Bugatti Baby II Tourbillon Edition se inspiră din istoria de 115 ani a constructorului din Molsheim, abordând în același timp elementele de design ale recentului model Tourbillon. De unde credeați că-i vine numele?
Da, este vorba despre „hipersport car”-ul hibrid cu motor W16 apărut în iunie. Doar că Bugatti Baby II Tourbillon Edition rămâne aceeași reinterpretare meticuloasă la o scară micșorată a legendarului Bugatti Type 35, dar cu ceva influențe de stil de la „stră-strănepotul” hibrid de azi. Partea tare este că fiecare Bugatti Baby II este construit în aceeași manieră cu Type 35 original de acum un secol. Iar, pentru realizarea unui singur exemplar artizanii de la Hedley Studios (fosta The Little Car Company) au nevoie de peste 200 de ore de muncă continuă.
Elemente particulare
De exemplu, panourile caroseriei din aluminiu sunt profilate manual cu grijă peste cadrul din lemn, folosind metoda tradițională de construcție a caroseriilor exact ca cea folosită la modelele originale care au debutat la Grand Prix de Lyon în 1924. Sau trecutul mărcii este amintit de manometrul tradițional al combustibilului, dar care acum indică starea de încărcare a bateriei electrice.
Atenția la detalii relevă primele variante Type 35, în care tabloul de bord din aluminiu turnat nu lasă nicio reflexie să perturbe experiența de condus a celui de la volan. Apoi, pedalele reglabile sunt prelucrate din blocuri solide de aluminiu, care au ștanțate renumitul logo „EB”, și îndeplinesc cerințele actuale de funcționalitate și performanță.
Mai mult decât un omagiu la scară adusă istoriei Bugatti, ediția Tourbillon reflectă viziunea creativă a noului model Bugatti care a debutat în Franța în luna iunie. Ediția Baby II Tourbillon reproduce imaginea elegantă a mașinii de la lansare, vopsită în culoarea familiară strălucitoare, dar întunecată, Aerolithe. O linie curbă netedă în „C” se întinde din spatele cockpitului până în fața mașinii, și este în fapt o referire la emblematica semnătură în C a lui Bugatti. Acest concept continuă și în cockpit, unde pielea luxoasă de piele Light Aerolithe acoperă interiorul, completând perfect estetica generală.
Stil combinat
Măiestria artistică din spatele acestui Bugatti Baby II se reflectă și în roți unde jantele Nocturne Black, cu spițe Gunmetal Grey Carbon, amintesc de designul unic al celor de la Tourbillon. Capacele roților gravate „EB”, alături de capacul de combustibil cu accent Gunmetal Grey Carbon, reproduc standardele exigente ale luxului și performanțelor Bugatti. Un steag francez, pictat manual de către un artist intern al Hedley Studios, amintește, la rândul său, de mașina hipersport originală Tourbillon. Detaliul în sine a fost curbat ca să se alinieze cu fluiditatea mașinii.
„Pe măsură ce Hedley Studios a creat Bugatti Baby II Tourbillon Edition în strânsă colaborare cu echipa noastră din Molsheim, viziunea lor nu a fost pur și simplu să creeze un omagiu, ci să onoreze cu adevărat căutarea necruțătoare a excelenței de către Bugatti sub forma celei mai recente mașini super sport. Această piesă de artă în ediție limitată întruchipează fuziunea perfectă a frumuseții și a inovației de ultimă oră pe care numai Bugatti le poate crea. Fiecare element al ediției Baby II Tourbillon, de la panourile caroseriei din aluminiu bătute manual până la instrumentele reimaginate, demonstrează dedicarea ambelor mărci pentru precizie și artă”, spunea Wiebke Ståhl, Director general al Bugatti International.
Prezentat lumii acum trei luni, modelul Tourbillon a marcat începutul unei noi ere pentru brandul francez. La 20 de ani după ce Bugatti a creat conceptul de mașină „hiper sport”, redefinindu-l complet cu un motor și o platformă complet noi. Ediția Baby II Tourbillon aduce un omagiu acestui nou capitol din istoria extinsă a Bugatti, a succesului în sporturile cu motor și elevarea automobilelor.
Vă recomandăm și:
Noul Bugatti Tourbillon: 1.800 cai putere și preț de 3,7 milioane euro