Ford Focus ST Edition – Sportul în confort

0
210

Ford își completează gama sport cu Focus ST Edition, un model destinat utilizării pe circuit, dar și scopurilor cât se poate de casnice.

Cu alte cuvinte noua variantă este dezvoltată de echipa Ford Performance și oferă cel mai ridicat nivel de performanță de până acum. Dar poate fi folosit fără probleme pe circuit de către șoferii entuziaști, cu răspunsul tipic unei mașini de com­­pe­tiție, fără să facă rabat de la tipicul unei mașini de familie cu care se face naveta zilnică spre școala copiilor.

Gata de acțiune

Partea cu nivelul ridicat de performanță este un pic desuetă dacă vă gândiți la momentul apariției sale de acum… cinci ani când avea aceleași caracteristici dinamice. Adică Focus ST Edition dispune de același motor EcoBoost de 2,3 litri, cu un turbocompresor twin-scroll cu inerție redusă, care dezvoltă 280 CP la 5.500 rpm și un cuplu motor maxim de 420 Nm la 3.000 rpm. Și la fel ca atunci, accelerația 0-100 km/h o „rezolvă” în 5,7 secunde și ajunge la o viteză maximă de 250 km/h. Dar, chiar și așa, este cel mai fioros Focus ST de până cum.

Partea cu diferența apare la capitolul utilizare zilnică, despre care Stefan Muenzinger, Ford Performance Manager, Europa, declara: „ST (Sports Technologies) înseamnă că șoferii nu trebuie să facă compromisuri când este vorba despre confor­t, dar se pot bucura în continuare de emoția unei zile pe circuit”.

Suspensia, să trăiască!

Așa că la Focus ST Edition cea mai vizată a fost suspensia reglabilă, livrată cu o configurație dezvoltată de Ford Performance, testată îndelung în Europa, inclusiv pe celebrul Nürburgring Nordschleife din Germania. Sistemul de suspensie în sine este produs de specialiștii în motorsport de la KW Automotive și dispune de amortizoare cu carcase din oțel inoxidabil și arcuri elicoidale ce permit o gardă la sol cu 10 mm mai mică în față și în spate, în comparație cu Focus ST standard, asigurând un echilibru și un control îmbunătățit. Cel de la volan are la dispoziție posibilitatea să regleze suplimentar garda la sol cu 20 mm. Și, în ansamblu, rata de amor­tizare este cu peste 50% mai mare în comparație cu Focus ST standard.

Și ce este important, Focus ST Edition este livrat cu un document tehnic care oferă setările recomandate ale suspen­siei pentru o varietate de condiții de conducere, inclusiv setările specifice pentru Nordschleife, pentru ajutorarea pasionaților care merg pe circuit să-și regleze fin preferințele de conducere.

Confortul real

Să fii pasionat de curse nu înseamnă că trebuie să suferi neapărat de lipsa de confort în utilizarea zilnică.

Prin urmare Ford s-a gândit să ofere stabdard pentru Focus ST Edition pachetele de opțiuni pentru care optează cel mai des, inclusiv sisteme sofisticate de asistență pentru șofer.

Pachetul de asistență pentru șofer include Adaptive Cruise Control cu recunoașterea limitelor de viteză și menținerea pe centrul benzii de rulare, un sistem conceput pentru reducerea stresului conducerii pe autostradă, plus sistemul de atenționare a unghiului mort, completat de Cross Traffic Alert.

Confortul este completat de cel acustic, furnizat de un sistem de sunet Bang & Olufsen de 675 W, cu zece difuzoare și un subwoofer, în timp ce pachetul standard de iarnă include un volan încălzit și un parbriz încălzit Quickclear pentru dezghețarea rapidă în condiții de gheață.

Iar ca distincție, Focus ST Edition se livrează în culoarea Azura Blue, exclusivă pentru gama Focus ST, completată de finisaje High Gloss Black pentru jantele de 19 țoli, plafon, spoiler spate și difuzor, oglinzi re­trovizoare și emblema ST. În interior există cusături Motion Blue pentru scaunele Ford Perfor­mance, volan, schimbătorul de viteze și alte elemente ale consolei centrale.

Vă recomandăm și:

TEST: Ford Focus – O experiență intensă

TEST: Ford Focus ST Eco Boost – O mașină completă

TEST: Ford Focus ST 2.0 EcoBlue – Atlet de stradă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 2 = zece