Ford Mustang în Europa

0
326

În goana sa prin lume Ford Mustang sare peste oceanul Atlantic și ajunge în Europa. Cea de-a șaptea generație poate fi comandată și în România în variantele GT cu caroserii Fastback și Convertible, sau în varianta sport Dark Horse.

„Noul” Ford Mustang 2024, din generația cu nume de cod S650, a debutat oficial de fapt în septembrie 2022 și a fost lansat de atunci în SUA, pony car-ul american urmând să fie vândut și pe câteva piețe globale inclu­siv China, Australia și Europa. Ideea era că pe „Bătrânul continent”, Ford Mustang 2024 a fost programat inițial să fie lansat la sfârșitul anului 2023, dar o mică amânare n-are cum să strice.

V8-ul să trăiacă!

Varianta europeană este în esență identică cu omologul său american, cu excepția unor limitări. Aici se poate opta pentru un coupe fastback sau decapotabil, dar numai în variantele GT sau Dark Horse și, surprinzător, fără EcoBoost. Aceasta înseamnă că alegerea grupului motopropulsor se reduce la motorul Ford 5.0L V8 Coyote cu aspirație naturală cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte, Getrag MT-82 pentru versiunile GT și Tremec TR-3160 pentru Dark Horse. Și cei care așteptau și varianta automată cu 10 trepte au de ce să se bucure, doar că în ambele cazuri este opțională.

Partea interesantă este că Mustangul GT european vine standard cu pachetul de performanță, ceea ce înseamnă că echipările sunt bine garnisite, indiferent pentru ce variantă se optează. Aici este inclus noul sistem dual de admisie al aerului pentru un răspuns rapid la accelerare și un sistem de evacuare Active Exhaust care schimbă sune­tul și intensitatea sa. Este foarte eficient când conduceți prin oraș, fără ca zgomotul evacuării să supăre vecinii sau să fie motiv de amendă.

Dinamică pe măsură

Există șase moduri de conducere ajustează felul în care reacționează automobilul în funcție de suprafețele de rulare: Normal, Sport, Slippery, Drag și Track, pre­cum și varianta cu setările individuale. Completați specificațiile cu frâne Brembo, jante din aliaj de 19 inchi și, opțional, suspensia MagneRide care asigură călătoriei cel mai bun control și confort raportat la condițiile de rulare.

În rest, versiunea europeană a noului Ford Mustang 2024 este în esență identică cu omologul său american, având un stil exterior revi­zuit și un cockpit tipic avioanelor de vânătoare. Acesta include un afișaj dual intuitiv, conectivitate SYNC 4 și comenzi „touch and swipe”, totul fiind construit pe motorul grafic Unreal Engine folosit pentru aplicații grafice 3D în timp real. Prețul de pornire? De la aproximativ 56.000 euro cu taxe incluse.

 

Vă recomandăm și:

TEST: Ford Mustang Bullitt – Mașina trofeu

TEST: Ford Mustang Mach-E – Model de top

Ford Mustang – Temperament nărăvaș

Ford Mustang Cobra Jet – performanța electrică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 7 = patruzeci noua