BMW iX facelift. Aceasta este versiunea actualizată a SUV-ului electric iX, care oferă îmbunătățiri la nivel de design, performanțe și autonomie. Gama de culori a fost extinsă și conține opt nuanțe noi, conform informațiilor oferite de site-ul oficial al companiei.
BMW iX facelift oferă creșteri de performanță și o autonomie extinsă
După patru ani de la debut, BMW iX a primit un facelift, cu modificări subtile la exterior, dar schimbări semnificative pe partea tehnică. Cele mai importante noutăți includ denumiri revizuite pentru versiuni, creșteri de performanță și o autonomie extinsă.
BMW iX facelift se remarcă printr-o grilă frontală redesenată, cu un model intern format din linii verticale și diagonale, care poate fi iluminată opțional. Farurile LED au fost și ele regândite, incluzând acum lumini de zi verticale și semnalizatoare integrate. SUV-ul beneficiază de faruri adaptive, în versiunea standard, cu lumini pentru oraș și funcție de iluminare dinamică în viraje.
Pentru un aspect mai sportiv, pachetul M Sport adaugă stopuri M Shadow Line fumurii, jante de 22 de inch cu un design exclusiv și accente negre pe capacele oglinzilor. În varianta de top, iX M70 xDrive primește și o siglă M distinctivă pe grilă.
BMW iX facelift oferă opt nuanțe noi
Gama de culori s-a extins semnificativ, incluzând acum opt nuanțe noi, precum Arctic Race Blue, Frozen Pure Grey și Titanium Bronze.
La interior remarcăm scaunele M care sunt disponibile în microfibră perforată combinată cu Sensatec sau, opțional, în piele naturală, oferind un plus de susținere laterală.
Citește și: BMW iX: Avangardistul X
Pachetul M Sport completează experiența premium cu un volan îmbrăcat în piele, bord în culori contrastante, pedale M și un plafon tapetat în antracit. Opțional, clienții pot opta pentru un plafon panoramic, sistem audio Bowers & Wilkins sau funcția soft-close pentru uși.
BMW iX facelift: motorizări
Gama de motorizări include trei versiuni electrice, toate echipate cu tracțiune integrală. Modelul de bază, iX xDrive45, oferă 408 CP și atinge 100 km/h în 5,1 secunde. Varianta intermediară, iX xDrive60, dezvoltă 544 CP și accelerează în 4,6 secunde, având viteza maximă limitată la 200 km/h.
- Citește și: TEST: BMW iX xDrive40 – Zero emisii, maximă satisfacție
Cea mai puternică variantă, iX M70 xDrive, dispune de 659 CP și un cuplu impresionant de 1.100 Nm. Aceasta realizează sprintul 0-100 km/h în doar 3,5 secunde, cu o viteză maximă de 250 km/h.
Datorită unei noi tehnologii pentru celulele bateriilor, capacitatea energetică a crescut cu 30%. Modelul de bază este echipat cu un acumulator de 94,8 kWh, varianta xDrive60 beneficiază de o baterie de 109,1 kWh, iar M70 xDrive primește una de 108,9 kWh.
Autonomia oficială în regim WLTP variază între 600 km pentru M70 xDrive și 701 km pentru iX xDrive60. Este important de spus că timpii de încărcare s-au îmbunătățit, versiunea standard suportând până la 175 kW, iar cele superioare ajungând la 195 kW.
BMW iX facelift vine și cu un șasiu optimizat și suspensie revizuită. Configurația include brațe duble pe puntea față și un sistem multi-link pe puntea spate. Cea mai performantă versiune beneficiază de suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic, direcție integrală și frâne M cu etriere roșii.
Echiparea standard include multiple sisteme de siguranță și asistență, precum Driving Assistant Plus, cruise control adaptiv, avertizare pentru coliziuni și asistent de parcare. Opțional, se poate alege Highway Assistant, cu autonomie de nivel 2+ și funcție de schimbare automată a benzii prin urmărirea privirii șoferului.