanii
Pe lângă faptul că Ferrari SC40 nu are motor V8 şi cutie de viteze manuală, fanii lui F40 sunt nemulțumiți că habitaclul, deşi evocator, nu imită exact planşa de bord minimalistă originală, care ar contura un cockpit spartan de supercar clasic. Cu toate acestea, modelul omagial funcţionează ca un exercitiu de stil coerent, ce sărbătoreşte trecutul fără a se limita la pastişă.
Programul One-Off şi semnificaţia sa pentru Ferrari
Ferrari SC40 este produs sub umbrela programului „Progetti Speciali” (Proiecte Speciale) al constructorului italian, destinat clienţilor care doresc o maşină unică, adaptată la dorinţele lor, cu stil dedicat şi execuţie de atelier.
De obicei, procesul porneşte de la o idee a clientului, continuă cu designul în studio, realizarea unui model la scară, apoi fabricația propriu-zisă. Faptul că SC40 este bazat pe Ferrari 296 GTB subliniază strategia mărcii italiene de a folosi platforme moderne pentru a crea automobile exclusiviste și păstrând relevanţa tehnologică.
Exemplarul unic este expus la Museo Ferrari din Maranello începând din 18 octombrie 2025, ceea ce deja îi conferă statutul de obiect de muzeu înainte chiar de a fi preluat de client (nu a fost anunțată data când se va întâmpla acest lucru). Cât despre preț, acesta rămâne între Ferrari și cel care a comandat acest Ferrari SC40…
Vă recomandăm și:



